کد خبر: ۶۸۹۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ 11 December 2018
 قصابان یاسوجی در یک اقدام هماهنگ از عرضه گوشت قرمز در بازار خوداری کردند.

در سال‌های اخیر قهر قصابان کهگیلویه و بویراحمد برای افزایش قیمت به یک رویه تبدیل شده است به گونه‌ای که هر زمان اراده‌ کرده‌اند قیمت را به دلخواه خود تعیین کرده‌اند.

دو ماه پیش بود که ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد به میل قصابان تشکیل جلسه داد و قیمت انواع گوشت را همانگونه که می‌خواستند، تعیین کردند یعنی قیمت گوشت بره و بزغاله هر کیلوگرم به قیمت 54000 تومان، گوشت بز و میش هر کیلو 44000 تومان و گوشت گاو هر کیلو 42000 هزار تومان اعلام شد.

هنوز 30 روز از نشست ستاد تنظیم بازار نگذشته بود که قصابان خودسر قیمت را به بهانه کمبود دام زنده افزایش دادند و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به عنوان متولی تامین کالای مورد نیاز بازار و همچنین ناظر بر بازار خود را به ندیدن و نشنیدن زد تا اینکه خبرگزاری تسنیم در گزارشی با عنوان «رهایی بازار در کهگیلویه و بویراحمد؛ قصابان خودسر قیمت گوشت قرمز را افزایش دادند» به بررسی موضوع پرداخت.

بدون شک یک بار برای همیشه باید کاری کرد، زیرا حرکت آرام و ضعف مدیریت سازمان صنعت، معدن و تجارت در این موضوع به جایی نمی‌رسد و این مهم نیازمند یک اقدام ضربتی است که در صورت تامین گوشت مورد نیاز بازار از طریق واردات و یا سایر استان‌ها و برخورد قاطع با قصابان هم استانی برای همیشه این بهانه‌گیری‌ها تمام می‌شود.

البته برخی از کارشناسان معتقدند با وضعیت فعلی و نوع مدیریت در سازمان صنعت، معدن و تجارت بویژه در حوزه بازرگانی این سازمان، انتظار گشایشی نیست و باید فکری اساسی در این زمینه کرد.

خواسته قصابان چیست؟/دیودیده موظف به تامین گوشت مورد نیاز بازار

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تایید خبر کمبود گوشت قرمز در بازار می‌گوید: قصابان خواهان افزایش قیمت گوشت قرمز هستند.

سید حسین سهمگین به تسنیم گفت: 2 ماه پیش در نشست ستاد تنظیم بازار نسبت به افزایش قیمت گوشت قرمز در یک بررسی با هدف همسان سازی قیمت با استان‌های دیگر اقدام کردیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون در حال بررسی موضوع کمبود گوشت قرمز در بازار هستیم، ادامه داد:  سازمان صنعت، معدن و تجارت مکلف به پیگیری و تامین گوشت مورد نیاز بازار است.

در صورت بررسی دقیق موضوع و تایید این مسئله که کمبود گوشت قرمز در بازار، برنامه از قبل طراحی شده  قصابان بوده باید به گونه‌ای برخورد شود تا دیگر شاهد تکرار چنین موضوعی در استان نباشیم./تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار