گزارش تابناک از راهپیمایی 13 آبان چرام
مدیر اموزش و پرورش شهرستان چرام : 56 شهید دانش اموز 13 ابان 1357 و 36000 شهید دانش اموز دوران دفاع مقدس بعنوان سند افتخار اموزش وپرورش نشان دهنده نقش پررنگ حضور دانش اموزان در تحولات اساسی کشور است .
کد خبر: ۶۷۶۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰ 04 November 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / سیاسی ، صبح امروز همزمان با سراسر کشور راهپیمایی ۱۳ آبان در شهرستان چرام با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
تاکید بر نقش پررنگ دانش آموزان بر تحولات اساسی کشور
مدیر اموزش و پرورش شهرستان چرام به عنوان سخنران 13 ابان در مصلی ابوطالب این شهر گفت : 56 شهید دانش اموز 13 ابان 1357 و 36000 شهید دانش اموز دوران دفاع مقدس بعنوان سند افتخار اموزش وپرورش نشان دهنده نقش پررنگ حضور دانش اموزان در تحولات اساسی کشور است .
صدرالله عزیزی ضمن تقدیر وتشکر از شرکت کنندگان در راهپیمایی و ادای احترام به شهدا عنوان کرد: 56 شهید دانش اموز 13 ابان 1357 و36هزار شهید دانش اموز 2433 ازاده دانش اموز و 2853 جانباز دانش اموز بعنوان سند افتخاری برای اموزش و پرورش نشان دهنده نقش بی بدیل وتاثیرگذار جامعه دانش اموزی در تحولات اساسی کشور است .
 
تاکید بر نقش پررنگ دانش آموزان بر تحولات اساسی کشور / تصویب fatf خیانت به خون شهدا است / قرائت بیانیه توسط نماینده چرامی عضو مجلس دانش آموزی کشور / حضوری متفاوت از فعالترین گروه های سازمان دانش آموزی استان با لباس فرم + تصاویر

 عزیزی خاطر نشان کرد : اموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک حاکمیت و مردم است و هر تحولی بخواهد در کشور اتفاق بیافتد با بستر سازی در اموزش و پرورش و با حضور معلمان توانمند و دانش اموزان فعال و در کلاس های درس اتفاق می افتد .
وی ضمن تبریک هفته بسیج دانش اموزی و گرامیداشت یاد و خاطره دانش اموزان شهید بویژه دانش اموز نوجوان 13ساله شهید محمدحسین فهمیده اسوه و الگوی جامعه دانش اموزی  13 ابان نماد استکبارستیزی مقاومت وایستادگی ملت ایران را یاداور شد وگفت: 3 واقعه بسیار مهم در 13 ابان 1343 تبعید امام راحل به ترکیه و13 ابان 1357 به نام روز دانش اموز واستکبارستیزی و13 ابان 1358 روز تسخیر لانه جاسوسی امریکای جنایتکار اتفاق افتاد که هر کدام مهم و تاثیرگذاری خاص خود در سرنوشت کشور را داشته است .
وی در ادامه تاکید کرد : انچه امروزه وظیفه همگان است توسعه و ترویج فرهنگ بسیجی و ایثار و شهادت است تا توطئه های دشمن و جنگ نرم دشمن را با قدرت بیشتری خنثی کنیم و خوشبختانه امروزه تعلیم و تربیت ما با چنین فرهنگی جهت دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی و میهن اسلامی عجین شده است .
عزیزی در پایان از تشکل های دانش اموزی بخصوص بسیج دانش اموزی و سازمان دانش اموزی و انجمن های دانش اموزی که با لباس فرم در راهپیمایی شرکت کرده بودند تشکر و قدردانی نمود.
تصویب fatf خیانت به خون شهدا است
حجت‌الاسلام مجتبی فرهمند امام جمعه موقت چرام هم در این مراسم با بیان اینکه ۱۳ آبان روز واقعی شکست دشمن غدار و شکستن هیمنه پوشالی رژیم غاصب آمریکا است اظهار کرد: تنها راه و رمز موفقیت جمهوری اسلامی ایران در زمان رهبری امام راحل و در زمان سکانداری مقام معظم رهبری اتکا به ایمان و تقوای الهی بوده است.
 امام جمعه موقت چرام عنوان داشت: یوم الله ۱۳ آبان نه یک روز بلکه روزهای پر از عشق و درد و الم و اگاهی مردم شریف ایران اسلامی در سالهای متمادی جمهوری اسلامی است.
 وی افزود: تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی را وقتی ورق می‌زنیم به روزهای درخشانی می‌رسیم که از درخشان‌ترین روزها همین یوم الله های ۱۳ آبان است.
حجت الاسلام فرهمند در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امام راحل یوم الله ۵۸ را انقلاب دوم نامیدند و گفتند انقلاب دوم مهمتر از انقلاب اول بوده است گفت: چرا که در انقلاب اول ریشه استبداد نظام سلطه یعنی پهلوی خشک شد اما در انقلاب دوم در سال ۵۸ ریشه استثمار و ریشه خود آمریکا و سیطره آن بر جمهوری اسلامی برچیده شد.
وی،ادامه داد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام به ما نشان می دهد که در هر کجا و در هر زمان با تفکر انقلابی حرکت کنیم غدادترین دشمنان، قدرتمند ترین ابر قدرت های غرب و شرق را به زانو در می آوریم.
وی،افزود: ۴۰ سال قبل آمریکای جهانخوار در اوج قدرت،بلوک شرق و غرب عالم در اوج قدرت اما یک عده دانشجو با دست خالی ولی با توکل بر خداوند متعال با فرمانبرداری مرد از پیر مراد خود ریشه استعمار و استکبار آمریکای جهانخوار را ازبین و بخت کندند و کار به جایی رسید که با این حرکت انقلابی در پیمان الجزایر در سال ۱۹۸۱ آمریکا مجبور به امتیازدهی به جمهوری اسلامی شد.
امام جمعه موقت چرام با بیان اینکه حرکت و تفکر انقلابی باعث شد که هیمنه پوشالی آمریکا شکسته شود ابراز کرد: در این حرکت انقلابی پایان یافتن رابطه استثماری ایران و آمریکا بسیار مهم بود در دوره هایی که ایران تحت سیطره و قدرت و استثمار آمریکا بود هیچ چیزی از خودمان نداشتیم.
 حجت الاسلام فرهمند تصریح کرد: امروزه برخی ها به دنبال بزک کردن چهره پوشالی آمریکا هستند تا به خورد مردم بدهند اما این چهره پوشالی را مادر سال ۱۳۵۸ شکستیم،در هر کجای عالم که نگاه می کنیم خط و نشانی از جمهوری اسلامی می‌بینیم در منطقه وقتی نگاه می کنیم هر جا که آمریکا پا گذاشت ما در مقابلش سنگر زدیم و قد علم کردیم و در همه میدان ها او بود که شکست خورد.
فرهمند،خاطر نشان کرد: معظم له فرمودند عده‌ای دنبال سازش و یک خواب پریشانی هستند که دوباره تسلط این جرثومه فساد را از راه اقتصادی و یا از راه فرهنگی بر این ملت مسلط کنند اما این یک خواب تعبیر نشدنی است ملت بیدار شدند و ما ثمره سازش و تعامل با آمریکا را در برجام دیدیم.
وی،افزود: ملت، دولت را با تفاوت سلیقه هایی که وجود داشت حمایت کردند تمام تعهدات را هم انجام دادیم اما به کجا رسید متاسفانه برخی از مسئولان و خواص جامعه ما نادان تر از این حرفا هستند و با تصویب fatf دوباره راه تسلط آمریکا را بر ما باز می‌کنند، این خیانت به خون شهدا و امام است.
خطیب جمعه موقت چرام، خاطرنشان کرد: قانون fatf یک عنوان زیبایی دارد مبارزه با پولشویی و تروریسم اما این تروریسم را چه کسی معرفی می‌کند تعریف تروریسم را آمریکا می دهد و ناظر بر آن اسرائیل و عربستان هستند، تمام شاه راه‌ها را بر ما بسته اند.
 
تاکید بر نقش پررنگ دانش آموزان بر تحولات اساسی کشور / تصویب fatf خیانت به خون شهدا است / قرائت بیانیه توسط نماینده چرامی عضو مجلس دانش آموزی کشور / حضوری متفاوت از فعالترین گروه های سازمان دانش آموزی استان با لباس فرم + تصاویر
 
قرائت بیانیه توسط نماینده چرامی عضو مجلس دانش آموزی کشور
درپایان مراسم شمیم صادقیان نماینده چرامی عضو مجلس شورای دانش آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد و مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان به قرائت بیانیه پرداخت.
در بخش از این بیانیه آمده بود : یوم الله 13 آبان یادآور حماسه ها ، ایثارها و فداکاریهای دانش آموزان عزیزمان است .
این روز باشکوه بدین سبب روز دانش آموز نامیده شد تا خاطره فرزندان دلیر انقلاب برای همیشه جاودان بماند و درسی فراموش نشدنی برای تمام دانش آموزان در سراسر گیتی باشد که با ابرقدرت ها به مبارزه بی امان بپردازند و عزت را بر زندگی ذلت بار ترجیح دهند .
خانم شمیم صادقیان از نقش نوجوانان دانش دوست در سست کردن پایه های حکومت مزدور پهلوی گفت ، افزود : اینک زمان آن رسیده است که دانش آموزان سهم مهمی در مبارزه با استکبار برعهده گیرند و هم چون گذشته از پیشگامان این قیام ملی باشند.
 حضوری متفاوت از فعالترین گروه های سازمان دانش آموزی استان با لباس فرم

 13 ابان امسال بسیار با شکوه تر از سالهای قبل وحضور حداکثری وپررنگ ومنسجم دانش اموزان وفرهنگیان وبا محوریت دانش اموزان در اجرای برنامه ها در چرام برگزار شد.
حضور پر رنگ تشکل های دانش اموزی از جمله بسیج دانش اموزی و سازمان دانش اموزی با لباس فرم و استقبال از راهپیمایان و ، اجرای برنامه ها توسط دانش اموزان ، نواختن زنگ استکبارستیزی توسط سرکار خانم شمیم صادقیان نماینده مجلس دانش اموزی استان کهگیلویه وبویراحمد و مشاور مدیر کل اموزش وپرورش استان و همچنین سخنرانی وی از دیگر برنامه های امسال مراسم گرامیداشت 13 آبان در شهر چرام بود.

برای دیدن تصاویر بیشتر راهپیمایی 13 آبان در چرام کلیک کنید
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار