تابناک گزارش می دهد
طرح پایلوت توسعه مناطق محروم شاید یکی از اولین طرح های منسجم و همه جانبه گر برای توسعه در کهگیلویه و بویراحمد است که قرار است در شهرستان لنده با همکاری بنیاد مستضعفان اجرا شود.
کد خبر: ۶۸۷۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲ 06 December 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اقتصادی ، طرح پایلوت توسعه مناطق محروم شاید یکی از اولین طرح های منسجم و همه جانبه گر برای توسعه در کهگیلویه و بویراحمد است که قرار است در شهرستان لنده با همکاری بنیاد مستضعفان اجرا شود. این طرح که برای اولین بار در قلعه گنج کرمان به اجرا درآمده است و در این منطقه کویری ، خشک و بی آب و علف دارای خروجی خوبی هم بوده است باعث شد که استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه مدیران استانی و همچنین مدیران شهرستان لنده سفری به این دیار انجام داده و از نزدیک وضعیت فعلی و عقبه ی اجرایی آن تا به امروز را مشاهده و بررسی کنند.
بعد از این سفر ، نشست مبسوطی با حضور همه مدیران یاد شده به ریاست استاندار با دعوت از مشاور این طرح برگزار شد که ما حصل این نشست ، به این ختم شد که باید مدیران همه ی دستگاه های مرتبط ، به طور ویژه پروژه هایی متناسب با منطقه ی اجرا یعنی شهرستان لنده آماده کنند ضمن اینکه استاندار خواستار داشتن روحیه جهادی ، متحورانه و چالاکی از مدیران بود. البته این نشست نشان داد که متاسفانه برخی از مدیران استان هیچگونه انگیزه ، توانایی و از همه مهمتر برنامه ای در خصوص تلاش برای پیشرفت استان ندارند!
 
سرانجام اولین طرح توسعه ای گسترده در کهگیلویه و بویراحمد / چگونه تا قلعه گنج برویم ؟ / استاندار به چه زبانی سخن می گوید؟! / مدیرانی که باید از مدیریت خداحافظی کنند!
 
چگونه تا قلعه گنج برویم ؟
فرماندار لنده که این روزها تنها فرماندار استان است که به نوعی عصای دست استاندار شده است و سعی دارد فارغ از جنگ و جدل های قومیتی و سیاسی با ارائه راهکارهایی در جهت توسعه استان کمک کار تیم مدیریتی استاندار باشد ، در نشست بررسی طرح پایلوت لنده به بیان برخی موضوعات از چالشها تا ناهماهنگی های مرتبط با این طرح پرداخت.
دارا کریمی نژاد در این نشست گفت : ابتدا در پاسخ به یک پرسش اساسی و مهم استاندار که سرانجام طرح محرومیت زدایی بنیاد بعد از چند سال کار بسیار خوبی که در قله گنج و لنده شروع کرده و تمام شد،  چه خواهد شد؟ و اینکه اگر ما بخواهیم بدون بنیاد در لوداب ، دیشموک ، باشت و دیگر مناطق استان همین روند را ادامه دهیم چکار باید کنیم؟لذا بنظر می رسد به کمک اساتید دانشگاه با توجه به تجربه عملی باید هم چارچوب نظری و هم آینده پژوهی داشته باشیم.
کریمی نژاد افزود : در بازدید از قلعه گنج متوجه تفاوتها و شباهت های این دو منطقه شدیم. وسعت ، جمعیت ، اب هوا ، بافت فرهنگی اجتماعی ، پتانسیل های معدنی ، کشاورزی ، صنایع دستی و بوم گردی  ،نزدیکی به بنادر جنوب زمینه های مناسبتری از قلعه گنج را برای شهرستان لنده در جهت موفقیت طرح و پیشرفت وابادانی ایجاد می کند.
فرماندار لنده با اشاره با نامفهوم بودن برخی از موضوعات مرتبط با طرح گفت : از مشاور طرح می خواهیم ظرف یک ماه اینده اهداف ، استراتژی و طرحهای احصا شده را اعلام تا نقشه راه برای مدیران مشخص شود.
کریمی نژاد در ادامه افزود :لازم است کارگروهایی در زمینه ورزش و هنر ، بهداشت و درمان ، اموزش فنی وحرفه ای ، معدن ، کشاورزی و عمران تشکیل و نتیجه کار گروهها ماهانه به اطلاع استاندار و دستگاههای ذی ربط رسانده شود.
فرماندار لنده در خصوص موانع موجود بر سر راه اجرای طرح گفت : جزیره ای عمل کردن ادارات در استان (درقلعه گنج رمز موفقیت پای کاربودن همه ادارات بود ) عدم جسارت برخی مدیران ، بروکراسی در روند اخذ مجوزها و استعلامات ، کمبود زمین جهت واگذاری ، نداشتن ناحیه صنعتی برای چرخه ارزش افزوده از موانع موجود بر سر راه اجرای طرح  هستند که باید با نگاه سیستمی و با توجه به اهتمام وجدیت و پیگیری استاندار و خدمت بی منت بنیاد مستضعفان و شخص مهندس سعیدی کیا این موانع برداشته شوند.
کریمی نژاد در پایان گفت  :امیدواریم این طرح در کوتاه ترین زمان ممکن به موفقیت برسد و مردم شهرستان لنده از مواهب ان بهره مند شوند.
 
سرانجام اولین طرح توسعه ای گسترده در کهگیلویه و بویراحمد / چگونه تا قلعه گنج برویم ؟ / استاندار به چه زبانی سخن می گوید؟! / مدیرانی که باید از مدیریت خداحافظی کنند!
 
استاندار با چه زبانی سخن می گوید؟!
در ادامه این نشست ، استاندار از مدیران دستگاه های اجرایی خواست که به نوبت فقط طرح های پیشنهادی خود را که همه موارد از توجیه اقتصادی تا توجیه اجرایی آن مشخص شده است را بیان کنند که متاسفانه بسیاری از مدیران شروع به توضیح و تفسیر می نمودند! علیرغم تذکرات متعدد استاندار که از مدیران می خواست در بیان طرح های خود بدون اما و اگر سخن بگویند و فقط طرح هایی که کارشناسی شده و طرح هایی که توجیهات لازم را دارا باشند را بیان کنند و از آن ها می خواست با عدم فکر جزیره ای ، عدم فرصت طلبی برای بر طرف نمودن مشکلات دستگاه خود و به طور کلی دادن پیشنهاد پروژه هایی در قالب طرح پایلوت توضیح دهند اما برخی مدیران گویا متوجه سخنان استاندار نمی شدند و باز هم به تفسیر و تحلیل می پرداختند که چندین بار احمدی مجبور به تکرار سخنان خود می شد. و البته برخی مدیران گویا هنوز هم متوجه واقعیات این طرح نشده بودند و انتظاراتی برای رفع و رجوع مشکلات دستگاه های خود داشتند.
تذکر استاندار به مدیران بهانه گیر
با توجه به مباحث مطرح شده در این نشست به نظر می رسد برخی از مدیران هنوز در حال و هوای قبل هستند و نمی توانند یا نمی خواهند با چالاکی و جسارت وارد گود شوند که البته تذکرات مداوم استاندار تا حدودی واقعیت را برای آن ها روشن تر کرده است.
از نظر استاندار موفقیت این پروژه در شهرستان لنده که می تواند تحرکی جدی برای توسعه دیگر مناطق استان هم باشد ، نیاز به شجاعت ، کارآمدی ، همبستگی کلیه مدیران استانی دارد و به نظر می رسد هر کدام از مدیران که نتوانند در قالب انتظارات استاندار برای موفقیت طرح پایلوت لنده عمل کنند ، روزهای سخت و پر انتقادی را در پیش روی خود خواهند داشت.
در این نشست اعلام شد که برخی مدیران با برخی بهانه تراشی ها از ترس از دستگاه های نظارتی برخی اقدامات را معطل یا انجام نمی دهند که استاندار به آن ها تذکر داد اگر مدیری چنین بهانه هایی را آورد و از خود ترس نشان داد وی را جایی خواهم فرستاد که شجاعت در کار را بیاموزد.
البته استاندار ابتدا به مشاورین طرح گفته بود باید شما مشخص کنید که از ما چه می خواهید تا من هم بتوانم با صراحت و برنامه ریزی مدون از مدیران بخواهم که چه چیزی از آن ها می خواهیم که اگر بعدا مدیری بهانه آورد بدانیم چگونه با وی برخورد کنیم.
 
سرانجام اولین طرح توسعه ای گسترده در کهگیلویه و بویراحمد / چگونه تا قلعه گنج برویم ؟ / استاندار به چه زبانی سخن می گوید؟! / مدیرانی که باید از مدیریت خداحافظی کنند!
 
راهی که لنده باید برود تا قلعه گنج شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بازدید خود و مدیران از قلعه گنج کرمان گفت : اگر نبود همت مدیران قلعه گنج از استاندار تا دیگر مدیران ، طرح قلعه گنج به جایی نمی رسید .
احمدی در ادامه خطاب به مدیران افزود : این یک فرصت بسیار مناسب برای توسعه یکی از محرومترین مناطق استان و حتی کشور است که پدید آمده است . پس باید همه پای کار باشیم . کسی نباید احساس خستگی کند . تا هیچ کجای کار بس نیست، تا بنیاد هست باید تلاش کنید و از این فرصت استفاده شود.
بالاترین مقام اجرایی استان گفت : پروژه های تعریف شده مدیران برای طرح پایلوت لنده ارائه می شود اما این خود بنیاد هست که باید تصمیم نهایی را بگیرد و آنچه که ما پیشنهاد می دهیم حاصل تجربیات اجرایی مدیران ما است.
استاندار در ادامه خطاب به مدیران گفت : خدای ناخواسته هیچ تصوری برای هیچ مدیری پیش نیاید که این بهترین فرصت برای دستگاه من است تا مشکلات قبلی خود را حل کنم! بلکه باید اینجا همه هماهنگ عمل کنید ، دنبال کار مردم باشید .
احمدی افزود : برخی مواقع قانون حداقل و حداکثری برای برخی دستگاه های خدمات رسان مانند شهرداری یا دیگر دستگاه ها در جهت اخذ عوارض مشخص کرده است که در اجرای طرح پایلوت لنده مدیران این دستگاه ها باید همکاری نموده و حداقل ها را در نظر بگیرند تا مردم برای مشارکت در اجرای بهتر طرح همکاری کنند تا شعار بنیاد مبنی بر " با مردم برای مردم" به صورت واقعی تحقق یابد.
استاندار در ادامه به مجید مهنایی ماموریت داد که چالاکی مدیران را با این هدف که مدیران جلوتر از بنیاد در محل اجرای طرح یعنی شهرستان لنده حاضر باشند را رصد کند.
وی ضمن بیان این صحبت که مدیران باید برای نشست بعدی طرح های مشخصی را اعلام کنند گفت : نشست بعدی پیگیری طرح پایلوت لنده فرصت چند ساعته ای را لحاظ خواهیم که مدیران هم طرح ها را بدون نیاز به صحبت های تحلیلی و تفسیر ارائه دهند تا اقدامات نهایی با بنیاد را آغاز کنیم.
مدیرانی که باید از مدیریت خداحافظی کنند!
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد با توجه به صحبت های صریح استاندار در نشست طرح پایلوت لنده به نظر می رسد برخی مدیران که چالاکی و انگیزه لازم برای کار را ندارند ، در ادامه کار خود دچار مشکلاتی خواهند شد.
طرح پایلوت لنده از آن سری طرح هایی است که چند فاکتور بسیار مهم از جمله ، چالاکی ، عدم جزیره ای کار کردن ، عدم تفکرات قومیتی داشتن ، داشتن ایده های نو و حتی متحورانه ، شجاعت ، داشتن روحیه جهادی و ... در موفقیت آن تاثیرگذاری زیادی دارد که متاسفانه برخی از مدیران فاقد برخی از این ملزومات موفقیت در طرح هستند و به نظر می رسد اگر این مدیران نتوانند در ادامه کار تغییرات اساسی در نوع مدیریت و تفکرات مدیریتی خود بدهند ، باید از هم اکنون به فکر کنار رفتن از منصب و واگذاری جایگاه خود به مدیران جوان و با انگیزه باشند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
توسعه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
بی شک موتور توسعه لنده ی محروم دکتر کریمی نژاد است .امید است با حمایت های شخص استاندار که ایشان تنها شخص بدور از نگاه های قومیتی است باعث برداشتن چهره محرومیت از سیمای لنده شود ....
دکتر احمدی از شما انتظار دراین فرماندار لنده را حمایت کنید .او
صدای لنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
تا حالا ضعیفتر از فرماندار لنده کسی تو لنده نیومد. دست از سیاسی کاری بردارید همش دنبال حمایت از دارا کریمی در فضای مجازی هستین وای به حال مردم بدبخت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار