کد خبر: ۷۱۶۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸ 18 February 2019
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از پلمب ۲۰ مرکز عرضه غیرمجاز گوشت دام در استان خبر داد و گفت: برای ساماندهی کشتارگاه‌های غیرمجاز به همکاری و عزم جدی همه دستگاه‌های متولی نیاز داریم.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد عبدالله بهمنش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: به هیچ عنوان گوشتی را که خارج از پروسه دامداری، میدان دام، کشتارگاه و قصابی به دست مردم برسد را تایید نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه ما با قصابی‌ها مشکلی نداریم بلکه با کشتار غیرمجاز دام مشکل داریم، افزود: قصابی‌های اطراف شهر یاسوج دام زنده خود را به کشتارگاه تحویل دهند و 24 ساعت پس از آن با کمترین هزینه لاشه دام ذبح شده را تحویل بگیرند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مجوز پلمپ 20 مرکز عرضه غیرمجاز گوشت دام در اطراف شهر یاسوج دریافت شده و به زودی اجرا می‌شود.

بهمنش بیان کرد: دام باید در کشتارگاه‌های مجاز و تحت نظارت دامپزشکی که هم کارشناس بهداشتی دامپزشکی حضور داشته و هم روحانی ناظر ذبح شرعی حضور دارد، کشتار شود اما متاسفانه برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب، دام را در محل‌های غیراستاندارد کشتار و عرضه می‌کنند.

وی ابراز کرد:  با توجه به عدم بازرسی پیش از کشتار چنین دام‌هایی توسط دامپزشکی، امکان آلودگی محصولات گوشتی عرضه شده و ابتلای مصرف‌کنندگان به بیماری‌های مشترک انسان و دام وجود دارد.

 مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای ساماندهی کشتارگاه‌های غیرمجاز به همکاری و عزم جدی همه دستگاه‌های متولی نیاز داریم، از مردم استان خواست گوشت مورد نیاز خود را از طریق مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار