کد خبر: ۷۳۸۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴ 26 April 2019
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج گفت: اولین مانع رونق تولید، فرآیند طولانی صدور مجوز است که حوزه تولید را زمین گیر کرده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد جبار کیانی پور در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست علی محمد احمدی استاندار و با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بوذجه مجلس شورای اسلامی برگزار شد ، اظهار داشت: در شرایطی که بخش خصوصی از دولت طلبکار است اما حساب بیشتر شرکت های این بخش مسدود می شود.
وی در ادامه به تشریح روند مجوزهای سرمایه گذاری گریزی زد و گفت: وقتی واحدی دنبال مجوز است ابتدا باید ۱۰ تا ۱۵ استعلام بگیرد و به محض صدور استعلام‌ها باید دنبال ۱۰-۱۵ استعلام از منابع طبیعی و امور اراضی باشد و بعد از اینکه این مسیر طی شد باید از فیلتر شورای برنامه‌ریزی و مدیران حق رای بگذرند در واقع مدیران باید بر این استعلام‌ها صحه بگذارند.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج بیان کرد: این مرحله که طی شد باید بررسی شود آیا معارض محلی وجود دارد یا نه؟ اینجا دیگر سر و کارمان با فرماندار است، در حالی که در کهگیلویه و بویراحمد برای رقابت با سایر استان‌ها باید فرش قرمز پهن شود و قوانین مزاحم حذف شود.
وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد با این همه نعمت‌های خدادادی و توانایی، نباید پسوند توسعه نیافتگی را یدک بکشد.
کیانی پور افزود: مجموعه عوامل مختلفی که مانع تحقق رونق تولید در کهگیلویه و بویراحمد هستند در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شناسایی شده اند.
وی با بیان اینکه در استان‌هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد باید قوانین مزاحم برای سرمایه‌گذاران حذف شود، تصریح کرد: اخذ تسهیلات و منابع بانکی و ماده 186 قانون امور مالیاتی از جمله مواردی است که مانع رسیدن به رونق تولید در کهگیلویه و بویراحمد می شود.
کیانی پور عنوان کرد: در شرایطی که دشمن اقتصاد کشور را نشانه گرفته است واحدهای عمرانی شرایط سختی را برای گرفتن تسهیلات پیش رو دارند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ظرفیت بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی آماده ورود به حوزه اقتصاد است اما دولت‌ها دلشان نمی‌آید اصل ۴۴ قانون را اعمال کنند یکی از مسائل مهم کشور ورود بخش خصوصی به حوزه اقتصاد است.
وی با اشاره به وجود طلبکار بودن بخش خصوصی از دولت، ابراز داشت: صندوق تامین اجتماعی صاحبان اصلی خود که کارفرمایان هستند را بدون اطلاع قبلی جریمه می کند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج گفت: بخش خصوصی در افزایش و کاهش نرخ ارز بی تقصیر است و برای برون رفت از مشکلات موجود باید چاره اندیشی شود.
وی با اشاره به مشکلات اخذ تسهیلات در این استان، گفت: بانک ها به عنوان تضمین از بخش خصوصی وثیقه های میلیاردی می‌خواهند که در توان این بخش نیست.
وی با بیان اینکه اوراق و اسناد خزانه، بخش خصوصی را اوراق کرده افزود: دولت به جای اسناد و اوراق خزانه گشایش اعتبار ایجاد کند تا بتوان خسارت ها را جبران کرد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار