کد خبر: ۶۹۰۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴ 12 December 2018
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه معارضات منطقه‌ای از موانع جدی اجرای پروژه سد تنگ سرخ است، گفت: تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور به این پروژه از جنس اسناد خزانه است اما مالکین محلی اسناد خزانه را نمی‌پذیرند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، حسن نوروزی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 85 میلیون متر مکعب از تخصیص آب سد تنگ سرخ سهم استان کهگیلویه و بویراحمد است که این میزان آب به مصرف بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعت می‌رسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با اجرای این پروژه آب شرب شهر یاسوج و روستاهای مسیر تأمین می‌شود، افزود: 75 میلیون متر مکعب از آب این سد هم تخصیص استان فارس است.
 
سدی بزرگ در مقابل سد تنگ سرخ!

نوروزی معارضات منطقه‌ای را از موانع جدی اجرای سد عنوان و بیان کرد: چون این پروژه ملی بوده و سالیانه 14 تا 15 میلیارد تومان اعتبار دارد، تخصیصی که سازمان برنامه و بودجه کشور به این پروژه داده از جنس اسناد خزانه است اما مالکین محلی که اراضی آن‌ها زیر آب می‌رود اسناد خزانه را نمی‌پذیرند و می‌گویند باید در عوض زمین پول نقد بدهید.

وی عنوان کرد: برای حل این مشکل باید تلاش کنیم این پروژه از محل اعتبارات ملی سازمان برنامه و بودجه کشور، به صورت نقدینگی تخصیص بگیرد و البته  قرار شده که در شرایط حاضر از محل اعتبارات استانی هم کمک کنیم تا بحث مالکین حل شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اینکه مالکین محلی در این منطقه از محل کشاورزی و دامداری امرار معاش می‌کردند قاعدتا این پول حق آنها است و برای اراضی آنها قیمت کارشناسی شده‌ای تعیین می‌شود تا حقی از کسی ضایع نشود.
برچسب ها: معارضین ، محلی ، سد ، تنگ سرخ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار