تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد:
یکی از چالش های اساسی معلمان ، توضیح شیوه های نوین فرایند آموزش برای اولیای دانش آموزان است ! چرا که بسیاری از اولیا که گذشته نسبت به اجرای طرح توصیفی مقاومت می کردند ، هم اکنون هم با تغیبرات جدید در خصوص امتحانات به شدت مخالفت می کنند .
کد خبر: ۷۳۶۱۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ 19 April 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، با پایان فروردین و ورود به اردیبهشت کم کم بوی پایان سال تحصیلی از راه می رسد و نظرات در مورد چگونگی پایان آن نقل محافل آموزشی و فرهنگی می شود. عمده این نظرات در دو دیگاه موافق و مخالف وجود آزمون های پایانی به عنوان شاخص تشخیص برای ارتقا دانش آموزان به پایه بالاتر خصوصا در دوره ابتدایی اول و دوم ، خلاصه می شود. مباحث کارشناسی متعددی در این خصوص صورت گرفته است اما نهایتا کارشناسان آموزش ابتدایی به این نتیجه رسیده اند که نبود امتحانات پایانی و یا حتی امتحانات به شیوه های استرس زای قبلی گامی مهم در کیفی بخشی فرایند یاددهی و یادگیری است.
در این بین اما وزیر فعلی بسیار مصمم تر از وزرای قبلی به شدت با برگزاری امتحانات در دوره ابتدایی مخالف است.
 
خط قرمز وزیر آموزش و پرورش در مورد امتحانات
 
بنابر این گزارش وزیر آموزش و پرورش که شامگاه چهارشنبه ۲۸ فروردین ماه در شورای معاونین آموزش و پرورش فارس حضور یافته بود ، با تاکید بر اینکه مسیر اول تحول در این نهاد، متحول شدن محتوا است، یکی از موانع بر سر راه این تحول را برگزاری آزمون در دوره ابتدایی و گفت: آزمون دوره ابتدایی حکم سم برای دانش آموزان را دارد و از نظر ما ممنوع مطلق و خط قرمز است.
 سید محمد بطحایی، در این نشست که جمعی از نمایندگان مجلس هم حضور داشتند ، با انتقاد از تشویق دانش آموزان توانمند در زمینه درسی و تلاش برای تقویت اندوخته های ذهنی آنها، گفت: باید مدال را به دانش آموزی داد که مسئولیت اجتماعی بالاتری را تمرین کرده باشد و این روح حاکم بر سند تحول بنیادین است که نقطه هدف سند تحول است.

وی مسیر اول تحول در آموزش و پرورش را تحول در محتوا عنوان کرد و گفت: برای تحقق تحول در محتوا باید موانع برداشته شود که از جمله این موانع می توان به برگزاری آزمون در دوره ابتدای اشاره کرد که حکم سم برای دانش آموزان دارد و از نظر ما  ممنوع مطلق و خط قرمز ما  است.

بطحایی با اشاره به کم شدن کتاب های کمک درسی در سال های اخیر گفت: نیاز دانش آموزان کودکی کردن و بازی کردن در مدرسه در کنار فرا گیری مطالب علمی است و آموزش مفاهیم علمی هم باید با رویکرد های تربیتی همراه باشد که از سیاست های آموزش و پرورش است لذا مدیران به عنوان نماینده این نهاد باید این هدف را دنبال کنند.

وی با اشاره به دراختیار قرار گرفتن دو ساعت از فعالیت های درسی دانش آموزان به مدرسه در قالب اجرای برنامه بوم در مدارس کشور گفت: با اجرای این طرح یکی از آرزوهای دیرینه آموزش و پرورش تحقق یافته و با کم کردن کتاب درسی، تلاش شده در6 پایه تحصیلی، از چهارم ابتدایی تا نهم  دوره متوسطه اول، زمینه طرح مسائل مورد نیاز دانش آموزان در قالب فراگیری مهارت های مختلف فراهم شود.
وزیر آموزش و پرورش محور اصلی تغییر را مدرسه محوری عنوان کرد و گفت: مدرسه محوری به معنای تفویض اختیار و ایجاد خلاقیت و نوآوری در مدرسه است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، یکی از چالش های اساسی معلمان ، توضیح شیوه های نوین فرایند آموزش برای اولیای دانش آموزان است ! چرا که بسیاری از اولیا که گذشته نسبت به اجرای طرح توصیفی مقاومت می کردند ، هم اکنون هم با تغیبرات جدید در خصوص امتحانات به شدت مخالفت می کنند . به عنوان مثال هر چند برخی اولیا با توصیفی شدن نمرات دانش آموزان تاحدودی کنار آمده اند اما نبود امتحانات پایانی در دو زمان نوبت اول و دوم را بسیار سخت می بینند و در روستاهایی مانند کهگیلویه و بویراحمد این موضوع همواره به عنوان چالشی بین معلم و ولی دانش آموز وجود دارد!
با وجود همه ی موضوعات مطرح شده اما به نظر می رسد توجه معلمین خصوصا معلمین مقطع ابتدایی درخصوص اجرای طرح های کارشناسان آموزش و پرورش و دستور صریح وزیر در عدم برگزاری امتخانات برای مقطع ابتدایی ضروری است. 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
واقعا متاسفم برای این آموزش وپرورش با این برنامه ها ش.به خدا هدفش بی سواد کردن بچه ها است.هرکاری در پایانش باید نتیجه اش مشخص بشه.نتیجه هر کار خیلی مهم است باید محاسبه شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
پس خط قرمز چیه وبرنامه ی امتحانی چیه
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
پس خط قرمز چیه وبرنامه ی امتحانی چیه
سیدحسین مرتضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
الان وضعیت امتحانات چی میشه اگه قراره مردم رعایت نکنند خب بگن امتحانات لغوه ی نمره براساس عملکردنوبت اول ردکنند کهتعطیل شه اگه قراره بررعایته منتظریم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار