در جلسه ستاد تنظیم بازار کهگیلویه مطرح شد؛
روز چهارشنبه یازدهم مهرماه جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان کهگیلویه در غیاب فرماندار و با حضور معاون امور اقتصادی فرماندار، اعضای ستاد تنظیم بازار و نیز اصحاب رسانه در دفتر فرماندار کهگیلویه برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۸ 06 October 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، پس از قرایت صورتجلسه 97/6/19 توسط دبیر جلسه، نماینده اداره صنعت و معدن کهگیلویه اظهار داشت: روند قیمت ها در سطح شهر دهدشت بسیار خوب است و تقریبآ تثبیت شده است.

وی افزود: به دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به نسبت در قیمت کالاها سیر نزولی خواهیم داشت اما نباید انتظار داشته باشیم که قیمت اجناس به یکباره کاهش یابند البته به مرور کاهش قیمت ها را خواهیم داشت.

سید باقر افشین ابراز کرد: کالاهای اساسی و مورد نیاز نباید تحت تاثیر روند افزایش قیمت قرار بگیرد و در حال حاضر در سطح شهرستان در زمینه کالاهای اساسی هیچ گونه کمبودی نداریم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر در بحث گوشت قرمز گرم در سطح شهرستان مشکل داریم و در این زمینه قصابان بیش از حد مشکلاتی ایجاد کردند، طوری که حتی در ایام ماه محرم نیز کشتاری نداشتند.

این مسئول ادامه داد: قصابان شهر دهدشت خواهان افزایش قیمت گوشت قرمز بوده و از شرایط موحود پیش آمده بیش از حد سو استفاده نمودند تا جایی که حتی افزایش قیمتی را که خودشان اعلام کرده بودند نیز قبول نداشتند و مطابق گزارشات رسیده روز گذشته در محدوده خارج از شهر قیمتی میانگین 55 تا 57 هزار تومان کشتار داشتند.

نماینده صنعت و معدن کهگیلویه عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که داریم کمبود لاستیک کامیون داران است و نیازمند آنست که در جلسه امروز قیمت لاستیک کامیون مشخص شود.

وی گفت: علاوه بر مشکلات موجود، در حال حاضر مشکلاتی دیگری نیز داریم که یکی مشکل کمبود سیمان و دیگری نبود کامیون جهت انتقال کالاهای اساسی از استانهای همجوار است.

افشین ابراز کرد: در حال حاضر چند تن برنج اروگوئه ای در انبار شرکت غله شهرستان موجود است که در این زمینه با آنها مکاتبه نمودیم و درخواست نمودیم که این مقدار برنج وارد شبکه توزیع شود اما تا این لحظه از سوی شرکت غله شهرستان جواب خاصی دریافت نکردیم.

این مسئول در ادامه بیان کرد: از همکاری دستگاهای امنیتی در خصوص بازرسی های اخیر در سطح شهرستان تشکر میکنم و در این زمینه توانستیم تعدادی از محتکرین را به تعزیزات حکومتی شهرستان معرفی کنیم.

وی افزود: در روزهای اخیر تعداد 83 مورد تخلف بررسی و به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شدند، میطلبد که همه دستگاها همچنان پای کار باشند تا بتوانیم از مشکلات موجود عبور کنیم.

افشین در پایان صحبت های خود گفت: نیاز ضروری است که بازرسان فعلی تغییر کنند و از فرمانداری درخواست می کنیم در این خصوص با اداره صنعت و معدن شهرستان همکاری کند.

در ادامه رئیس اتاق اصناف شهرستان کهگیلویه اظهار کرد: از ابتدای شهریور ماه سال جاری تاکنون حدود 18 هزار بازرسی در سطح شهرستان داشتیم و بیش از 1600 مورد تخلف گزارش دادیم که جمعآ مبلغ 590 میلیون ریال جریمه شدند.

نماینده جهاد کشاورزی شهرستان اظهار کرد: در جلسه گذشته ستاد تنظیم بازار شهرستان آنالیز قیمت گوشت گرم را اعلام نموده و منتظر تصویب قیمت ها هستیم.

وی افزود: طبق مصوبه کشوری، قیمت گوشت قرمز در سطح کشور برابر است.

دلداده ابراز کرد: روزانه قصابان شهرستان به اداره جهاد کشاورزی اعتراض می کنند که به چه دلیلی قیمت ها را پایین اعلام می کنید در حالی که تعیین قیمت گوشت قرمز را ستاد تنظیم بازار مصوب می کند.

نماینده تعاون روستایی شهرستان کهگیلویه اظهار کرد: در سطح شهرستان بیش از 15 واحد نانوایی روستایی داریم که سهمیه ماهانه آنها جمعآ 250 تن آرد است.

همتی ابراز کرد: با توجه به آنکه بعضی از این واحدهای نانوایی در برخی از روستاها تعطیل هستند درخواست می کنیم که سهمیه آرد این واحدها در بین روستاییان توزیع شود تا نان آنها به صورت خانه پز تآمین شود.

رئیس اداره دامپزشکی کهگیلویه اظهار کرد: قصابان در حال اعتراض هستند و از شرایط موجود سو استفاده می کنند که باید جلوی این کار گرفته شود.

دکتر حسینی ابراز کرد: با نیروی انتظامی شهرستان کهگیلویه مکاتبه کردیم که حمل و نقل هرگونه محموله گوشت گرم باید با هماهنگی اداره دامپزشکی شهرستان صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: در خصوص کشتارهای غیرمجاز وظیفه دامپزشکی این است که آنها را مشخص کند تا در اقدام بعدی به دادگاه ارجاع شوند.

حسینی تصریح کرد: پرونده تعدادی از این قصابان که بصورت غیرمجاز کشتار می کردند الان حدود دو سه ماه است که در جریان است و نتیجه آنها هنوز مشخص نشده است.

حسینی عنوان کرد: تنها یک میدان عرضه دام دارای مجوز در شهرستان داریم و میطلبد که میدان های دام را ساماندهی کنیم چون در روند فروش و قیمت دام تاثیر بسزایی دارد.

در ادامه جلسه رئیس تعزیزات حکومتی شهرستان کهگیلویه اظهار کرد: در این مدت اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بیشتر بر روی مبحث احتکار تمرکز نموده است.

صالحی خطاب به نماینده صنعت و معدن اظهار کرد: بیشتر از همه شما میدانید و اطلاع دارید که تا چه اندازه بازرسان شهرستان کم کاری نمودند.

صالحی عنوان کرد: 3 بازرس استانی طی 2 روز 83 پرونده تشکیل می دهند در حالی که در طی شهریورماه سال جاری تعداد گزارشات ارسالی صنعت و معدن شهرستان و اتاق اصناف به تعزیزات حکومتی جمعا 99 پرونده بوده است و این نشان دهنده کم کاری محرز و آشکار بازرسان شهرستان است!!!

این مسئول تصریح کرد: وقتی در یک روز تعداد 83 پرونده تخلف توسط بازرسان استانی تشکیل می شود این نشان دهنده وضعیت بغرنج موجود است!

وی ادامه داد: از 99 پرونده ارسالی شهریورماه به تعزیزات حکومتی، تعداد 89 پرونده را مختومه کردیم و چند مورد باقی مانده آن نیز به دلیل  بحث استعالامات است که باید بازرسی شود.

صالحی ابراز کرد: در گشت مشترکی که بهمراه نیروهای امنیتی در سطح شهرستان انجام دادیم تعداد 7 پرونده احتکار تشکیل شده است و علیرغم همه هجمه های موجود تا امروز در مورد 5 پرونده رآی صادر کردیم.

وی افزود: در خصوص کمبود کالا در حال حاضر فقط کاغذ A4 کمبود داریم و در این خصوص گزارشاتی رسیده که پیگیر هستیم محتکران را شناسایی کنیم.

صالحی در پایان صحبت های خود گفت: قیمت آنالیز شده گوشت قرمز را اعلام کنید تا  قصابی هایی که دارای پروانه کسب هستند و قیمت مصوب شده را اعمال نمی کنند پروانه کسب آنها را ابطال کنیم.

معاون امور اقتصادی فرماندار کهگیلویه در این جلسه اظهار کرد: گشت های مشترک باید همچنان تداوم داشته باشد و در زمینه حضور بازرسان استانی در شهرستان، با مرکز استان مکاتبه خواهیم کرد که در این مورد با ما همکاری کنند.

وی افزود: در خصوص جذب سهمیه لاستیک شهرستان، اداره صنعت و معدن کهگیلویه موظف است که عامل مورد نظر را معرفی کند تا سهمیه لاستیک شهرستان در اسرع وقت توسط عامل معرفی شده جذب شود.

ابراهیم خنجری ابراز کرد: فعالیت قصابی های غیر مجاز در سطح شهرستان علاوه بر آنکه سلامت مردم را به خطر میندازد، در واقع در روند بازار اختلال ایجاد میکند و در این مورد مصوب می کنیم که با محوریت اداره صنعت و معدن، بهداشت و درمان و تعزیزات حکومتی به صورت گروهی با قصابی های غیرمجاز برخورد لازم صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در زمینه فعالیت سفره خانه های غیر مجاز نیاز است که کارگروهی تشکیل شود و با سفره خانه های غیر مجاز برخورد شود.

معاون امور اقتصادی فرماندار کهگیلویه عنوان کرد: اداره صنعت و معدن شهرستان سعی کند اقدامات خود را رسانه ای کند تا بدین صورت شهروندان از اقدامات صورت گرفته شده و بازرسی های انجام شده اطلاع پیدا کنند، چون مردم از بازرسی ها و گشت های مشترک و برخورد با گرانفروشان اطلاع کاملی ندارند.

 

عکس و گزارش: سید مصطفی گنجی

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بازاری خسته
|
Greece
|
۰۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
خدای منان کهگیلویه بزرگ رو از شر سازمان صمت رهایی بفرما...
شهر بی سازمان صمت
|
United Arab Emirates
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
کاش هر چ زودتر سازمان صمت سر و سامان میگرفت
اداره بی صاحب و بلاتکلیفه...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار