اگر جملات حجت الاسلام عبودی با همین کلمات گفته شده در خبر صحت داشته باشد ، به نظر می رسد کار دستگاه قضایی برای صدور حکم احتکار راحت شده است و دیگر نیازی به بررسی موضوع نیست و تکلیف استاندار هم کاملا روشن است.
کد خبر: ۶۶۳۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲ 05 October 2018

نماز جمعه، قبل از هر چیز، یک عبادت بزرگ دسته جمعى است، و اثر عمومى عبادات را که تلطیف روح و جان، و شستن دل از آلودگى هاى گناه و زدودن زنگار معصیت از قلب مى باشد، در بردارد، به خصوص این که، مقدمتاً دو خطبه دارد که مشتمل بر انواع مواعظ، اندرزها و امر به تقوا و پرهیزگارى است.

و اما، از نظر اجتماعى و سیاسى، یک کنگره عظیم هفتگى است که، بعد از کنگره سالانه حج، بزرگ‌ترین کنگره اسلامى مى‌باشد، و به همین دلیل، در روایتى از پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) نقل شده : جمعه، حج کسانى است که قادر به شرکت در مراسم حج نیستند.

در سال های اخیر خطبه های نماز جمعه در ابعاد سیاسی و اجتماعی محل بیان بسیاری از موضوعات بوده است . در سطح کشور گاها خطیبانی بوده اند که سخنان آنان به صراحت مواضع سیاسی را بیان کرده است و تاثیرات شگرفی هم داشته است . اما چندسالی است که برخی معتقدند برخی ائمه جمعه وارد بازی های سیاسی شده اند و در خطبه ها سعی در جانبداری از برخی طیف های سیاسی دارند! در کهگیلویه و بویراحمد اما وضع کمی متفاوت است و برخی ائمه جمعه متناسب با شرایط اجتماع خود خصوصا در بحث مشکلات عمومی به شدت در حال تلاش و فعالیت هستند و البته سخنان تندی هم گاها بیان می کنند اما متاسفانه اخیرا مشاهده شده است که برخی ائمه جمعه در اقدامات ، سخنان و تقاضاهای خود علاوه بر خواسته های نامعقول سیاسی ! (مثلا در نشستی با حضور استاندار به صراحت خواستار برکناری فرماندار یا بخشداری شده بودند!) مشاهده شده است که به مواردی با شائبه های قومیتی هم وارد می شوند! و یا اینکه متاسفانه در اتهام زنی ، برخی بی مهابا می تازند و مطمئن هستند کسی نه معترض آن ها می شود و نه به محکمه ای برده می شوند! البته باید بدانند اینان در نظز مردم حاکم یا نماینده حاکم شرع هستند نه نماینده اشخاص ، دولت ها ، گروه ها و قومیت ها! پس از آنان مطابق با دستورات صریح دین و شرع نظر می خواهند نه همسو با برنامه های سیاستمدران!

اخیرا موضوعی در مرکز استان در خصوص یکی از فروشگاه های زنجیره ای مطرح شد که به محل مناقشه ای با شائبه ی قومیتی تبدیل شد و در این زمینه دو مدیر در مظن اتهام قرار گرفته اند و هنوز مشخص نشد واقعیت ماجرا چه بوده است! حتی موضوع احتکار هم معلوم نشد و پرونده این موضوع دارای خروجی مشخصی نیست ! اما امروز امام جمعه باشت که گویا به یقین رسیده است انتقادات تندی را متوجه یکی از مدیران درگیر موضوع کرده است و به نوعی با صراحت این مدیر را مقصر دانسته و یکی دیگر را به راحتی از کنارش گذشته است!

بنابر آنچه در سایت کبنا نوشته شده است حجت الاسلام عبودی امام جمعه باشت در خطبه های نماز جمعه این شهر ضعف نظارت را در موضوع اقتصاد مقاومتی یکی از معضلات دانست و گفت: در این چند ماه گذشته ضعف نظارت در بازار موجب شد تا قیمت اجناس به شدت افزایش یابد و برخی نیز با سوء استفاده از موقعیت پیش آمده اقدام به احتکار اجناس خود کنند.

وی دلیل احتکار! در یکی از فروشگاههای مرکز استان را عدم نظارت بازرسان سازمان صنعت،معدن و تجارت دانست و با انتقاد از این موضوع گفت: ضعف مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در این موضوع مشهود است و عجیب است که چرا این مسئول عوض نمی شود.
حجت الاسلام عبودی بیان داشت: باید شخصی مسئولیت نظارت را برعهده بگیرد که وامدار و بدهکار کسی نباشد!
از سخنان حجت الاسلام عبودی کاملا مشخص است که یا وی از اتفاقات مربوط به این موضوع اطلاع کافی ندارد و یا اینکه متاسفانه وارد بازی های قومیتی شده است ! چرا که اولا احتکار هنوز تایید نشده است ! دوما در این ماجرا دو مدیر دولتی درگیر هستند که یکی از آنان مدیر صنعت و معدن است و دیگری جعفر گوهرکانی که برخی معتقدند بنابر شواهد عمدی در این ماجرا بوده است! اما امام جمعه باشت در همان شهر حکم تقصیر را بر گردن مدیر صنعت و معدن انداخته است! سوما اینکه امام جمعه باشت چگونه اینقدر بر موضوعات مشکوک در شهرستان بویراحمد حساس و تیزبین شده است اما امام جمعه یاسوج که همان وظایف و اطلاعات وی را (معمولا شورای سیاست گذاری ائمه جمعه هماهنگی های برای خطبه های نماز جمعه استان انجام می دهد)  دارد ، از جزئیات ریز موضوع به اندازه حجت الاسلام عبودی ، اطلاعات ندارد؟!
اگر جملات حجت الاسلام عبودی با همین کلمات گفته شده در خبر صحت داشته باشد ، به نظر می رسد کار دستگاه قضایی برای صدور حکم احتکار راحت شده است و دیگر نیازی به بررسی موضوع نیست و تکلیف استاندار هم کاملا روشن است و باید یک مدال لیاقت به گوهرکانی معاون خود بدهد و دیودیده مدیر صنعت و معدن را هم بنابر تحقیقات مطمئن حجت الاسلام عبودی از کار برکنار کند!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
سید علی خامنه ای عشق است
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
یا ابهای الذین آمنو!!!!
ان الله بکل شئ علیم....
خدایا به همه ی بندگان بیاموز که تا هرگز کسی را قضاوت نکنند....
بیطرف
|
Germany
|
۰۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
جناب نویسنده کاملا معلومه از جیره خوارهای دیودیده مدیر کل صمت هستی که اینطور برافروخته ای...
محض اطلاعت مدیر فروشگاه رفاه یاسوج توسط مدیران ارشد کشوری از کار برکنار و از مردم عذر خواهی شده...
گوهرکانی هم همشهری حاج آقا عبودی نیست برادر...
گویی از هول حلیم توی دیگ افتادی
حاج آقا در حوزه وظیفه ذاتیش عمل کرده اما گویی شما وظیفتون خیانت به مردمه...
درود به شرف و شجاعت و وجدان عبودی و گوهرکانی...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
این ماجرای فروشگاه رفاه بسیار مشکوکه ! نمی دونم چرا قبل از تایید احتکار عده ای اونم در حوزه باشت اینگونه از رسانه گرفته تا مسئولینشون مثل گوهرکانی و امام جمعه و ... دارند اینقدر آتیش می سوزونند؟!! مطمئنا خبری هست که اینا اینقدر پشت هم را گرفتند و پشت سر هم بر موضوع پافشاری می کنند.
در خصوص روحانیون هم متاسفانه از قدیم روحانیون درباری داشته ایم و حالا هم داریم .
ما تحت هیچ شرایطی نمی تونیم افراد دخیل در این موضوع را مامورین یک حکومت اسلامی واقعی بدونیم بنابر این هر طرفی چربی سفرش بیشتر باشه امام جمعه هم می تونه بره.
شاید منظور نویسنده از همشهری بودن اینه که ملاحظه کاری حاج آقا عبودی الان در باشت هست و هوای باشتی ها را داشته و سعی کرده از گوهرکانی یه جنتلمن بسازه و گرنه دلیلی نداره که عبودی در موضوع حساسی به این مهمی اینگونه سرسری وترد بشه و حکم هم صادر کنه چرا که یک عالم دینی حتما می دونه حق ناس چیه ؟!!! فکر کنم این حاج آقا هم باید کمی در سخن گفتنش توجه کنه چون هر چی که بگه به پای لباسش که لباس پیغمبر هست نوشته می شه .
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
در هر صورت چون عبودی مدافع مردم است ما از آن تشکر میکنیم. کاش چنتا مسیول مثل ایشان وجود داشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار