کد خبر: ۷۲۵۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷ 14 March 2019
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود یک هزار و هشت حلقه چاه آب غیرمجاز در استان، گفت: همه چاه‌های غیرمجاز آب تا پایان برنامه ششم توسعه تخریب و مسلوب‌المنفعه می‌شود.
 
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رسول فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: یک هزار و هشت حلقه چاه آب غیرمجاز در سطح استان وجود دارد که از این تعداد 150 حلقه در بخش شرب، 600 حلقه در بخش کشاورزی و مابقی در بخش صنعت است.
 
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید همه چاه‌های غیرمجاز استان تا پایان برنامه ششم توسعه پر و مسلوب‌المنفعه شود.
فرهادی گفت: چاه‌هایی هم که مشمول قانون تعیین تکلیف سال 1390 هستند هم یا باید مجوزدار شوند و یا اگر قابلیت صدر مجوز را ندارند پر و مسلوب‌المنفعه شوند.
وی بیان کرد: تاکنون حدود 500 دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب استان نصب شده که این تعداد باید به 2 هزار و 500 دستگاه افزایش یابد که در این راستا باید 2 هزار دستگاه کنتور دیگر تامین کنیم.
معاونن شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با وجود اینکه قانون گفته نصب کنتورهای هوشمند باید از طریق مردم و مالکین چاه‌ها انجام شود اما به خاطر شرایط اقتصادی و این که شاید خرید کنتور از توان کشاورزان استان خارج باشد قرار شده با تامین بخشی از منابع خرید کنتور از طریق بخش دولتی و یا در قالب ارائه تسهیلات و وام‌ به کشاورزان کمک شود.
فرهادی در رابطه با بخش‌نامه ممنوعیت کشت محصولات پرآب هم گفت: در جلساتی که در این زمینه  برگزار کردیم، مصوب شد با وزارت کشور و وزارت نیرو مکاتباتی انجام شود که با توجه به سال پرآبی که در استان کهگیلویه و بویراحمد داشتیم در رابطه با ممنوعیت کشت محصولات استراتژیک بازنگری صورت گیرد.
وی با بیان اینکه برداشت از چاه‌ها برای محصولات پرآب همچنان ممنوع است، ابراز کرد: امیدواریم بتوانیم الگوی کشت جایگزینی برای محصولات پرآب تعیین کنیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
آب ذخیره کنیدبرای آینده یزدکرمان واصفهان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار