کد خبر: ۷۳۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱ 24 April 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از خبرگزاری فارس نشست کارگروه مبارزه با زمین‌خواری استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد که این نشست حاشیه‌های فراوانی داشت.
در ابتدای این نشست آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گزارشی در خصوص مقابله با زمین‌خواری در بستر و حریم رودخانه‌های استان ارائه کرد که طی آن اعلام شد مجموع آزادسازی اراضی حریم رودخانه‌ها در کل استان در سال گذشته 89.6 هکتار بوده است و از این مقدار تنها 80 هکتار آن مربوط به رودخانه بشار است.
اما با اتمام گزارش مسؤولان آب منطقه‌ای حسین کاظمی دبیر کارگروه مقابله با زمین‌خواری از داودی و همکارانش در آب منطقه‌ای خواست تا گزارش درست و صحیح به خورد مردم بدهند و در ادامه به آن‌ها گوشزد کرد که پوست پیاز هم در جلساتی که برای این کار گرفته شده؛ نبوده است!!.
معاون دادستان هم با تایید اظهارات حسین کاظمی دبیر کارگروه مقابله با زمین‌خواری استان گفت: در خصوص حاشیه رود بشار پرونده‌ای تشکیل داده‌ایم و خودم هم رسیدگی کننده به آن هستم و آقای داودی را هم برای این موضوع دعوت خواهم کرد و نتیجه پرونده را اعلام می‌کنیم.
 
از نمره زیر 10 مقابله با زمین‌خواری در کهگیلویه و بویراحمد تا لطف و کرم به آقای شین/فیلم

داودی مدیرعامل آب منطقه‌ای که معلوم بود اظهارات دبیر کارگروه به مذاقش خوش نیامده چنین اظهاراتی را موجب ایجاد ابهامات بیشتر دانست که موجب دلسردی کارکنان آب منطقه‌ای برای مقابله با تصرفات می‌شود و البته بخشی از مشکل را هم مربوط به اعتبارات دانست که قرار بوده اعتباراتی جهت این کار اضافه شود.
فیلی معاون استاندار هم با بیان اینکه باید همه دغدغه مقابله با زمین‌خواری در استان داشته باشیم اظهار کرد: اگر این مواهب مثل جنگل و رودخانه را نداشته باشیم کهگیلویه و بویراحمد بی‌معناست.
حسین کاظمی که از توضیحات دوباره مدیر آب استان قانع نشده بود گزارش‌های آن‌ها را باز هم به چالش کشید و گفت: همه این حرف‌ها گفتار درمانی است  و باران این را نشان داد.
بعد از این مطالب نوبت به پارک‌های ساخته شده توسط شهرداری رسید که باران اخیر این پارک‌ها را درنوردید و با خود برد و ادیبان معاون دادستان با قاطعیت گفت که همین واگذاری حریم رودخانه به شهرداری جای سؤال است و شهردار اسبق و سابق و حاضر آمدند و هزینه کردند و بیت‌المال را در آب ریختند.
معاون دادستان پل جاده جوشکاران به مختار که آب آن را از جا کند و برد را نیز به چالش کشید و گفت: آب این همه پول را برداشت و با خود برد برای حتی یک ریال آن باید پاسخگو باشند مگر موقع ساختن مهندس ناظر نداشت؟.
در انی نشست مدیرکل منابع طبیعی استان هم از تیغ انتقادات در امان نماند و هم دبیر کارگروه و هم معاون دادستان از او خواستند توضیح دهد که تصرف اطراف رودخانه بشار از پلیس راه شیراز تا پلیس‌راه اصفهان به چه دلیل است.
معاون دادستان به حکمتیان گفت که مستندات داریم و ورود پیدا می‌کنم و اکنون از شما می‌خواهم که نقطه به نقطه با اسامی افراد و مقدار زمینی که تصرف کرده‌اند را در اختیار ما قرار دهید و اگر این کار را انجام ندادید خودمان آن را انجام می‌دهیم و مدیری که به وظیفه خود عمل نکرده....
مدیر امور اراضی استان در این نشست حرف‌های جالبی زد که شاید تاکنون کسی به آن اشاره نکرده بود از جمله این که نزدیک به 54 پرونده تاکنون به دستگاه قضایی فرستاده و برخوردی صورت نگرفته است.
وی همچنین اذعان کرد که برخی از مصوبات ما برای مقابله با تغییر کاربری‌‌ها به شورای تامین رفته که در شورای تامین مانع از اجرای حکم شدند همچنین حکم تخریب برای آقای (ش) گرفته شده که اجازه تخریب داده نمی‌شود در حالی که مزارعی رئیس کل دادگستری استان دستور داده قبل از هر کسی تخریب‌ها از قضات شروع شود.
در این نشست همه مسؤولان از قاطعیت و ورود دستگاه قضایی استان به خصوص دادستان و رئیس‌کل دادگستری به موضوع زمین‌خواری و تصرفات تعریف و تمجید کردند اما معلوم نشد که چرا از این همراهی و همکاری دستگاه قضایی برای پیشبرد امور استفاده نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار