مدیر عامل شرکت گاز استان خبر داد :
رحمن خادم : مدارس آموزش و پرورش بنابر مصوبه دولت در سال جدید از پرداخت بهای گاز مصرفی بنابر داشتن شرایطی معاف هستند.
کد خبر: ۶۶۵۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹ 09 October 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد/ اقتصادی مدیر عامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت: آموزش و پرورش استان حدود ۸۰۰ میلیون تومان به عنوان بهای گاز مصرفی به شرکت گاز بدهکار است.
رحمن خادم با اشاره به مبلغ ۵۰ میلیارد تومانی مشترکین به شرکت گاز گفت: از کل مبالغ بدهکاران شرکت گاز ، ۱۶ میلیارد مربوط به سی ان جی ها است ، ۱۰ میلیارد مشترکین خانگی و ۲۴ میلیارد هم متعلق به مشترکین صنعتی است.
خادم در خصوص بدهی های سی ان جی های متعلق به شهرداری ها افزود : شهرداری یاسوج حدود ۱۲ میلیارد ، شهرداری دنا حدود ۱ میلیارد و شهرداری چرام ۸۰۰ میلیون بدهی گازی دارند .
امتیاز ویژه گازی برای مدارس کهگیلویه و بویراحمد / بدهی ۱۲ میلیاردی شهرداری یاسوج و ۸۰۰ میلیونی شهرداری چرام
 
 
وی گفت : برخی از بدهکاران حاضر به تعامل نیستند . به عنوان مثال شهرداری ها اصلا در خصوص تعامل برای پیدا کردن راه حلی برای تسویه بدهی خود با ما همکاری نمی کنند که البته ما هم بیکار ننشسته ایم و مجبور شده ایم اقدام حقوقی انجام دهیم.
خادم بزرگترین بدهکار گازی استان را سیمان مارگون با مصرف ۶۰۰ میلیون تومانی ماهانه عنوان کرد و افزود : هر چند این واحد صنعتی بیشترین مبلغ بدهی را به خود اختصاص داده است اما با نشست هایی که داشته ایم ، خواستار تعامل شدند که ما هم استقبال نمودیم و آنها هم بخشی از بدهی های خود را پرداخت نموده اند اما همچنان بدهکار هستند.
 امتیاز ویژه گازی برای مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
مدیر عامل شرکت گاز استان در ادامه به موضوع بدهکاران دولتی شرکت گاز اشاره کرد و افزود : دستگاه های دولتی بخشی از بدهی های پرداخت نشده را به خود اختصاص داده اند که متاسفانه در پرداخت و یا برنامه ریزی پرداخت همکاری نمی کنند.
وی یکی از بیشترین بدهی ها را مربوط به مدارس آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت : امسال بنابر مصوبه دولت یک امتیاز ویژه برای کم  به آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است که بر اساس آن و بنابر شرایطی از پرداخت بهای گاز مصرفی معاف خواهند بود.
خادم در خصوص جزئیات این مصوبه گفت: مبلغ ۱۰۰ میلیاردی برای تامین بهای گاز مصرفی مدارس اختصاص داده شده است که آن هم به گونه ای است که اولا مدارس بدهی قبلی نداشته باشند و در ثانی باید الگوی تعریف شده را رعایت کنند تا سیستم بدهی برای میزان مصرف آن ها لحاظ نکند.
مدیر عامل شرکت گاز استان افزود: البته ما تاکنون سعی کرده ایم کمترین مشکل را برای مدارس بوجود آوریم اما در نهایت مدارس باید سعی کنند از فرصت بدست آمده نهایت استفاده را ببرند .
وی گفت : برخی مدارس در تابستان بدهی خود را تسویه نمودند که پس از تسویه مطابق مصوبه جدید و با توجه به شرایط مصرف ، از پرداخت بهای گاز معاف شده اند.
خادم در پایان گفت : چنین مصوبه‌ای به صورت بخشنامه هم برای ما آمده ، هم برای آموزش و پرورش اما سعی می کنیم خود پیش قدم شویم و در جلسه ای با مدیر کل آموزش و پرورش ، باب تعامل و هماهنگی را برای کمک به مدارس باز کنیم. ضمن اینکه از مدیران مدارس در مناطق مختلف استان این مژده را می دهم که می توانند با برنامه ریزی و همکاری و تعامل هر چه سریعتر بدهی ها را پرداخت کنند تا مدارس حوزه مدیریت خود را از پرداخت بدهی گاز معاف کنند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار