کد خبر: ۶۸۸۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 09 December 2018
استاندار لرستان گفت: دانشجویان نباید صدای قدرت‌ها باشند بلکه بایستی منتقد قدرت‌ها باشند.
به گزارش پایگاه خبری یافته، سید موسی خادمی بعدازظهر شنبه 17 آذرماه در مراسم روز دانشجو که در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار داشت: در سخنرانی برخی از نمایندگان انجمن‌ها مطرح شد که استاندار اتوبوسی از مدیران را از کهکیلویه با خود آورده است و این در صورتی است از 140 عضو شورای اداری لرستان فقط 2 مدیرکل از کهکیلویه و بویر احمد داریم.
وی همچنین خطاب به یکی از سخنرانان که گفته بود از دانشجو نترسید و چرا بعدازاین همه مدت به دانشگاه آمده‌اید؟ اظهار داشت: از دانشجویان نمی‌ترسم و خودم هم‌، دانشگاهی هستم لکن به دلیل محدودیت کاری شاید نتوانسته باشم در دانشگاه حضور یابم.
خادمی با اشاره به اینکه دانشگاه و دانشجو چندین رسالت مهم دارد، گفت: اولین و اصلی‌ترین رسالت دانشجو آموزش و پژوهش است، فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خارج از آموزش و پژوهش دانشجویان رسالت فرعی اما بسیار مهم است. استاندار لرستان شکل‌گیری جنبش‌های دانشجویی در ایران را تأثیرگذار بر تحولات سیاسی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: سال ۱۳۳۲ جنبش استبداد ستیزی و استکبارستیزی دانشجویان بیانگر این مهم بود که علیه استبداد داخلی و استعمار خارجی قیام کردند.
 وی با بیان اینکه دانشجویان و روحانیون روحیه انقلابی را در بین مردم ایجاد و تقویت کردند، افزود: این جنبش و حرکت انقلابی دانشجویان در دوره بعد از انقلاب با تسخیر لانه جاسوسی تکرار شد و در دوران جنگ تحمیلی با رویکرد وطن‌پرستی و حفظ ایران و اسلام ادامه داشت و در اوج قرار گرفت.
استاندار افزود: امروز این جنبش دانشجویی فعال است اما باید رویکرد خود را با شرایط امروز تنظیم کند.
خادمی با تأکید بر اینکه دانشجویان نباید صدای قدرت باشند، بیان کرد: دانشجو باید مشکلات جامعه را رصد کند، در بعد سیاسی باید نواقص را مشخص و سپس با آگاهی آن‌ها را مورد انتقاد قرار دهد.
ویادامه داد: امروز مهم‌ترین وظیفه دانشجویی مبارزه با فساد اداری و مقابله با انحرافات است.
خادمی تصریح کرد: دانشجو وقتی مسائل و مشکلات صنفی خود را بیان می‌کند مورد استقبال دیگر دانشجویان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد که این بیانگر مشکلات آنان است.
وی با بیان اینکه جنس دانشجو انتقادی است، اظهار کرد: فعالیت‌های سیاسی معطوف به قدرت است، اما فعالیت‌های مدنی و اجتماعی از جمله جنبش‌های کمک به محرومین، اقشار آسیب‌دیده، حمایت کودکان و زنان بی‌سرپرست، معتادین و... از کارهای برجسته‌تر از علوم سیاسی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
استاندار لرستان با اشاره به محدودیت‌های کاری در استان خاطرنشان کرد: این به معنی عدم تعقیب مسائل دانشجویی و دانشگاه‌ها نیست، بلکه جلسات متعددی برای حل مسائل آنان در سطح استان با مجموعه دانشگاه‌ها داشتیم. یکی از استان‌های به شمار می‌آییم که دارای مشاورین دانشگاهی هستیم.
وی بیان کرد: بیکاری یکی از معضلات مهم کشور است و از حوزه‌هایی به شمار می‌آید که در نظام جمهوری اسلامی توفیقات زیادی داشته است.
استاندار لرستان گفت: باوجود تلاش‌ها هنوز حجم زیادی از بیکاری‌ها از دوره‌های قبل انباشته‌شده که باوجوداینکه دولت تلاش می‌کند سالانه بین ۷۰۰ تا یک‌میلیون شغل ایجاد کند اما همچنان معضل بیکاری وجود دارد.
وی افزود: لرستان به دلیل توسعه‌نیافتگی درگذشته و عدم سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی و دولتی و فقر پایه‌ای که از ابتدا وجود داشته نتوانسته مانند دیگر مناطق توسعه پیدا کند.
خادمی با اشاره به آمار بیکاری استان گفت: نباید لرستان را بدترین استان بدانیم چراکه استان‌های دیگری با آمار بیکاری بالاتر وجود دارند.
وی با بررسی دلیل بالا بودن نرخ تورم در استان تصریح کرد: از بین ۱۲ گروه طبقه‌بندی‌شده، لرستان فقط در یک گروه و دو آیتم مسکن و اجاره مسکن تقریبا دو برابر کشور هستیم. مسکن رشد ۲۲ درصد داریم که میانگین کشوری حدود ۹ درصد است.
استاندار لرستان با بیان اینکه استان‌های زاگرس‌نشین در آینده ایران جز مناطق استراتژیک و اصلی خواهند بود، مطرح کرد: لرستان به دلیل طبیعت زیبا و آب فراوان در آینده جایگاه بهتر و بالاتری در سطح کشور کسب خواهد کرد.
وی افزود: لرستان دارای استعداد بالا و نیروهای انسانی خوب بافرهنگ غنی در حوزه هنر، موسیقی، ادبیات، پرورش نیروی انسانی، طبیعت و گردشگری بوده از استان‌های برتر هستیم که باید بیشتر در این مسیر تلاش کنیم.
خادمی ماهیت دانشجو را پژوهش جو دانست و اظهار کرد: دانشگاه باید با تحقیق و آگاهی اظهارنظر کند.
وی گفت: برجام کار درست و تصمیم نظام بود، اگر بدعهدی آمریکا نبود از دستاوردهای بیشتری می‌توانستیم استفاده کنیم.
استاندار لرستان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر بد عهدی آمریکا افزود: سیاست‌های کلی نظام حفظ برجام است و از دستاوردهای بزرگ دولت محسوب می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار