کد خبر: ۶۶۵۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸ 10 October 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / فرهنگی ، اولین نشست شورای فرهنگ عمومی بعد از گذشت بیش از چهار سال  با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه و دیگر روسا و مسوولان ترویج فرهنگ در دفتر امام جمعه گچساران برگزار شد.

 در این نشست عبدالرحیم رحیمی اظهار کرد: با ایجاد فرهنگ اسلامی در جامعه  امیدواریم بتوانیم مشکلاتی که هم اکنون در سطح شهرستان داریم گامی موثر برداریم.

 فرماندار گچساران با بیان اینکه امروز اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان است که برگزار شد، گفت: در 6 ماه دوم از سال باقی مانده  با برنامه‌ریزی و داشتن پشتکار  در دو مورد از سنت‌های  غلط مرسوم در این استان و شهرستان  تلاش کرده و به جای آنها فرهنگ جدیدی را جایگزین کرد.

 وی با اشاره به اینکه سنت‌های خوب و پسندیده  در جامعه وجود دارد که ما می‌توانیم به این سنت‌ها رشد دهیم، عنوان کرد: متاسفانه سنت‌های دیگری است که به غلط است که باید این سنت غلط برداشته شود.

 رحیمی گفت:  این سنت غلط از آبا و اجداد نسل به نسل به یادگار مانده است که در تشییع جنازه‌ها و یا در مراسمات عروسی‌ها تیراندازی می‌‌شود و این رسم به غلط است.

 فرماندار گچساران عنوان کرد:  این سنت‌ها به غلط متاسفانه در استان و شهرستان ما  هم اکنون پا برجا است.

 وی افزود: در 6 ماه اخیر سالجاری بر اثر تیراندازی در مراسمات تشییع جنازه و عروسی‌ها  یک تا 2 مورد فوتی و مجروحی بر جای گذاشته است.

 این مسوول خاطرنشان کرد: برای  جایگزین کردن یک فرهنگ خوب به جای این سنت‌های  به غلط می‌توانیم از  قلم به دستان، مشاوران،اساتید دانشگاه‌ها و استفاده کرد./فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار