کد خبر: ۷۲۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹ 17 March 2019
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: توسعه و سازندگی استان با وجود تلاش گسترده دشمن ، تحریم ها و تهدید ها در سال 97 متوقف نشد و در سال پیش رو مصمم تر از سال جاری گام های اساسی برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد برداشته می شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایرنا، علی محمد احمدی روز یکشنبه در آخرین نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد در سال 97، اظهار داشت: سال 97 با وجود مشکلات مالی دولت و تنگنای اقتصادی سال درخشانی در تمامی حوزه ها برای این استان بوده است و بیشترین تعداد طرح ها در دهه فجر و هفته دولت افتتاح شد.
وی افزود: امسال طرح های بزرگ عمرانی، بهداشتی، صنعتی، رفاهی، ورزشی و در دیگر بخش های مختلف این استان به بهره برداری رسید و یا کلنگ زنی شد.
احمدی بیان کرد: بهره برداری از ده ها تخت بیمارستانی، طرح های صنعتی، کلاس های درس، طرح های گردشگری و کلنگ زنی نیروگاه و موارد دیگر از جمله اقدام های انجام شده در سال 97 بوده است.
وی عنوان کرد: اولویت در این استان اتمام طرح های نیمه تمام و دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد بوده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امسال استان در زمینه جذب تسهیلات طرح اشتغال روستایی و عشایری با عملکرد 134 درصد پرداختی نسبت به سهمیه خود در بین پنج استان برتر کشور قرار گرفت.
وی ابراز داشت: دولت تدبیر و امید به منظور حفظ و تداوم حیات روستاهای کشور و رونق اشتغال روستایی طرح های مطلوبی اجرا کرده است که پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی یکی از همین برنامه هاست.
احمدی تاکید کرد: بر اساس ارزیابی های انجام شده از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این تسهیلات در کهگیلویه و بویراحمد با کمترین انحراف پرداخت شده است.
وی بیان کرد: براساس نتایج پایش وضعیت فضای کسب و کار در پاییز 97 تنها وضعیت کهگیلویه و بویراحمد در کل کشور نسبت به سال قبل بهتر شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد در سال 97 در میان پنج استان برتر در زمینه تهاتر بوده و در بحث شاخص امنیت جزو سه استان برتر کشور قرار گرفت.
وی تصریح کرد: این ها تنها گوشه ای از اقدامات قابل توجه انجام شده توسط دولت تدبیر و امید در سال 97 در کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: مردم مومن و انقلابی این استان به دفعات از آرمان های نظام اسلامی در برابر توطئه های دشمنان حراست کرده و در شرایط کنونی نیز با مقاومت و بصیرت دشمنان را ناامید می کنند.
احمدی بیان کرد: مهمترین هدف دشمنان نظام کاهش استقامت مردم با افزایش تحریم های اقتصادی بوده که راه عبور از مشکلات اخیر توجه هرچه بیشتر به ظرفیت های اقتصادی داخلی و کار جمعی است.
وی در ادامه گفت: مسئولان متولی و ستاد خدمات سفرهای نوروزی این استان با تلاش مضاعف ، تمهیدات لازم را برای میزبانی مناسب و استقبال از مسافران، میهمانان و گردشگران نوروزی فراهم کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فعالیت مناسب ستاد خدمات سفرهای نوروزی کهگیلویه و بویراحمد مستلزم هماهنگی دستگاه ها با یکدیگر است از این روی هماهنگی دستگاه ها و نهادها برای استقبال از مسافران نوروزی ضروری است.
وی با اشاره به شرایط کنونی کشور، ابراز داشت: برای کاهش دغدغه های ذهنی مردم باید زمینه لازم برای گذران ایام خوش مسافران در استان مهیا شود و تمامی دستگاه های خدمات رسان به ویژه شهرداری ها در این خصوص آمادگی لازم را داشته باشند.
احمدی عنوان کرد: با توجه به ورود سامانه های بارشی جدید به این استان در ایام نوروز ، تمهیدات اساسی توسط دستگاه های متولی اندیشیده شود.
وی بیان کرد: میوه های شب عید در استان با نظارت کافی توسط فرمانداران هشت گانه در سراسر استان توزیع شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: 194 آموزشگاه با یکهزار و 491 اتاق برای اسکان مسافران نوروزی اختصاص یافت.
هادی زارع پور عنوان کرد: 12 ستاد اسکان گردشگران نوروزی در اداره های آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق کهگیلویه و بویراحمد مستقر است.
زارع پور ابراز داشت: بیش از 500 نفر عامل اجرایی وظیفه پذیرش و خدمات رسانی به مسافران نوروزی اسکان یافته در کلاس های درس کهگیلویه و بویراحمد در ایام تعطیلات نوروز 98 را بر عهده دارند.
وی اظهار داشت: با توجه به بارش های پیش روی کهگیلویه و بویراحمد در نوروز 98 مدارس و سالن های ورزشی مختلفی برای اسکان اضطراری مسافران در نظر گرفته شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در فاز نخست پرداخت تسهیلات روستایی یک هزار و 70 میلیارد ریال تسهیلات از محل قانون مذکور به استان اختصاص داده شد که با پیگیری‌های صورت گرفته بیش از یک هزار و 420 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.
این تسهیلات با رشد ۱۳۴ درصدی در سطح استان موجب شده استان کهگیلویه و بویراحمد جزو ۵ استان برتر کشور قرار بگیرد.
پروانه نیک مرام بیان کرد: در فاز دوم طرح حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری سه هزار و 350 میلیارد ریال به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد.
وی عنوان کرد: از این میزان 2 هزار و 190 میلیارد ریال سهم بخش های اقتصادی یعنی بخش های کشاورزی ،صنعت گردشگری و خدمات است و مبلغ یک هزار و 160 میلیارد ریال به نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد ، بنیاد شهید و بهزیستی اختصاص داده شد که تا کنون ۱۶۷۴ طرح به مبلغ بیش از یک هزار و 420 میلیارد ریال موفق به اخذ تسهیلات شدند که اشتغال بیش از چهار هزار و ۸۰۰ نفر را در استان به همراه داشته است.
نیک مرام تصریح کرد: حوزه کارگری کهگیلویه و بویراحمد در سال 97 کمترین آمار فوت ، حادثه و تنش را داشته است.
مدیر کل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور تامین میوه مورد نیاز مردم در شب عید و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و تنظیم بازار ، کار توزیع میوه از امروز 25 اسفند در سراسر استان آغاز شد.
منوچهر محمدی افزود: میوه مورد نیاز مردم کهگیلویه و بویراحمد در ایام عید برای نخستین بار از باغداران استان در فصل برداشت خریداری و ذخیره سازی شد.
وی بیان کرد: 300 تن پرتقال با کیفیت از نوع والنسیا و تو قرمز و 300 تن سیب زرد و قرمز از باغداران کهگیلویه و بویراحمد خریداری و آماده توزیع است.
محمدی عنوان کرد: قیمت هر کیلو سیب درختی برای مصرف کننده 50 هزار ریال و پرتقال 60 هزار ریال است.
مدیر کل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: میوه ذخیره شده بین 15 تا 20 درصد زیر قمت بازار بین مردم توزیع می‌شود.
وی افزود: با توجه به گردشگرپذیر بودن استان در ایام نوروز، تمهیدات لازم برای تامین کالا‌های مورد نیاز گردشگران و مسافران نوروزی از جمله میوه اندیشیده شده و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
محمدی بیان کرد: 70 مرکز خرید برای توزیع میوه شب عید در سراسر استان پیش بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه توزیع میوه شب عید از فردا 25 اسفند تا 15 فروردین ماه 98 ادامه دارد، افزود: در صورت معرفی عاملان دارای صلاحیت از سوی بخشداران مراکز خرید و توزیع میوه شب عید در مراکز بخش‌ها و دهستان‌ها نیز راه اندازی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار