کد خبر: ۷۲۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱ 16 March 2019
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارش سنگین برف و باران، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر از صبح فردا یکشنبه نقاط مختلف این استان را در برمی گیرد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ولی بهره مند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس بررسی نقشه های پیش یابی و مدل های مختلف جوی سامانه جدیدی از صبح فردا یکشنبه تا دوشنبه صبح در نقاط مختلف استان فعال خواهد بود.
وی افزود: با توجه به حجم بارش، ماهیت رگباری، رعدبرق و همچنین بارش تگرگ در برخی نقاط هم استانی ها ضمن رعایت نکات ایمنی از مسافرت های غیر ضروری پرهیز کنند.
بهره مند بیان کرد: با توجه به شدت بارش‌ها در مناطق و شهرستان های گرمسیری و جنوبی استان، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی و نیز اختلال در تردد جاده ای ناشی از کاهش دید افقی دور از انتظار نیست.
وی توصیه کرد که برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی مردم، سازمان‌های امدادی و مدیریت بحران به کار گرفته شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بررسی روند میزان بارندگی های امسال و مقایسه آن با سال های گذشته نشان می دهد استان کهگیلویه و بویراحمد پس از 10 سال وارد ترسالی شده است.
در صورتی که میزان بارش باران در هر منطقه ای بیشتر از میانگین بلند مدت باشد ترسالی و اگر کمتر از آن باشد خشکسالی گفته می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار