کد خبر: ۶۶۷۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ 14 October 2018

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد سرطان را یکی از مشکلات اصلی در نظام سلامت در کشور از جمله این استان دانست و گفت: مبارزه با این بیماری نیازمند جلب مشارکت مردم است.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه بویراحمد، دکتر اورنگ ایلامی در نشست کمیته پویش ملی مبارزه با سرطان دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت: سرطان بعنوان یکی از مشکلات اصلی در نظام سلامت در کشور و این استان بوده که بهترین راه مبارزه با آن نیازمند برنامه ریزی همه مسئولان و جلب مشارکت مردم از جمله سازمان های مردم نهاد،صدا و سیما،رسانه های خبری و موسسه خیریه بسیار تاثیر گذار می باشد.
وی افزود: با توجه به اینکه سرطان پستان در حال حاضر اولین سرطان نام برده در جهان، ایران و استان است که تشخیص زود هنگام آن نقش مهمی در درمان پذیری و کیفیت زندگی بیماران و همچنین کاهش هزینه ها در نظام سلامت خواهد داشت .
دکتر ایلامی ابراز داشت: برنامه ریزی پویش ملی پیشگیری، تشخیص زود هنگام سرطان به منظور افزایش آگاهی عمومی در زمینه راه های پیشگیری ، علائم هشداردهنده سرطان پستان و معرفی برنامه های وزارت بهداشت در تقویم دانشگاه علوم پزشکی در زمبینه ارائه خدمات همچنین در سطح شبکه های بهداشت و درمان ، معرفی شبکه ملی مراقبت سلامت را عنوان کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان یادآور شد: با توجه به گستردگی و پراکنده گی چمعیت در نقاط مختلف استان بهورز و مراقبین سلامت نقش تعین کننده ای در جهت آگاهی بخشی به مراجعین و در صورت تشخیص علائم مشکوک ارجاع به سطح دو دارند.
وی در پایان خواستار مشارکت کلیه معاونت های دانشگاه و گروه های مرجع شد.

ابراهیم نعیمی معاون؛ بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان در ادامه چکیده ای از وضعیت موجود سرطان استان و برنامه در دست اجرا از جمله ایراپن یا (تشخیص زود هنگام غربالگری سرطان)که در سطح یک در حال انجام می باشد و میزان ارائه خدمت ،زیر ساخت همچنین افزایش آگاهی بخشی و جمعیت حاشیه شهرهای استان و شهرستان ها عنوان کرد.
بهمن رشید پورکارشناس برنامه سرطان معاونت معاونت بهداشتی نیز در ادامه از برگزاری جلیات آموزشی ویژه جوان و نوجوانان ،برنامه هایی تبلیغی، آموزش عموم مردم، توزیع پمفلت های آموزشی، اطلاع رسانی و دیگر اقدامات صورت گرفته خبر داد.

به گزارش وب‌دا؛ این نشست باحضور ئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و سایر اعضای کمیته پویش ملی مبارزه با سرطان در سالن آفتاب گردان این دانشگاه برگزار شد.

مبارزه با سرطان در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند جلب مشارکت مردم است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار