از ساعاتی پیش خبری در شبکه های اجتماعی و در پی آن در برخی رسانه ها منتشر شد مبنی بر مرگ یک دانش آموز بر اثر مسمومیت غذایی که البته از همان لحظه های اول با تایید و تکذیب هایی مواجه شده است!
کد خبر: ۶۷۵۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷ 03 November 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی ، از ساعاتی پیش خبری در شبکه های اجتماعی و در پی آن در برخی رسانه ها منتشر شد مبنی بر مرگ یک دانش آموز بر اثر مسمومیت غذایی که البته از همان لحظه های اول با تایید و تکذیب هایی مواجه شده است!
مرگ بر اثر مصرف ساندویچ!
در یکی از خبرها که بر روی خروجی ایسنا قرار گرفت آمده است : رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از فوت یک دانش آموز خوابگاهی با ساندویچ در دهدشت خبرداد.
"جلال پورانفرد" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایسنا کهگیلویه و بویراحمد افزود: یک جوان ۱۷ساله دانش آموز در خوابگاه شبانه روزی دانش آموزی دهدشت که دچار مسمومیت با غذا(ساندویچ) شده بود به مرکز پیام اورژانس این شهر گزارش شد .
وی با بیان اینکه بلافاصله یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد، اظهارکرد: بعد از ارائه خدمات درمانی اولیه دانش آموز مسموم را به بیمارستان دهدشت انتقال دادند.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بنا به اطلاعات کسب شده متاسفانه این جوان دانش آموز دبیرستانی در بیمارستان جان خود را از دست داد.
تکذیب مرگ بر اثر مصرف ساندویچ!
اما بلافاصله پس از درج خبر ایسنا اینبار خبرگزاری تسنیم تکذیب خبر قبل را از همان منبع مورد مصاحبه ایسنا یعنی رئیس اورژانس 115 را منتشر کرد تا دلیل واقعی مرگ در ابهام بماند.
تسنیم نوشت : ظهر امروز برخی از رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد از مرگ یک دانش آموز خوابگاهی در دهدشت به دلیل مصرف ساندویچ مسموم خبر دادند که خبر توسط رئیس اورژانس 115 استان تکذیب شد.
جلال پوران‌فرد با تاکید بر اینکه این خبر صحت ندارد، افزود: دیروز یک مورد مسمومیت به اورژانس 115 گزارش شد که انتقال به بیمارستان انجام ولی از سرنوشت آن اطلاعی نداشتیم.
رئیس اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد در زمینه خبر منتشر شده به نقل وی گفت: واقعیت امر یکی از خبرنگاران تماس گرفت و موضوع را جویا شد در حالی هنوز اطلاعی از مرگ این دانش آموز نداشتم هرچند اعلام دلیل مرگ بعد از اقدامات پزشکی قانونی و توسط مسئولان امر باید اطلاع رسانی شود و در حوزه وظایف اورژانس نیست.
توضیحات روابط عمومی آموزش و پرورش
اخبار ضد و نقیض از ماجرا باعث شد تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، موضوع را از طریق مسئولین آموزش و پرورش پیگیری کند.
مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به تابناک گفت : روز گذشته یکی از دانش آموزان مقطع متوسطه دهدشتی بر اثر احساس ناراحتی به بیمارستان اعزام می شود اما متاسفانه در آنجا فوت می کند.
محمدی افزود : این دانش آموز تا زمان پایان کلاس درس در روزهای گذشته سالم بوده و سپس به خوابگاه خود که تحت مدیریت کمیته امداد است مراجعه می کند و پس از آن ، این حادثه رخ می دهد.
وی گفت : دلیل مرگ در برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی ، مسمومیت غذایی عنوان شده است که با پیگیری هایی که ما از مسئولین خوابگاه داشتیم ، تایید این فرضیه کمی مشکل به نظر می رسد چرا که دیگر دانش آموزان هم همان غذا را مصرف کرده اند .
محمدی در پایان بیان کرد : دلیل واقعی مرگ این دانش آموز اعلام نشده است و گویا قرار بر کالبد شکافی برای تعیین علت مرگ گرفته شده است و از نظر ما تا اعلام نشدن رسمی دلیل مرگ ، هیچگونه دلیلی مورد تایید نیست.
تکمیلی
مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد در خصوص خبر فوت یکی از دانش آموزان این شهرستان گفت : متاسفانه روز گذشته (جمعه) یکی از دانش آموزان این شهرستان به علتی نامعلوم فوت کرده است.
ادریس کشاورز افزود : این دانش آموز در روزهای تعطیل و خارج حوزه مسئولیت آموزش و پرورش فوت کرده است اما از آنجا که این دانش آموز در این شهرستان تحصیل می کند ، آموزش و پرورش شهرستان به صورت جدی پیگیر دلیل فوت است .
 
توضیحات روابط عمومی کمیته امداد در خصوص مرگ دانش آموز دختر خوابگاه الزهرای دهدشت
به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد به اطلاع می رساند این دانش آموز دختر که در پایه دهم تجربی تحصیل می کرد از فرزندان مددجوی تحت حمایت کمیته امداد است که از روز دوشنبه عصر تا دیروز مرخصی و به محل سکونت خود مراجعه کرده بود و دیروز(جمعه) ساعت  ۱۹ عصر وارد خوابگاه دخترانه کمیته امداد شد،که در ساعت ۱۹:۱۰ با حالت تهوع وی مربیان خوابگاه کمیته امداد سریعا با اورژانس تماس گرفته و مربیان ضمن سوالاتی از وی در مورد  مصرف غذا یا داروی خاص، وی اشاره ای در این خصوص نکرده ،و ساعت ۱۹:۱۵ به اورژانس اعزام شده که متاسفانه با تلاشهای انجام شده توسط گروه اورژانس نتیجه ای حاصل نشد و فوت نمود ،ضمنا جهت مشخص شدن علت مرگ نامبرده اقدامات لازم توسط مراجع ذی صلاح انجام شده که هر نوع گمانه زنی در خصوص مرگ وی نادرست  می باشد و حتما باید  پزشکی قانونی در این خصوص اظهارنظر نماید.لذامراتب جهت آگاهی و اطلاع عموم منتشر می گردد.
روابطعمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار