مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان گفت: گسترش خشکسالی و آسیب های ناشی از آن در برخی مناطق کشور و وجود ظرفیت های آبی و سرسبزی استان های شمالی در سال های اخیر، جمعیت گلستان و مازندران را افزایش داده است.
کد خبر: ۶۶۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱ 16 October 2018

عبدالرضا روز سه شنبه در شورای اداری گلستان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از آسیب های جدی این مهاجرت ها، افزایش حاشیه نشینی و لزوم مقابله با آن قبل از تبدیل شدن به بحران و چالش های اجتماعی است.
وی بیان کرد: در 10 سال اخیر و به دلایل گوناگون از جمله مهاجرت، حاشیه نشینی در گلستان 400 درصد رشد داشته و مطابق آمارها حدود 18 درصد جمعیت استان در مناطق حاشیه‌ای زندگی می‌کنند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان به افزایش آمار طلاق نیز اشاره کرد و گفت : براساس مطالعات انجام شده اعتیاد، خیانت، بی مسوولیتی، بیکاری عمده ترین دلایل و عوامل بروز طلاق در استان است.
چراغعلی بدون بیان آماری ادامه داد: حل ریشه ای این نارسایی ها به کمک و همراهی همه ارگان ها و دستگاه های دولتی و اجرای مستمر و مداوم فعالیت های فرهنگی احتیاج دارد.
به گزارش ایرنا استاندار گلستان هم با اشاره به برنامه های رونق اقتصادی و توسعه استان گفت: با وجود مشکلات فراوان اقتصادی، تحریم ها، جنگ روانی و اقتصادی دشمن برای آسیب زدن به کشور، گلستان به تلاش خود به منظور رسیدن به توسعه ادامه خواهد داد.
سیدمناف هاشمی اظهار داشت: افزایش پرداخت تسهیلات روستایی و رفع موانع تولید منجر به بهبود وضعیت صنعت و بخش تولید استان شده و برخی از صنایع در حال رکود و تعطیلی را به عرصه تولید و صنعت بازگردانده است.
وی بیان کرد: گلستان در بخش های گردشگری، صنعت و کشاورزی ظرفیت فراوان و کم نظیری دارد که بهره برداری درست از آنها می تواند اقتصاد استان را دچار تحول و رونق بیشتر کند.
دراین نشست نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز به بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود پرداختند و خواستار توجه دکتر صالحی به مسائل فرهنگی و هنری گلستان شدند.
به گزارش ایرنا سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز سه شنبه برای انجام سفری یک روزه وارد گرگان مرکز استان گلستان شد.
صالحی در پایان نشست شورای اداری استان تفاهم نامه همکاری با استاندار گلستان امضا کرد .
دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر و همکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و حضور در منزل داود عامری از هنرمندان جانباز (70 درصد) در رشته عکاسی و کریم الله قائمی پژوهشگر و نویسنده گلستانی از دیگر برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به گلستان است.
استان مرزی وشمالی گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که در 14 شهرستان زندگی می کنند و از اقوام و مذاهب مختلف هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار