یکی از هنرمندان مجسمه ساز مطرح استان که مجسمه ها و تندیس های ماندگارش در سطح شهرهای استان و کشور نصب شده است طی 2 ماه گذشته به شهرداری یاسوج مراجعه کرد و طرح ها و نمونه آثار و تندیس های شهری خود را به این نهاد ارایه داد اما متاسفانه مسئولان شهرداری نه تنها پاسخی به وی نداده اند بلکه جواب گوشی وی را نیز نمی دهند که تمامی مستندات آن نیز موجود است.
کد خبر: ۶۶۵۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹ 08 October 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی نارضایتی خود از عدم همکاری شهرداری یاسوج برای اجرای طرح ها و ایده های هنری خود کمک به تغییر مبلمان شهری این شهر اعلام کردند.
استفاده از ظرفیت هنرمندان به عنوان قشر فرهنگی در جامعه نقش تاثیر گذاری در حوزه های مختلف ایفا می کند و یکی از این حوزه ها بهره گیری از توان انها برای ساماندهی و زیبا سازی مبلمان شهری است و شهرداری ها که بخش عمده فعالیت های شهری به انها مربوط می شود با حمایت خود از این قشر می توانند در توسعه و زیبایی منظر شهری گام های ارزنده ای بردارند.
در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز استعدادهای هنری فراوانی وجود دارد که در حوزه هنرهای تجسمی و ساخت تندیس های ماندگار آثارشان می تواند به عنوان یک اثر فرهنگی مورد توجه گردشگران نیز قرار بگیرد اما به دلیل عدم همکاری مسئولان و نهادهای مربوطه تاکنون نتوانسته اند ایده های خلاقانه خود را در سطح شهر پیاده سازی کنند.
جمعی از هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کردند در حوزه های مختلف طرح های اصولی و مبتکرانه ای را برای ساماندهی و زیبا سازی شهر یاسوج به شهرداری ارایه داده اند اما این نهاد حاضر به همکاری نیست و انگیزه ای نیز از خود نشان نمی دهد.
یکی از این هنرمندان مطرح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شهر یاسوج در حوزه مبلمان شهری، فضای سبز، ساختمان سازی و نصب تندیس ها مشکلات زیادی دارد, گفت: هنرمندان استان در تخصص های گوناگون به صورت خودجوش تمایل خود را برای کمک به شهرداری یاسوج و تغییر فضای موجوداعلام کرده اند و جلساتی نیز در این باره برگزار شد اما تاکنون هیچ نتیجه ای نگرفته اند.
وی ابراز داشت: یکی از هنرمندان مجسمه ساز مطرح استان که مجسمه ها و تندیس های ماندگارش در سطح شهرهای استان و کشور نصب شده است طی 2 ماه گذشته به شهرداری یاسوج مراجعه کرد و طرح ها و نمونه آثار و تندیس های شهری خود را به این نهاد ارایه داد اما متاسفانه مسئولان شهرداری نه تنها پاسخی به وی نداده اند بلکه جواب گوشی وی را نیز نمی دهند که تمامی مستندات آن نیز موجود است.
کارشناس فرهنگی کهگیلویه و بویراحمدی اظهار داشت: این درحالی است که به این مجسمه ساز هم استانی در تهران، قزوین، قم، اصفهان و سایر استان های کشور سفارش ساخت تندیس و مجسمه می دهند اما در شهر یاسوج مسئولان شهرداری به وی بهایی نمی دهند و اینگونه با یک هنرمند خوش ذوق و دلسوز که می خواهد با آثار هنری اش شهر یاسوج را به عنوان یک شهر فرهنگی با نمادهای اصیل به گردشگران و جامعه معرفی کند همکاری نمی کنند که جای بسی تامل است.
وی افزود: شهرداری یاسوج به هنرمندان سایر رشته ها نیز بهایی نمی دهد در حالی که نقش این نهاد در حوزه فرهنگی و اجتماعی باید بیش از بیش نمود داشته باشد و شهروندان نیز با جان و دل تغییرات انجام شده را حس کنند اما به خوبی بر در و دیوارهای شهر یاسوج می توان بسیاری از مسائلی که بر روحیه شهروندان و مردم اثر منفی می گذارد را مشاهده کرد.
این کارشناس فرهنگی ابراز داشت: در شهرهای بزرگ کشور و دنیا از اثر یک هنرمند نقاش یا مجسمه ساز به عنوان یک کار فرهنگی تاثیر گذار یاد می شود و گردشگران نیز در کنار این آثار عکس یادگاری می گیرند و این امر خود کمک بزرگی به توسعه فرهنگ بوده و نگرش افراد جامعه به یک کشور، استان و شهر را تغییر می دهد زیرا از لحاظ علمی و روانشناسی تصاویر و مبلمان شهری بر ذهن مخاطب اثر می گذارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار