دفاتر میانجی گری در امور کیفری در استان راه اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۶۸۵۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳ 01 December 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت نام این دفاتر تا 26 آذرماه ادامه خواهد داشت.

معاون منابع انسانی دادگستری استان با اعلام این خبر گفت: در اجرای ماده 84 قانون آیین دادرسی کیفری این دفاتر برای ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین در بین مردم ایجاد می گردد.

حکیم با اظهار اینکه مردم استان از روزگاران قدیم احترام بزرگان، ریش سفیدان و متنفذین را داشته اند، اظهار کرد: زنده نمودن فرهنگ صلح و سازش و ایجاد مودت و ذات البین با حضور بزرگان، ریش سفیدان و متنفذین در بین ایلات، عشایر و طوایف مختلف کهگیلویه و بویراحمد با کدخدامنشی و حتی گذشت از حق خود موجب گردیده تا عشایر هیچ گونه فاصله طبقاتی در بین خود احساس نکنند و در محیط های مسکونی ساکن و کوچروی خود، احساس امنیت و آرامش کنند.
 
سنت کدخدامنشی قانونی می شود + شرایط متقاضیان

معاون منابع انسانی دادگستری استان در ادامه افزود: هیأت محترم وزیران در پنجم آبان ماه 1395 آیین نامه ایجاد دفاتر میانجیگری در امور کیفری را تصویب نمود و اکنون در دادگستری استان همزمان با سایر نقاط کشور از متقاضیان واجد شرایط از طریق سایت ثبت نام می گردد.

دفتر میانجی گری در امور کیفری قوه قضائیه در اجرای ماده 84 قانون آیین دادرسی کیفری و بر اساس آیین نامه میانجی گری در امور کیفری مصوب 5/8/95 هیأت محترم وزیران از متقاضیان واجد شرایط برای تأسیس مؤسسه میانجی گری در امور کیفری دعوت به همکاری می نماید. داوطلبان واجد شرایط ذیل می توانند از تاریخ 6/9/97 لغایت 26/9/97 با مراجعه به سایت اینترنتی به نشانی  www.mianjigari.org اقدام به ثبت نام نمایند. بدیهی است نسبت به درخواستهای ارائه شده خارج از این سامانه و مهلت تعیین شده ترتیب اثر داده نخواهد شد.

دکتر حکیم به شرایط و ضوابط اشاره نمود و گفت: در اجرای آیین نامه مورد اشاره، شرایط احراز داوطلبان تأسیس مؤسسه میانجی گری در امور کیفری بشرح ذیل می باشد:

1- وثاقت

2- تابعیت جمهوری اسلامی ایران

3- فقدان سابقه محکومیت کیفری

4- حداقل سن 25 سال تمام شمسی

دارا بودن مدرک دانشگاهی در یکی از رشته های مددکاری اجتماعی، علوم تربیتی، روان شناسی، جامعه شناسی، حقوق و فقه و مبانی حقوق

6- کارکنان شاغل در قوه قضائیه اعم از قضایی و اداری و همچنین ضابطان دادگستری نمیتوانند میانجی گر و یا متقاضی ایجاد مؤسسه میانجی گری شوند.

معاون منابع انسانی دادگستری کل استان کهگیلویه وبویراحمد در پایان افزود: پس از ایجاد دفاتر میانجیگری ،پرونده های کیفری برای برقراری صلح و سازش بین اصحاب دعوی ، به این دفاتر ارسال خواهد شد تا نسبت به اصلاح ذات البین طرفین اقدام نمایند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
پس کار شورای حل اختلاف چیه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
شورای حل اختلاف حقوق میگیره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
مسخره خودتان هستید این قانون کجاش ریش سفیدی و افراد سن بالا هستند با یک تیر دو نشان یعنی هم به ریش سفیدان وهم میگویند به بیکاران کار داده ایم قانونهای احمق گرایانه چون وقتی یک جوان بیاید روی کار یک کاری را بدون حقوق انجام میدهد بعد هم میگوین ایجاد کار سده است مرگ بر عوام فریبی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار