کد خبر: ۶۶۸۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸ 16 October 2018

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری کارگاه آموزشی یک روزه اطفاء حریق و احیاء مصدومین با گاز منواکسید کربن در یاسوج خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی  دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه بویر احمد، ابراهیم نعیمی افزود: گاز منو اکسید کربن بی رنگ و بی بو بوده که بر اثر احتراق ناقص  تولید می شود به طوری که بخاری، آبگرمکن، شومینه و اجاق گازها به علت سیستم تهویه نامناسب(دودکش) عامل مسمومیت با گاز  هستند.

وی عنوان کرد:  کنترل و انسداد منافذ مسیر دودکش قبل از راه اندازی بخاری بهترین راه پیشگیری از بروز حوادث مسمومیت به شمار می ر ود و همچنین توجه به داغ بودن دودکش نیز بهترین آزمایش سلامت دود کش بوده  و داشتن کلاهک مخصوص برای انتشار گاز منواکسید کربن اهمیت بالایی دارد.

نعیمی تصریح کرد: علائم مسمومیت با گاز منو اکسید کربن می تواند طیف وسیعی از بیمار ی ها در بر گیرد بعضی  از این علائم  شبیه سرما خوردگی ،سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی قراری ،تهوع ،استغفراغ و از همه مهمتر هرگونه گاز گرفتگی همانند آنفلوآنزا  که بروز مسمومیت در افراد در معرض این خطر نشان می دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت: با توجه به سردی هوا مردم توصیه ایمنی را  جدی بگیرند و نکات ایمنی را رعایت نموده تا خدای نکرده شاهد بروز اتفاقات ناگوار نباشیم.

نعیمی خاطرنشان کرد: در صورت گاز گرفتگی تمامی افراد در معرض خطر بوده، اما کودکان، زنان باردار و سالمندان جز گروه های آسیب پذیر و در معرض خطر بیشتری با گاز منو اکسید کربن  قرار دارند اما در صورت بروز هر گونه اتفاقی با اورژانس 115تماس گرفته شود.

به گزارش وب‌دا؛ این کارگاه آموزشی با حضور معاون بهداشتی و به همت واحدمدیریت کاهش خطر و بلایا معاونت بهداشتی و با حضور اساتید سازمان آتش نشانی و مدیرت حوادث و فوریت های پزشکی در سالن اجتمات این معاونت برگزار شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار