حاشیه سیاسی یادواره شهدای ایل بهمئی
نکته سیاسی بسیار حائز اهمیت در این همایش حضور چهره های سیاسی اصولگرا بود که به نوعی می توان آن ها را از گزینه ها و پتانسیل های احتمالی حضور در انتخابات 2 اسفند 98 عنوان کرد و البته در این بین یک چهره اصلاح طلب هم که زمزمه حضور وی در انتخابات آتی بر سرزبان ها است در همایش حضور پررنگی داشت !
کد خبر: ۷۲۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲ 08 March 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روزگذشته نخستین یادواره ایل بهمئی به میزبانی شهر لیکک برگزار شد که در این مراسم چهره های برجسته ، سیاسی ، فرهنگی و نظامی استانی و کشوری و همچنین استان های همجوار حضور داشتند. اصل برنامه مختص به گرامیداشت شهدای ایل بهمئی سراسر کشور بود که عمدتا از مناطق هم مرز با شهرستان بهمئی و بخش دیشموک به لیکک آمده بودند. اما نکته سیاسی بسیار حائز اهمیت در این همایش حضور چهره های سیاسی اصولگرا بود که به نوعی می توان آن ها را از گزینه ها و پتانسیل های احتمالی حضور در انتخابات 2 اسفند 98 عنوان کرد و البته در این بین یک چهره اصلاح طلب هم که زمزمه حضور وی در انتخابات آتی بر سرزبان ها است در همایش حضور پررنگی داشت !
سید محمد موحد چهره کهنه کار
شاید پررنگ ترین حضور در این همایش در میان چهره های سیاسی اصولگرای حاضر در نشست مربوط به سید محمد موحد سیاستمدار کهنه کار عرصه انتخابات مجلس است که این روزها زمزمه حضور مجدد وی در انتخابات آینده بسیار به گوش می رسد.
سید محمد موحد که گویا تنهاترین کاندید احتمالی نمایندگی سال آینده حاضر در این مراسم بود که با برنامه ریزی قبلی و هدفمند آمده بود ، تا می توانست خود را جلوی دوربین ها و متن مراسم قرار می داد تا به واقعی تر شدن شایعه حضور خود در انتخابات کمک کرده باشد.
سید محمد موحد که بسیار به موقع خود را به مراسم رسانده بود توانست یکی از بهترین مکان های نشستن را انتخاب کند به گونه ای که هر تصویری از مراسم منتشر می شد ، موحد در ترکیب اصلی قرار داشت! ضمن اینکه تمام سعی خود را می کرد تا یک چهره جوان در پشت سن و سال خود به نمایش بگذارد! اعتقاد بر این است موحد تنها دلیل حضورش در انتخابات آینده انتقام شکست سنگین دور گذشته است!
از طرف دیگر برخی بر این عقیده هستند که موحد به دلیل شکست سنگینی که در دور قبل متحمل شده است و از آنجائیکه یکی از چهره های کاریزمای سیاسی و البته مغرور استان است و مصمم است به هر طریق ممکن به مجلس راه یابد و از آنجائیکه در این مراسم از مناطق بهبهان و رامهرمز هم تعداد زیادی از مردم حضور داشتند ، لازم دید آنچنان قدرتمند حاضر شود که اگر دست بر  قضا نیاز رفتن به حوزه جایگزین بود از هم اکنون پی ریزی سیاسی کرده باشد!
به هر جهت عمدی یا سهوی موحد چهره برتر رسانه ای این همایش بود!
عدل هاشمی و سکوتی مرموز!
اما نکته مهم دیگر در زمینه حاشیه سیاسی این یادواره ، حضور عدل هاشمی پور در حالی که بسیار معمولی و با سکوتی مرموز در ردیف جلو و در کنار شخصیت های مذهبی که چندان خود را وارد بازی های سیاسی نمی کنند ، نشسته بود!
برخی بر این عقیده اند که عدل هاشمی به دلیل داشتن روحیه پیمانکاری و عملگرایی ، همانند زمان تبلیغات انتخاباتی دور گذشته که به حملات تند موحد در سخنرانی هایش ، پاسخ نمی داد اما در پشت پرده بار خود را می بست ، اکنون هم بدون دغدغه و اطمینان از نقطه قوت خود فارغ از هر نگرانی نشستن با آرامش را پیشه کرده بود هر چند طرفداران وی به شدت از حضور برتر تصویری موحد در رسانه ها شاکی بودند!
 
همه اصولگرایان و یک اصلاح طلب میزبان!
 
شاید عدل هاشمی چیزی در مورد موحد می داند که بقیه نمی دانند که اینگونه آرام بر جای خود نشسته بود و هیچ توجهی به جولان دادن موحد نداشت! و شاید هم فکر دیگری در سر دارد و می خواهد میدان کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده را به موحد واگذار کند !!! و یا نه ! قرار است موحد دوباره پی "نخود سیاه"! فرستاده شود تا روزهای آخر ، که تا برگردد یارگیری ها تمام شده و سبدش باز خالی خواهد بود!
 
همه اصولگرایان و یک اصلاح طلب میزبان!
 
سید علی محمد بزرگواری در کمین !
یکی دیگر از چهره های سیاسی حاضر در این مراسم که بر عکس نطق های تند و گزنده اش ، بسیار آرام و متین و دور از منطقه مهم ! و اثرگذار سیاسی جایگاه نشسته بود ، سید علی محمد بزرگواری بود ! بزرگواری که مدتی است با شدت بخشیدن به فعالیت مجازی خود گاه و بیگاه پست های تند و گزنده خود را منتشر می کند ، شائبه کمین کردن برای حضور در انتخابات آینده در صورت مهیا شدن شرایط را ایجاد کرده است.
فعلا حضور بزرگواری بیشتر به آن نوع از تصاویرش که از سوریه می فرستاد ، مطابقت داشت نه یک چهره سیاسی آماده برای حضور در انتخابات آینده! و اینگونه برداشت می شد که همانند دیگر یادگاران دفاع مقدس حاضر در مراسم برای تجدید میثاق با همرزمانش آمده بود!
 
همه اصولگرایان و یک اصلاح طلب میزبان!
 
فیاض بخش هم آمده بود!
یکی دیگر از چهره های سیاسی حاضر در این مراسم ، دکتر فیاض بخش بود که در مورد وی فقط می توان گفت "فیاض بخش هم آمده بود"! چرا که بسیاری بر این اعتقاد هستند در زمانیکه سید محمد موحد با آن هیبت سیاسی اش در صحنه است ، فیاض بخش باید فقط به تدریس در دانشگاه ها فکر کند! و البته منتظر کشتی گرفتن سیاسی "موحد و حاج عدل" باشد!
تنها چهره سیاسی اصلاح طلب که در دید بود!
اما نکته مهم دیگر این مراسم ، نبودن یا حداقل در دید نبودن چهره های مطرح اصلاح طلب کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده بود ! هر چند حضور یک چهره اصلاح طلب که زمزمه حضورش در انتخابات کم کم جدی می شود ، این ذهنیت را متبادر می کند که وی در درونش به این فکر می کند که نهایتا با نفوذی که دارد می تواند در روزهای به هم پریدن طیف لاهوتی و منطقیان ، به عنوان محصول خروج "دود سفید" در مجمع اصلاح طلبان باشد!
رضا دهبانی که چند سالی است مسئولیت "مدیریت فرهنگ" استان را یدک می کشد و در پس حرف های رک و پوسکنده اش ، با همه تعامل دارد ، مدتی است در سر یک ایده می پروراند و آن هم حضور در انتخابات آینده است!
دهبانی تنها چهره اصلاح طلب این مراسم بود که بسیار هم حضورش پررنگ بود ! البته آنگونه که از قبل سعی کرد با بردن تعدادی رسانه از مرکز استان به زادگاهش بهره ای ببرد ، نبرد ! ولی همین چند عکس هم برای شروع کافی بود!
دهبانی در لیکک از چند جهت میزبان بود و شاید سخت باشد به حضورش در این همایش وجهه سیاسی داد اما عقبه ای که از ایده اش در دست است را می توان به این سمت برد که دکتر رضا دهبانی اگر به جای کامرانی خروجی آن "مجمع مشکوک "! می بود ، شاید در چنته اصلاحات رای تحقیرانه 28 هزار رای نمی بود! و شاید هم اگر در آینده به عنوان چهره اصلاح طلب در انتخابات حاضر شود بتواند رای اکثریت بودن این جریان در کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده را اثبات کند! هر چند از شانس بد دهبانی ، این روزها همه به واسطه عملکرد بد روحانی از اصلاحات گریزانند!
باید به آینده نگاه کرد و دید چه خواهد شد!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
محبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
حیف از این همایش و نگارش این مطالب ، تابناک جان بنده که در بطن مسایل سیاسی استان هستم این شیوه گزارش را فقط عقده گشایی ، کوته بینی و تنگ نظری یک تازه به دوران رسیده می دانم که فقط اسمی از سیاست شنیده است . بهتر است از همینجا قید یک چنین خبرنگاری را زد و سایت خود را بد نام نکنید .
چرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
قران ده عدل هاشمی سر لو وش نینه نمایندگینه
امیرعلی
|
France
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
درود خدا بر سید دلها محمد موحد
حقگو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
درود خدا بر بزرگواری ایثارگر و مردمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار