کد خبر: ۶۸۹۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۹ 12 December 2018
صبح روز گذشته به صورت سرزده و به همراه خبرنگاران از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان وضعیت امور این سازمان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا کهگیلویه و بویراحمد علی محمد احمدی صبح امروز 20 آذر‌ماه به صورت سرزده از سازمان صنعتمعدن و تجارت استان بازدید و با کارکنان آن اداره دیدار و گفت‌وگو کرد .

وی در این سرکشي از واحدهای مختلف این سازمان بازدید و نحوه عملکرد مدیران و پرسنل اداره در بخش‌های مختلف از جمله میز خدمت را از نزديك مورد بررسي قرار داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علی محمد احمدی -استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت یکی از دستگاههایی است که مراجعات زیادی روزانه دارد و در صورت استفاده از چند کارشناس مسلط به ماموریت ها و فرآیندها مردم پاسخ امور اداری خود را در میز خدمت می گیرند و از طبقات بالا و پایین نمی روند و سرگردان نمی شوند.

وی افزود: در بازدید از دو ساختمان این سازمان بخشی از کارمندان در اتاق هایشان نبودند.

احمدی با بیان اینکه میز خدمت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آنطور که باید و شاید مناسب نبود، اظهارکرد: در میز خدمت باید افرادی که مجموعه، ماموریت ها و فرآیندها را می شناسد و دو اپراتور که چالاک و مسلط به سیستم و نرم افزارها باشند، استفاده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های دولت اینست که اصلاح ساختار کند و سیستم ها را به سمت دیجیتال و الکترونیکی و عدم حضور فیزیکی ارباب رجوع سوق دهد.

احمدی تصریح کرد: سازمان صنعت و معدن و تجارت ارباب رجوع زیادی دارد و با توجه به شرایط اقتصادی کشور باید چالاکی و حرکت بهتری نسبت به دستگاه های دیگر داشته باشد نه اینکه کسی در میزخدمت بکار گرفته شود که اصلا نمی داند چکار کند.

وی ادامه داد: مقرر شد که در میز خدمت ها یک کارشناس آگاه نسبت به ثبت اطلاعات اقدام کند و مسیر انتقال فرایند به مدیر هدف نیز عملیاتی شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نظارت بر بازار استان عنوان کرد: وضعیت نظارت بر بازار گوشت قرمز استان چطور است؟ قیمت گوشت چه وضعیتی دارد و کنترل کردید مشکلی که طی یک هفته اخیر ایجاد شده؟

احمدی بیان کرد: قیمت گوشت قرمز استان متناسب با قیمت دام زنده عرضه شده در میدان است چراکه مبنای قیمت گذاری گوشت قرمز باید میدان دام زنده باشد. در صورتی که کسی بصورت غیرمجاز و غیر بهداتشی دام زنده عرضه کرد دو تخلف همزمان انجام داده و سازمان صنعت،معدن و تجارت و سایر دستگاههای متولی با متخلفان برخورد کنند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های متولی بازار با نظارت و کنترل جدی از افزایش قیمت های خودسرانه در سطح بازار استان بخصوص قیمت گوشت قرمز جلوگیری کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: بخاطر کنترل قیمت و بازار در مبادی خروجی کشور اجازه صادر شدن دام زنده داده نمی شود و به تبع آن در استان خدماتی به دامداران و پرواربندی ها داده می شود که باید تولید و محصول تولیدی این قشر در استان مصرف شود.

احمدی با بیان اینکه با هماهنگی سازمان جهادکشاورزی و سازمان صمت با نظارت و کنترل جدی از افزایش خودسرانه قیمت ها جلوگیری شود، اظهارکرد: ما راضی به ضرر دامداران نیستیم اما نباید دام زنده تولیدی و مورد نیاز استان به قیمت تهران، شیراز و اصفهان فروخته شود. در صورتی که از استانهای همجوار وارد شده براساس آنالیز قیمت مشخص شود.

وی تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی نیروی انتظامی تا زمانی که مصرف استان متعادل نشده از خروج دام زنده از استان جلوگیری شود و با کسی تعارف نداشته باشد.



همچنین داریوش دیودیده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گفت: ان شاء الله اشکالات میزخدمت سازمان در هفته آینده اصلاح خواهد شد.

وی افزود: از هفته گذشته تاکنون گوشت، نان، انبارها و مراکز ذخیره سازی اولویت نظارت و بازرسی ماست.

دیودیده اظهارکرد: قیمت گوشت قرمز در سطح استان در حال کنترل است و هر واحد قصابی که بالاتر از 54هزار تومان گوشت بفروشد به عنوان متخلف به تعزیرات معرفی می شود اما آنچه در بازار می گذرد اینست که می گویند قیمت دام زنده افزایش یافته و  با کمبود دام مواجهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: میدان عرضه دام زنده استان نمی تواند دام مورد نیاز استان را تامین کند و تا مرحله خروج از کشتارگاه (تامین) در حوزه جهادکشاورزی است. جهادکشاورزی اعلام کرده که قیمت هرکیلوگرم دام زنده از سوی دامداران و مراکز پرواربندی از 23 هزار تومان به 32 هزار تومان در سطح استان رسیده است.

دیودیده تصریح کرد: 30 تن گوشت مرغ منجمد برای تنظیم و تعادل بازار استان آماده عرضه است که از امروز آغار شده است.

وی اضافه کرد: امور عشایر و جهادکشاورزی استان اعتقاد دارند که استانهای همجوار دام زنده استان را با قیمت بالاتری خریداری می کنند به همین خاطر دامداران دام زنده خود را از استان خارج می کنند.

به گزارش ایسنا، استاندار همچنین با پاسخ به مشکلات ارباب رجوعی در این بازدید در رابطه با کارخانه شن و ماسه، گفت: واحدهای تولیدی شن و ماسه یا در بستر رودخانه هستند و یا در حریم رودخانه ها قرار دارند که هردو خلاف آشکار قانونی است .

احمدی افزود: نباید تحت هیچ شرایطی در بستر و حریم رودخانه ها مجوز جدیدی داده نشود . همچنین با جایابی مناسب انتقال کارخانه های موجود نیز آرام آرام عملیاتی خواهد شد .

وی با اشاره به بررسی مشکلات واحد ها و کارخانه ها در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، اظهارکرد: اقدامات لازم در بخش های مختلف عملیاتی می شود و پوشش رفع مشکلات واحدها داده خواهد شد.

همچنین ایموری، سرماتیه گذار معدن نیترات و پتاسیم دیشموک در شهرستان کهگیلویه ضمن انتقاد از همکاری بانک توسعه تعاون استان گفت: کارهای بانکی این معدن در حال انجام است اما حدود 10 روزه که با مشکلی از سوی این بانک مواجهیم و به ما می گویند نقشه ساختمانهای غیراداری (سایت پلان) را باید سازمان صمت تایید کند در حالی که این معدن مشاور مورد تایید سازمان صمت دارد.

دیودیده گفت: بانک توسعه تعاون تنها بانکی می باشد که چنین مساله را مطرح کرده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز طی تماس تلفنی با مدیر بانک توسعه تعاون استان این مشکل را پیگیری کرد که مدیر بانک قول مساعد برای رفع این مشکل داد و قرار شد سرمایه گذار به همراه یکی از معاونان سازمان صمت برای رفع مشکل به بانک مراجعه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار