کد خبر: ۶۸۸۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰ 08 December 2018
بعد از اظهارات برخی از چهره‌های شاخص اصولگرا به ویژه سخنان ستار هدایت خواه در باره غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت، حمدالله مبشری از چهره‌های سیاسی استان با ارسال مطلبی به این صحبت‌ها واکنش نشان داد که از نظر خوانندگان می‌گذرد؛
این تذهبون
مردم شریف، نجیب، ولایتمدار،
انقلابی، وبا اصالت کهگیلویه و بویراحمد، بزرگان: دینی، فرهنکی،
سیاسی، اجتماعی، درودتان باد..
نمی‌دانم از کجا شروع کنم، درد مردم را به کی به گم!! در این نوشته کوتاه مجالی نیست که همه موضوعات را اشاره کنم ولی سعی دارم کوتاه بنویسم و با جرات و جسارت بیان کنم که خطر استبداد دینی، در سایه استبداد سیاسی ممکن باعث پروتستانی در ایران گردد که همه ملت ضرر کنند!...
انقلاب اسلامی برآمده از اراده مردم به رهبری خمینی کبیر به همگان آموخت که آزاده باشند و حق آزادگی و حریت را برای تک، تک آحاد ملت محترم شماریم کلام مهم و تاریخی خمینی کبیر آوازه گوشمان و فراموش نکردیم که به پهلوی فرمود؛ ملت ایران قیم نمی‌خواهند، و نباید قیم مآبانه با آن‌ها برخورد کرد!! چهار دهه از نظام اسلامی گذشت، نسل‌ها یکی پس از دیگری در پی هم می‌آیند و تجربه‌ها، منتقل می‌شود که زمینه ظهور منجی فراهم شود!! آیا اینگونه می‌خواهیم سربازان ظهور باشیم!
از مدت‌ها تا به امروز بدآموزی‌های در همه عرصه‌های در کشور به ظهور رسید که باعث نگرانی ملت گردید. و دل امام زمان و رهبر انقلاب را به درد آورد!! نمونه ای از مشکلات امروز استان اشاره می‌کنم تا شاید!! تذکری باشد برای کسانی که زمینه بد اخلاقی‌ها را شروع کردند و در ادامه باعث تفرقه، و دشمنی گردید و دامن زدن به آن هیچ سودی به حال مردم و نظام اسلامی ندارد و از طرفی پایگاه مردمی احزاب و فعالان عرصه سیاسی مذهبی را تخریب، و هر روز بیشتر از گذشته مردم از آن‌ها دور می‌شوند! ومورد سوء استفاده در کمین نشستگان داخل و خارج گردید. از مدت‌ها چهره‌های سرشناس استانی و شهرستانی در اظهار نظرهای خود طوری قیم مآبانه می‌گویند و مصاحبه می‌کنند که در ذهن هر انسان آزاده ای نوعی دیکتاتوری تداعی می‌شود!! اگر بگویم در اظهار نظر این فعالان سیاسی به صغیر، کبیر، و حتی دوستان، و همقطاران خود رحمی نمی‌شود!! گزافه ننوشتم!! نمی‌دانیم طرف مشورت این عزیزان کیست؟
از تاختن به شریف‌ترین فرزندان ملت در سطوح ملی و جهانی تا نادیده گرفتن رای مردم و اهانت به ملت و حتی دوستان خود!! بدانیم و آگاه باشیم که مردم نجیب استان کهگیلویه و بویراحمد به آن درجه از رشد انقلابی و آگاهی مذهبی، تاریخی رسیدند که هر اظهار نظری را بر نمی‌تابند و هر نوع اظهار نظری، که بوی تفاخر، قیم مآبانه، خود برتربیتی بدهد از ناحیه هرکسی قابل قبول نیست!
اگر فضیلتی، برتری، قابل ذکر باشد فقط از آن شهیدانی بود که در عمر کوتاه دنیوی خود هرگز تفاخر از خود نشان ندادند و هیچگاه رفتاری که بوی قیم مآبانه می‌داد را قبول نداشتند!! کسانی که روزگاری وکیل مردم، امام جمعه و جماعت مردم، مسول امور حکومتی مردم، و در احزاب سیاسی و اجتماعی مردم فعال بودند و هم اکنون فعالیت دارند باید خوب توجه نمایند که آن‌ها قیم مردم نیستند و باید در اظهار نظر خود مواظب باشند. آن‌ها هرگز نباید تصورکنند نماینده خدا، امام زمام (عج)، ولی فقیه و مردم هستند. انها فردی از افراد ملت هستند که روزگاری و هم اکنون امانتی از مردم نزد آن‌ها بوده و هست و همین مردمی که شما را از خواص قرار دادند اگر پا از گیم خود بیرون نهید همین مردم شما را به زیر می‌کشند!! چنانچه این تجربه فراوان تکرار شد و مشروعیت مردمی برخی‌ها رخت بربست!!
نکته تاسف بار آن است که مکرر اندر مکرر از ناحیه کسانی که ظاهراً متصف به صفات دینی، اخلاقی، روحانی هستند و بر اعصاب خود مسلط نیستند القاب مهمل علیه نیروهای درون نظام بکار می‌برند!! مثل اینکه مشاعیر خود را از دست دادند و یادشان رفت که خداوند فرمود ای رسول خدا: اگر نبود اخلاق نیکوی شما هر آن مردم از گرد تو فرار می‌کردند!
اگر امروز برخی از جریانات سیاسی حتی آن‌ها که از ولایت هزینه می‌کنند!! رفوزه مردمی شدند به خاطر افراط و تفریط در اظهار نظرآنهاست که به قول خودشان تکلیف مداری است!! و هر وقت کم آوردند استناد غلط می‌کنند که جبهه حق همیشه در اقلیت بود!! متاسفانه این توهم درجریانهای سیاسی معروف اصولگرا و اصلاح طلب وجود دارد و در هر دو جریان اقلیتی انگشت شمار فکر میکنند خط قرمز مردم و حتی دوستان خود هستند! این کسانی که شمارشان به انگشت دو دست نمی‌رسد بسیار در اشتباه‌اند و امیدوارم قبل از آنکه منجر به چند دستگی سیاسی بین احزاب گردد از خود کامگی و تک روی دست بردارند!
در هر دو جریان سیاسی، نیروهای میانی و مردمی نادیده گرفته شدند و تاوان بداخلاقی‌های قیم مآبانه این انگشت شمار را خوردند!!
من به عنوان یک شهروند هم استانی توصیه می‌کنم دست از رفتارهای که در سیره نبوی و علوی وجود ندارد بردارند. و به ملت برگردید و خود را نوکر مردم بدانید و هرگز از صداقت و دوستان خود سوء استفاده نکنید و اگر به فکر ولایت هستید، همه ملت را فرزندان ولی بدانید و بیش از این صف مخالفان را افزون نکنید!! مواظب اظهار نظر خود باشید و از القاب مهمل کمتر استفاده کنید و مشورت پذیری دوستان خود را که از شما ولایی ترند را از دست ندهید!!
----------------------------------
 حمدالله مبشری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار