کد خبر: ۶۷۶۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹ 05 November 2018
جلسه شورای اقتصاد به ریاست جهانگیری برگزار شد.
جهانگیری بر لزوم استفاده از تجهيزات ساخت داخل در طرح هايي كه از طريق فاينانس اجرايي مي شود، تاكيد كرد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ظهر امروز (دوشنبه) در جلسه شورای اقتصاد با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص عملكرد تسهيلات مالي خارجي از كشور چين، بر لزوم استفاده از تجهيزات ساخت داخل در طرح هايي كه از طريق فاينانس اجرايي مي شود، تاكيد كرد.

در اين جلسه كه وزراي امور اقتصادي و دارايي، راه و شهرسازي، نيرو، جهاد كشاورزي، نفت و تعاون، كار و رفاه اجتماعي، رئيس سازمان برنامه و بودجه، معاون علمي و فناوري رئيس جمهور، رئيس اتاق بازرگاني ايران و مديرعامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران نيز حضور داشتند، نماينده دبيرخانه شورا گزارشي درخصوص عملكرد شوراي اقتصاد، تعداد جلسات برگزار شده و تعداد مصوبات ارائه کرد. 
در ادامه اين جلسه همچنين گزارشي از عملكرد تسهيلات مالي خارجي (فاينانس) كشور چين ارائه شد كه براساس اين گزارش از 46طرح مصوب با استفاده از تسهيلات مالي خارجي، 28 طرح با مالكيت دولت و 18 طرح با مالكيت بخش خصوصي و غيردولتي است.
در ادامه اين جلسه درخواست هاي برخي دستگاه هاي اجرايي مطرح شد و پس از ارائه توضيح در خصوص دلايل فني و توجيهات مالي و اقتصادي با برخي از اين درخواست ها موافقت صورت گرفت. 
اصلاح مصوبه اجراي توسعه فاز یک ميدان گازي كيش، احداث سد و نيروگاه چمشير و طرح انتقال نيروي برق گيلان با استفاده از تسهيلات مالي خارجي از جمله درخواست هاي مطرح شده در اين جلسه بود كه پس از بحث و تبادل نظر، تصويب شد.
 
دانلود
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار