تابناک گزارش می دهد؛
نشست خبری رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت کهگیلویه با خبرنگاران و اصحاب رسانه روز دوشنبه 19 آذرماه در اداره صنعت و معدن دهدشت برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۹۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰ 11 December 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه اظهار داشت: مآموریت های صنعت و معدن کهگیلویه در دو شاخه مآموریت های نظارتی و مآموریت های حمایتی تقسیم بندی می شود.

وی افزود: در بعد حمایتی باتوجه به اینکه ماشین های دیزلی به صورت مفید در سطح شهرستان در حال ارایه خدمات به شهروندان هستند، اداره صنعت و معدن شهرستان بصورت مداوم نسبت به تآمین، تهیه و توزیع لاستیک خودروهای سنگین، تک ها و اتوبوس ها در حوزه ناوگان برون شهری اقدام می نماید و مآموریت خود را در بعد حمایتی به این شیوه انجام می دهد.

سید یاسین علویان با اشاره به نحوه ی توزیع لاستیک خودروهای دیزلی ابراز داشت: بعد از معرفی عامل یا عاملین مورد نظر برای جذب سهمیه لازم و حضور در شهرستان و با توجه به افزایش متقاضی و عرضه کم، سازمان حمل و نقل همگانی دهدشت از بین متقاضیان قرعه کشی می کند و بر اساس قرعه کشی متقاضیان را به اداره صنعت و معدن شهرستان جهت سیر مراحل لازم معرفی می کند.

وی ادامه داد: متقاضی معرفی شده از سوی سازمان حمل و نقل همگانی برای دریافت سهمیه لاستیک خود، با ارایه مدارک و مستندات عمومی از قبیل اوراق شناسایی و مدارک تخصصی خود از قبیل گواهینامه، کارت ماشین، سند ماشین، پروانه فعالیت و تکمیل پرونده خود و بعد از طی این مراحل نهایتآ از طرف صنعت و معدن شهرستان جهت دریافت سهمیه لاستیک خود به عامل مورد نظر معرفی می شود.

علویان بیان داشت: تمام مراحل جذب سهمیه و نیز نحوه توزیع توسط بازرسان اداره صنعت و معدن بصورت کاملآ مستند نظارت می شود و با ایجاد چنین مراحل پیچیده ای، زمینه بروز هرگونه تخلف توسط افراد سودجو و متخلف بسته خواهد شد.

وی ادامه داد: روش جدید توزیع در مورد کالاهای اساسی تنها به این منظور است که کالای مورد نظر به روش صحیح و کاملاً منصفانه به دست متقاضی برسد و با چنین روشی هیچ گونه خللی به شخصیت انسانی افراد وارد نمی شود، این شیوه توزیع در مورد سایر اقلام و کالاهای اساسی نیز اجرا می شود.

علویان عنوان کرد: تاکنون هر اندازه و میزان کالاهایی که با چنین شیوه ای در بین شهروندان توزیع شد تمامی مستندات آن موجود است و یقین داریم که با این شیوه توزیع، کالا به دست متقاضی حقیقی می رسد.

وی افزود: در حال حاضر میزان 70 حلقه لاستیک برای خودروهای درون شهری و تعداد 20 حلقه لاستیک برای خودروهای برون شهری در بین متقاضیان و شهروندان در حال توزیع است، همچنین سهمیه جدید لاستیک توسط عامل مورد نظر جذب شد و بحمدلله طی روزهای آینده در شهرستان توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: اتوبوس ها و خودروهای برون شهری برای کسب سهمیه لاستیک خود باید از شرکت های مسافربری معرفی نامه داشته باشند.

علویان با بیان اینکه گوشت قرمز از کالاهای اساسی و مهم سبد مصرفی خانوارهاست، عنوان کرد: شهروندان عزیز برای کسب سهمیه گوشت قرمز مورد نیاز خود باید با همراه داشتن اصل مدارک شناسایی صاحب خانوار به اداره صنعت و معدن شهرستان مراجعه کنند.

 

متقاضیان سهمیه لاستیک خودرو قرعه کشی می شوند/ توزیع 90 حلقه لاستیک خودروهای درون شهری و برون شهری در دهدشت/ نظارت دقیق بر نحوه جذب و توزیع کالاهای اساسی در سطح کهگیلویه بزرگ/ توزیع گوشت قرمز منجمد بصورت حواله ای است

وی افزود: تجربه نشان داده است عدم نظارت بر اقلام مصرفی خانوار به ویژه گوشت قرمز که مرتباً نوسان قیمت دارد، می تواند موجب رضایت و زمینه ساز افراد سودجو و متخلف باشد به همین خاطر توزیع گوشت قرمز در بین شهروندان بصورت حواله ای و با مقدار معین خاص با نظارت دقیق و مستمر بازرسان اداره صنعت و معدن شهرستان انجام می شود.

وی ادامه داد: در یک ماه اخیر به میزان 15 تن و 800 کیلوگرم گوشت قرمز منجمد یارانه ای در شهرستان کهگیلویه توزیع شده است.

علویان ابراز داشت: نحوه ی توزیع گوشت قرمز بصورت حواله ای تاکنون مورد استقبال فراوان شهروندان قرار گرفته است و در شرایط موجود این شیوه توزیع، مناسب ترین روشی است که تاکنون اجرا شده است.

وی با اشاره به نظارت دقیق بازرسان صنعت و معدن در سطح شهرستان، عنوان کرد: بازرسان این اداره بصورت شبانه روزی در حال نظارت و بازرسی دقیق بازار در هر سه شهرستان کهگیلویه، چرام و لنده هستند که جا دارد از زحمات این عزیزان تشکر کنم، همچنین طی مکاتباتی که با مرکز استان داشته ایم درخواست نمودیم که در زمینه تبادل بازرس با شهرستان کهگیلویه همکاری نمایند.

علویان تصریح کرد: با اجرای ماده 52 نظام قانون صنفی، متخلفان در هیچ جایی حاشیه امنیت ندارند و توسط بازرسان رصد و پایش می شوند.

وی گفت: بر اساس ماده 52 قانون نظام صنفی، کمیسیون نظارت شهرستان صلاحیت دارد که از بین افراد معتمد خوشنام و ذیصلاح افرادی را تحت عنوان بازرس در سطح هر سه شهرستان کهگیلویه، چرام و لنده بصورت افتخاری جذب کند و با بکار گیری این بازرسان بصورت شبانه روزی بر روند قیمت گذاری در سطح کهگیلویه بزرگ نظارت خواهیم کرد.

این مسئول ادامه داد: در یک ماه اخیر تعداد 90 فقره پرونده تخلف تحت عنوان کم فروشی و عدم درج قیمت در تمامی رسته های صنفی اعم از میوه و تره بار، خوار و بار فروشی، لبنیات و سایر صنوف در سطح شهرستان شناسایی شده و به تعزیزات حکومتی شهرستان معرفی شدند.

علویان بیان داشت: سامانه سراسری 124 بصورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش تخلفات در سطح شهرستان است همچنین طی مکاتبه ای که با اداره مخابرات شهرستان کهگیلویه داشتیم در صدد هستیم شرایطی را فراهم نماییم تا شهروندان بتوانند از طریق تلفن همراه خود نیز با شماره گیری 124 موارد تخلف را به بازرسان صنعت و معدن شهرستان گزارش دهند.

وی افزود: افزایش قیمت نان منوط به افزایش کیفیت نان در سطح استان است و تا زمانی که بصورت مکتوب در استان قیمت نان افزایش نیابد هیچ واحد خبازی در سطح هر سه شهرستان کهگیلویه چرام و لنده حق افزایش قیمت نان را ندارد!

رییس اداره صنعت و معدن شهرستان کهگیلویه بیان کرد: از بازرسان و پرسنل اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی شهرستان به دلیل هماهنگی و همکاری نزدیک در بازرسی و کنترل بازار شهرستان تقدیر و تشکر میکنم.

علویان در پایان صحبت های خود ضمن سپاس از تلاش بی وقفه و خستگی ناپذیر پرسنل اداره صنعت و معدن در جهت کنترل بازار شهرستان، گفت: برای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت قرمز در سطح شهرستان با نهادهای امنیتی و ذیربط مکاتبه کردیم تا از خروج دام زنده از سطح شهرستان جلوگیری شود.

 

خبرنگار و تنظیم گزارش: سید مصطفی گنجی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار