​معاون حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد؛
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو میلیارد و 728 میلیون تومان برای تأمین سبد غذایی 2966 کودک زیر پنج سال توسط این نهاد پرداخت شد.
کد خبر: ۷۱۷۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳ 20 February 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از سایت خبری کمیته امداد، محمد نظری، با اشاره به اینکه کمیته امداد به‌منظور رفع سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال طرح هم‌سفره را در برنامه کاری خود اجرا می‌کند، گفت: در همین زمینه 2966 کودک زیر پنج سال از سبدهای غذایی این نهاد در سال جاری بهره‌مند شدند.
وی اعتبار هزینه شده در زمینه سبدغذایی کودکان را دو میلیارد و 728 میلیون تومان اعلام و بیان کرد: کودکان زیر پنج سال که به دلیل تغذیه نامناسب دچار اختلال در رشد هستند از طریق مراکز بهداشت شناسایی و برای دریافت سبد غذایی به کمیته امداد معرفی می‌شوند.
نظری با اشاره به اینکه سبدهای غذایی کودکان شامل مواد پروتئینی، لبنیات، حبوبات، برنج و روغن است، افزود: کودکان تحت حمایت این طرح در فاصله زمانی شش‌ماهه مورد پایش قرار می‌گیرند تا در صورت بهبودی از چرخه حمایت خارج و کودکان دیگر جایگزین شوند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از دیگر برنامه‌های این نهاد را تأمین سبدغذایی برای مادران باردار و شیرده اعلام کرد و گفت: در این زمینه و باهدف جلوگیری از تولد کودکان دچار سوءتغذیه چهار میلیارد و 860 میلیون تومان در سال جاری برای سبد غذایی 45 مادر باردار و شیرده توسط این نهاد هزینه شده است.
نظری تصریح کرد: درخصوص ارتقاء شاخص‌های بهداشتی نیز هشت میلیون و 566 هزار تومان در قالب سبدهای بهداشتی برای دانش آموزان ساکن در خوابگاه‌های کمیته امداد و سایر مددجویان هزینه شده است.
شایسته ذکر است مردم خیر و نیکوکار می‌توانند برای شرکت در طرح هم‌سفره و کمک به تغذیه کودکان نیازمند به آدرس http://hamsofreh.ir مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار