آقای وزیری که انشا الله حضرت امیرالمؤمنین حساب‌وکتاب را به دستش می‌دهد و حتماً نظام جمهوری اسلامی حسابش را دستش می‌دهد آمده بی‌محابا انگار مال پدرش را می‌بخشد، به قید فوریت خواسته که هزار میلیارد تومان ملک جمهوری اسلامی را به فلانی واگذار کنید.
کد خبر: ۶۸۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸ 20 November 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی ، نشست سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی پیش از ظهر امروز با حضور رئیس‌کل دادگستری استان و مدیران بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در محل دادگستری این استان برگزار شد تا حجت الاسلام مزارعی اینبار بحث تخلفات بانکی را رودرو با مدیران بانکی در میان بگذارد و نشان دهد در راهی که در پیش گرفته است جدی است و با مهلت محدودی که به  برخی مدیران بانکی داده است ، این بار صدوذ حکمی همانند حکم ضربه شلاق و دیگر تنبیهات قضایی در انتظار برخی مدیران بانکی باشد.

در این نشست رئیس‌کل دادگستری استان با بیان این که نباید میلیاردها تومان اعتبارات استان به جیب افراد و خانواده‌های خاصی برود، اظهار کرد: بانک‌ها باید جواب دهند که این پول چگونه به جیب افراد خاص رفته است.

وی با طرح این سؤال که بانکی 155 میلیارد تومان تسهیلات داده‌ و چرا برای اموال خارج از طرح اقدام نمی‌کند و چرا ملک در تهران و زمین در مجاورت میدان آزادی را ثبت نمی‌کند اظهار کرد: ما موافق سرمایه‌گذاری و تولید هستیم و نباید کارخانه‌ای تعطیل شود تا کسی بیکار شود ولی در حالی که کارخانه تعطیل است چرا مطالبات بانک را وصول نمی‌کنید و دلیل تعلل‌ها برای اجرای قانون چیست.
وی خطاب به بانک‌ها گفت: چرا به بیت‌المال ضربه وار می‌کنید و اموال خارج از طرح را بازگشت نمی‌دهید این کارها سهل‌انگاری است و با بانکی که در مقابل اخذ مطالبات و گرفتن بیت‌المال سهل‌انگاری می‌کند برخورد می‌کنیم.
دفتری که بویر صنعت در تهران دارد، پیگیری کردید، چرا اقدام نمی‌کنید مگر آنجا کارخانه است؟ هرروز مهلت مهلت، متعلق به پدر من و تو نیست که مهلت دهیم متعلق به بیت‌المال است.
کارخانه آرد مگر تعطیل نیست مگر شما اطلاع ندارید مگر مطالبات خود شما نیست طلبکار 155 میلیارد تومان نیستید؟ چرا 155 میلیارد تومان را مطالبه نمی‌کنید؟
شرکت بویر صنعت مگر شما اطلاع ندارید که تعطیل است، چرا مطالبات 155 میلیاردی بیت‌المال را همین‌طور گذاشته‌اید اگر جواب ندهید و بانک ملی ظرف مدت 20 روز باید کلیه مطالبات را صفر کند و الله به‌عنوان کسی که تبانی و سهل‌انگاری کرده تحت تعقیب قرار می‌دهم.
 
مزارعی جدی است ، شلاق بعدی برای یکی از مدیران بانکی؟ / آقای وزیر مگر ملک پدرت را می بخشی؟

آقای وزیری که انشا الله حضرت امیرالمؤمنین حساب‌وکتاب را به دستش می‌دهد و حتماً نظام جمهوری اسلامی حسابش را دستش می‌دهد آمده بی‌محابا انگار مال پدرش را می‌بخشد، به قید فوریت خواسته که هزار میلیارد تومان ملک جمهوری اسلامی را به فلانی واگذار کنید.
یکی از اموری که در شریعت بر آن خیلی حساسیت و دقت شده حقوق بیت‌المال و عامه مردم است.
تعبیر امیرالمؤمنین در مورد بیت‌المال این هست که برخی‌ها همچون شتر که از خوردن علف بهاری لذت می‌برد و با حرص و میل زیاد آن‌ها را می‌خورد برخی هم این‌طوری به بیت‌المال حمله می‌کند و معامله می‌کنند.
بانک‌ها یکی از عناصر بسیار مفید در جامعه باشند درصورتی‌که صحیح مدیریت شوند و عناصر مفسد می‌توانند باشد درصورتی‌که درست مدیریت نشوند، بخش عمده‌ای از پرونده‌های جاری ما مربوط به بانک‌ها است.
بین خود و خدا در پرداخت تسهیلات بانکی به اشخاص به همه یک‌جور نگاه کنید، مدیری که از ترس مدیر بالادستی و این میز مدیریت بخواهد طور دیگری نگاه کند این فرد خائن است، تمام مدیران باید به یک‌چشم نگاه کنند.
آیا برای پرداخت تسهیلات برای همه افراد همین‌طور عمل می‌کنید یا اگر آقای فلان وزیر، استاندار یا نماینده مجلسی سفارشش را کرد سرکیسه را شل می‌کنید، بانک‌ها باید با یک دید نگاه کنند، وثایقی مناسب از متقاضیان بگیرید، نه اینکه کسی بیاید با زد و بند ملکی که اصلاً قابل هیچ تملکی نیست و ارزش ندارد و شما بیت‌المال را در اختیارش قرار دهید، این‌ها جرم است و ما کوتاه نمی‌آییم.
تمام حوزه نظارتی قوه قضاییه را در بانک‌ها گذاشته‌ام و برخورد با سهل‌انگار با مجرم را در اولویت کاری گذاشته‌ام، حکم انفصال و شلاق در دستور کار خود گذاشته‌ام، تعارف هم با احد و الناسی هم نخواهم کرد.
اگر در پرونده‌ای مشاهده کرده‌ام که وثیقه‌ای غیرقابل تملک برای بانک گرفتید این را برای شما جرم تلقی می‌کنم و با شما برخورد می‌کنم بدون تعارف مجازات می‌کنم.
تسهیلات بانکی امانت مردم است متعلق به پدر من و شما نیست وجهی که مردم در بانک‌ها گذاشته‌اند بانک به عمه و خاله می‌دهد.
مدیر بانکی به فرد خاصی میلیاردها تومان تسهیلات می‌دهد و وثیقه بانکی مناسب نگرفته این انصاف است؟ خیانت نیست؟ مدیر این بانک را نباید جلوی بانک اعدام شود؟ بنده در برابر این‌ها کوتاه نمی‌آیم و از امروز آماده‌باشید که کلیه نیروهای نظارتی خود را در بانک‌ها بسیج می‌کنم و اگر یک مورد تخلف ببینم اشد مجازات را اعمال می‌کنم.
چرا در بانک‌های استان باید تسهیلات آن‌چنانی بدند و آن بدبخت بیچاره‌ای در همین استان که به خاطر 5 میلیون تومان در زندان است.
این نظام اسلامی است و شما روسای اسلامی هستید این وظیفه‌ی ادای تکلیف است؟
بانک‌هایی که وثیقه‌ای گرفتند و الآن نمی‌توانند مطالبات خود را بگیرند به‌عنوان کسانی که جرم مرتکب شده‌اند من در زندان پرونده تشکیل می‌دهم و زندانی می‌شود از همان ابتدا بی‌حساب‌وکتاب و با قیدوبند تسهیلات داده‌شده است.
حراست بانک‌ها باید نظارت کنند فقدان نظارت مصیبت درست کرده و اگر تخلفات گزارش نشود جرم کرده‌اند و تحت تعقیب قرار می‌گیرند، همچنین ثبت‌اسناد باید نظارت دقیق شود تا سو استفاده‌ای نشود.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ظریف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
ای خدا پدرت را بیامرزد خسته نباشی
مقدم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
هطمئنا همه ی مردم از چنین اقداماتی حمایت قاطع و انقلابی خواهند کرد، امید به اینکه قوه قضائیه ب هیچ عنوان از موضع انقلابی خود کوتاه نیان چرا که در غیر اینصورت خیانت به اسلام و شهدا و مسلمین است.
رها
|
United States
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
مرد شجاع قانون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار