آیا یاری کننده ای یافت میشود آیا جان برکفانی یافت میشنود؟ آیا کس یا کسانی پیدا میشوند تا بساط این نکبت اجتماعی را برچینند؟ آیا واقعا امیدی به برون رفت از آنچه بر سیستم مدیریتی مملکت چمبره انداخته وجود دارد؟ هر چند باور کردنش دشوار است اما آیا امیدی به بهبودی اوضاع می رود ؟
کد خبر: ۶۸۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸ 22 November 2018

آنچه که در ادامه منتشر می شود ار سری یادداشت مخاطبان تابناک است که عینا منتشر می شود و انتشار آن به معنی تایید یا تکذیب آن از طرف تابناک نیست. مخاطبان می توانند مطلب منتشره نقد، تایید یا تکذیب نمایند.
*به نام دادگر هستی*
 
        *به خدا که چه دیر شد*

    *ریاست محترم کل  دادگستری استان*
 
*واقعا که دیر شد*

 رسیدگی به آنچه بمانند سرطان بدخیم در تمامی شریانهای حیاتی جامعه نفوذ کرده و توان از مردم  زدوده است،  تا جایی که بیشتر مردم بویژه نسل جوان دست از دین شسته اند .  آری  *واقعا که دیر شد* و انفعال در قبال جامعه و نابسامانیهای آن، کار را بجایی رسانده است که مردم بیچاره محکومییت خویش را به سرنوشتی محتوم در دامن بدبختی ، باور کرده اند و بجز درد دل و زمزمه غمهای فراوان خود  کاری از دستشان بر نخواهد آمد  تا جایی که نشانه های آن  در زندگی آدمها از مرد گرفته تا زن از کوچک تا بزرگ  به روشنی قابل لمس و هویدا است .بمانند همه چیز ، آری همه چیز حتی نان *پتی* آری *نان پتی* مردم.
یاس و نامیدی، رسیدن به بن بست ،  رها کردن کرامت و شرافت، تنفر از دین و دینداری و مبلغان دینی ،فقر و بدبختی، سردرگمی و هر آنچه شما بپندارید آری هر آنچه از مقوله نکبت و زائیده های آن بپندارید.
بله دچار شدن به سرنوشتی که شاید در هیچ نقطه ای از تاریخ بمانند آن اتفاق نیفتاده است آن هم در شرایط و روزگاری  که مردم دلهای خود را با دین و شریعت  گره زده اند و تا کنون برای دفاع از دین و انقلاب چیزی  کم نگذاشته اند.
به خدای آفرینش سوگند، جان فشانی و  قربانی شدن در راه برچیدن چنین رویه نکبت باری که بر سیستم حاکم گردید و نظام اسلامی  را بهمراه بیگانگان به دشواری کشانده است  بهترین نوع شهادت در راه خدا و دین خدا و خلق خداوند است  و بفرموده امام حسین ع هل من ناصر ینصرنی آیا یاری کننده ای یافت میشود آیا جان برکفانی یافت میشنود؟ آیا کس یا کسانی پیدا میشوند تا بساط این نکبت اجتماعی را برچینند؟ آیا واقعا امیدی به برون رفت از آنچه بر سیستم مدیریتی  مملکت چمبره انداخته وجود دارد؟ هر چند باور کردنش دشوار است اما آیا امیدی به بهبودی اوضاع می رود ؟
نمی دانم،   زیرا این امر  نیازمند به خیزش و خروش عمومی هست و گر نه یک و یا چند فرد به تنهایی قادر به زدودن این نکبت نیستند  هر چند خود مردم در بوجود آمدن این نکبت بی تقصیر نخواهند بود .
چند روزیست که  از رسانه ها و انتشارات شنیدم و دیدم  که جناب *حجه الااسلام مزارعی ریاست محترم کل دادگستری* استان عزم را جزم کرده اند تا پیکره سیستم  بیمار در استان را به پشتیبانی مردم جراحی کنند تا شاید  به زندگی  از دست رفته مردم،  که بر راه حل مشکلات آن بواسطه نکبت آفرینان روزگار گره کور زده شد حیاتی نو بتابد تا شاید مردم دست از این باور بردارند که محکوم سرنوستی حتمی شده اند  آری ! چیزی که عرش الهی را به لرزه در آورده است.

آیا واقعا میتوان امیدوار بود ؟

آیا این درخشش و تابیدن نور و روشنایی را ،در این ظلمتکده  امیدی هست؟ و آیا   قادر به روشن نمودن افق امید در میان مردم سرخورده و  وامانده خواهد بود؟
آری روزگار، روزگاری مه آلود گشت ، حق و باطل با هم درآمیختند،  دیانت مردم و شریعت را به قربانگاه کشاندند و انسانیت را با ثمن بخس معامله نمودند  و در این غم و ماتم فریاد رسی نخواهد بود . آری جنگ است واقعا جنگ است . دوران، دوران غوغاسالاری و چپاول است بر این اساس هر کسی در پی غارت است . هر کسی در پی بسرانجام رساندن کار خویش است گور پدر و پدر جد پا برهنگان و عموم  ملتی که تا کنون به پای انقلاب و ارزشهای آن قربانی شده اند .آری جنگ ، جنگ است خواه در درون یک مملکت و خواه در بیرون از مرزها با این تفاوت که جنگ با بیگانه تکلیفش معین است اما جنگ با آنکه ادعای خودی میکند بسی دشوارتر و جانفرساتر است و همینجاست که خداوند در قرآن میفرمایید منافقین از کفار بدتر و خطرناکترند.
خطاب من در این نوشتار تمامی آحاد ملت و  مردم استان خاصه *قضات محترم و بویژه رئیس کل  دادگستری* استان خواهد بود.
آری  از چه بگویم که خود ندانید و از کجا بگویم که خود آگاه نیستید
از استخدامهای غیر قانونی  بگویم
از اعتبارات و وامها بگویم
از پارتی بازی و لابیگریها بگویم
از مدیریتهای بیسواد و بی کفایت بگویم
از گرانی و اختلاس و دزدی و زنجیره های خانوادگی بگویم
از دانشگاه و آموزش و پرورش و هر آنچه قابل ذکر است بگویم که تمامی این زنجیره به هم تنیده جامعه،  بواسطه عدم مدیریت درست  سیستمی و یا به نوعی دیگر حاکم بودن فرهنگ هوچی گری،  جمهوری اسلامی را به آستانه فروپاشی رسانده است.
فقط میتوانم بگویم برای برچیدن پدیده شوم نکبت  غوغاسالاری،  اراده آهنین و عزمی راسخ میخواهد و چنانچه کسانی بیرق مبارزه با این نکبت اجتماعی را بر دوش بگیرند بر عموم مردم پشتیبانی از آنها  واجب و ضروری خواهد بود.
ما می دانیم که  بیشتر  مردم بیچاره ، نسبت به  بسیاری از  امور و آنچه در اندرونی مملکت می گذرد بی خبرند . و اینجا بوده و هست که از اعتماد این مردم بزرگترین سوء استفاده بعمل آمد و به همین واسطه  کلاه بسیار گشادی تا بناگوش  بر سر مردم و دین و دیانت و غیرت آنها رفته است.
و من می گویم و پیوسته خواهم گفت و خدا هم آگاه است که  پدیده غوغا سالاری از همان دهه دوم انقلاب بر مملکت مستولی شده بود اما به هر دلیل ممکن چه بسا که بیشتر مردم متوجه این پدیده نشده بودند
من می گویم این اسکلت سربه فلک کشیده پدیده نکبت، بر مبنای غوغاسالاری بنا  نهاده شد که پی ریزی و بنیانگذاری آن به دهه دوم انقلاب بر می گردد و چه بسا که  ملت همواره از این پدیده بیخبر بود تا اینکه این بیماری  نادیده انگاشته شد و شد آنچه نباید میشد و آنچه امروز شاهد آن هستیم مولود شوم همان آبستن شدن در روزگاران  پیشین است .
از آن روزگاری که مرز چپ و راست ، اصلاح طلب و اصولگرا ترسیم گردید پدیده گریز از قانون و گرایش به غوغاسالاری در مملکت رواج پیدا کرد چناچه کس یا کسانی  به هر طریق ممکن به مجلس راه یافتند  با خط کش جناحی حقوق مردم را رسم نمودند و بدتر اینجا که فقط تعدادی بسیار قلیل از قبل این سرنوشت منتفع گردیدند
این فرار از قانون و یا دور زدن قانون در طول سالیان متمادی و تا همین دیروز همچون حبابی،  چنان  بزرگ گردید که تمام مکانیزمها و سیستم جامعه را در برگرفته است
آنچه من میگویم را می توانید در تمامی سطوح جامعه،  پیدا و حس و لمس کرد در زمینه استخدامها در تمام وزارتخانه ها و در تمام نهادها و سازمانها و حتی شرکتها و بانکها ووو
در زمینه تسهیلات و وامها در تمامی سطوح مملکت که برخاسته از کانون لابیها و پارتیها و باندبازیها و قرابتها و رانتها وو بوده و خواهد بود که  به همین سبب  هیچ اصول سالمی را در مملکت  نتوان پیدا کرد.
کجای چنین آشفتگی و خیانت در حق مردم  مربوط به آمریکا بوده و خواهد بود؟
کجای چنین نکبتی به آمریکا و اسرائیل و امپریالیزم بر می گردد ؟
وای بر ما  وای بر ملت که که جز مرارت و تلخی و اندوه و فلاکت و حتی پشیمانی نصیبی عایدشان نگردید.
بهر حال این حرکت ریاست محترم  دادگستری استان را به دیده امید می پنداریم و بر آحاد  مردم استان واجب و لازم است که با حمایت گرم و مستحکم خود همواره پشتیبان این حرکت خطیر باشند تا شاید  آنهایی که در طول سالیان گذشته با رویه غوغا سالاری و قانون گریزی و دور زدن قانون آرامش را از زندگی مردم سلب نمودند و حقوق بسیاری از  مردم را پایمال نمودند  و چه مصیبتهایی را که بر کانون خانوادها نازل نکرده اند،  دستشان را از محلهای قدرت در حوزه های اجرا کوتاه کرده و همچنین آنها را  به سزای اعمال خود برسانند.

      ان تنصرالله ینصرکم

        حبیب . جهان آرا


        1397/8/30
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
از قومی بازی وپارتی بازی وبیسوادی قضات که با قضاوت اشتباه بسیاری از مردم را بدبخت نمودند هم بگو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
درودخدابرتوبادفرزندشیرپاک خورده وازتباررنجدیدگان
پاپتی ک درسحرگاهان یخبندان ممبی دردهه شصت 6کیلومترباپای پتی وکم(شکم )پتی از روستای بررچوتاروستای ممبی ب مدرسه راهنمایی می رفتی ونیمه جانی یخ زده به کلاس واردمی شدی واحیانابادبیرانی مانندمن مواجه می شدی ک بازخواستت میکردند...چرادیر آمدی؟؟!!!
وظهر ک می شدناهارت دو یاسه نان پتی بود ودرس خواندی
تابه این درجه ازشناخت برسی ک هم درد دین ومذهب وهم دردپاپتی ها وهم دردکم پتی هارادرک کنی وفریادبزنی..
فریادی ک فکرنکنم بجزخدافریادرسش باشد..آفرین برتو..
فاضلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
درود بر استاد جهان آرا و قلم شیوایش
من هم به عنوان یک شهروند حمایت خود را از جناب مزارعی اعلام میکنم .
انتظار میرود همه ی شهروندان و هم استانیها به ویژه قلم بدستان و خبرنگاران از ایشان اعلام حمایت کنند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
درودها استاد جهان ارا
م خ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
درودبرریس دادگستری استان ..ولی خودت هم اگرمدیربودی دست کمی نداشتی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
درود
واقعا مردم ما قربانی ترور هستند بدون هیچگونه جنگ یا هجوم کشوری به کشور ما ، ترور سوءمدیریت ها وتمامیت خواهی ها وچمبر انداختن عده ای بر کرسی ها که خیرخواه ملت نیستند و انقلاب مردمی به غارت برده شد!
ناجی کی باشد وکه باشد !؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
درود
واقعا مردم ما قربانی ترور هستند بدون هیچگونه جنگ یا هجوم کشوری به کشور ما ، ترور سوءمدیریت ها وتمامیت خواهی ها وچمبر انداختن عده ای بر کرسی ها که خیرخواه ملت نیستند و انقلاب مردمی به غارت برده شد!
ناجی کی باشد وکه باشد !؟
لیکک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
بنده به عنوان یه شهروند حمایت قاطع خود را از رئیس محترم دادگستری و تمام مدیرانی که بدون ترس از صندلی خود به فکر مروم و انسانیت و مبارزه با قدرت طلبان بی دین هستند اعلام میدارمممممممم.
سامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
درود بر استاد جهان آرا واقعا اگر کسی باشد پیگیری کند فساد بانکها پوشیده نیست چطور یک کارمند بانک می‌تونه هر سال وام کلان قبل را تسویه نکرده وام کلان دیگری از بانک خود بگیر
کارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
بسیار عالی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
احسنت، واقعا عالی بود، ای کاش همه مسئولین دست از منفعت طلبی و خودمحوری بردارند و در راستای عدالت و عدالت پروری حرکت کنند و با تمام کسانی که به نظام و شهدا خیانت می کنند و حق مردم را می خورند، برخورد قانونی کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
از ریاست محترم دادگستری کمال تشکر را داریم، اگر این حرفا تبدیل به عمل شوند بسیار عالیست، عاجزانه تقاضا داریم جریان آزمون شرکتی دانشگاه علوم پزشکی رو پیگیری فرمایید، اگر پارتی بازی و سایر تخلفات انجام گرفته است چرا تکلیف قبول شدگان به حق را ریاست دانشگاه نمی خواهد روشن کند، بخدا ماهم داریم وقت و هزینه رو از دست می‌دهیم..
مکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
از جزئیات اقدامات ریاست محترم دادگستری استان مطلع نیستم اما این را می دانم
نام نیکو گر بماند آدمی
به کزو ماند سرای زرنگار
.
سپاس از جناب جهان آرا که بخشی از دردل های مردم را به زبان ساده بیان کردند.
حامی
|
France
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
درود بر استاد جهان آرا و صد درود و تایید و حمایت بر رئیس کل دادگستری استان

بله مبارزه با فساد عزمی عمومی واراده ای همگانی را میطلبد امیدواریم ریاست کل محترم دادگستری استان محکم و با صلابت به راه خود ادامه دهد و ملت هم قاطعانه و فعالانه پیگیر و حامی باشند گزارش عملکردها هم مرتب به مردم اطلاع رسانی شود در این بین توصیه برادرانه نیز به حجه الاسلام مزارعی عزیز داریم که مواظب سلامتی خود و احیانا توطئه مافیای رانت باشند
خدای نکرده فردا روزی گفته نشود که درفلان مسیر برون شهری و در اثر تصادف با ...‌
صد سال زنده باشند که دعای ملتی پشت شماست

والا در روزگار پراز ملایان دین فروش یه معمم شیر پاک خورده بتواند با مافیایی از رانت و فساد در بیفتد غنیمتیست که من حاضرم شبانه روز جلوی درب خانه اش پاسبان سلامتی و بیدق پیاده اش باشم
من الله توفیق
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
نوشتارخوبی است .احسنت به جناب جهان آرا .امید است گفته های رئیس دادگستری استان در حد حرف باقی نماند و به عمل تبدیل شود .ما منتظر می مانیم و تاریخ این ملت قضاوت خواهد کرد .
مهندس لیککی
|
United Arab Emirates
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
درود بر استاد جهان آرا واقعا عالی نگاشتی...همین چند خط درد دل همه مردم ایران بود
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
په کی بود که وام کلان خانوادگی گرفت پس بیارینش تو فضای مجازی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
ریس محترم کل دادگستری سلام اگر بگویم ماالک اشتری دروغ نگفتتم اگربگویم سلمانی گزاف نگفت اگر بگویم یاسری گزاف نگفتم امیدوارمان کردی باید بگویم تو از صحابه ای احسن بر این شیر پاکی که نوش جان کردهای
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار