کد خبر: ۶۸۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰ 10 December 2018
رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت کهگیلویه،گفت: با هدف جلوگیری از سودجویی و عرضه خارج از شبکه گوشت قرمز این کالا با تدابیر ویژه توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید یاسین علویان عصر امروز در نشست خبری رسانه‌های شهرستان از تشدید نظارت بر بازار سه شهرستان کهگیلویه،چرام و لنده خبر داد و گفت: در این راستا بازرسان اداره صنعت،معدن و تجارت با در نظر گرفتن قانون متخلفان صنفی را شناسایی می‌کنند.

رئیس صنعت،معدن و تجارت کهگیلویه،تصریح کرد: طی یک ماه اخیر 90 پرونده تخلف صنفی در رسته‌های گوناگون شناسایی و جهت رسیدگی و صدور حکم به تعزیرات معرفی شده است.

وی، با بیان اینکه این اداره سه شهرستان را پوشش می‌دهد، کمبود نیروی بازرس برای کنترل بازار را از عمده‌ترین مشکلات عنوان کرد.

علویان،اظهار داشت: تدابیر ویژه‌ای برای توزیع گوشت قرمز(برزیلی) اندیشیده شده که از سودجویی عده‌ای منفعت‌طلب جلوگیری می‌شود.

این مسؤول، توزیع حواله‌ای گوشت را از راهکارهای اساسی برای کنترل این کالا و جلوگیری از عرضه خارج از شبکه دانست و گفت: متقاضیان خرید گوشت با قیمت دولتی می‌توانند با مراجعه به اداره حواله دریافت و جهت خرید به عاملان تعیین شده مراجعه کنند.

به گفته علویان،150 کیلوگرم گوشت قرمز که به صورت عرضه خارج از شبکه در شهرستان توزیع می‌شد کشف و پرونده تخلف به تعزیرات معرفی شد.

علویان،ادامه داد: 15 تن گوشت با قیمت دولتی این ماه در شهرستان توزیع شد و 20 تن شکر با قیمت دولتی به ازای هر کیلو 3400 تومان به زودی در شهرستان عرضه خواهد شد.

وی،همچنین از ساماندهی واحدهای عرضه لاستیک خودروهای دیزلی و اتخاذ تدابیر در توزیع سایر اقلام کالا خبر داد.

علویان،با بیان اینکه همه اتحادیه‌ها ملزم و متعهد به درج قیمت روی کالا با احتساب درصد سود و نرخ مصوب و همچنین ارائه فاکتور خرید معتبر هستند،ادامه داد: همه اتحادیه‌ها باید پروانه کسب در معرض دید مشتری و بازرس قرار دهند.

وی، با اشاره به افزایش قیمت نان در کارگروه استانی،تصریح کرد: افزایش قیمت نان مشروط و منوط به بالا رفتن کیفیت نان است، ضمن اینکه تاکنون در شهرستان افزایش قیمتی نداشتیم.

علویان، طرح تبادل بازرسی را از دیگر راهکارهای کنترل بازار شهرستان دانست و گفت: مکاتبه صورت گرفته که به صورت دوره‌ای از بازرسان استانی استفاده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار