در نهایت در این ماجرا اگر استاندار نتواند یکی از این دو مدیر (با مشخص شدن مقصر) را برکنار کند ، باید گفت : یک حق کشی واضح و صریح در حق مردم این استان صورت گرفته است.
کد خبر: ۶۶۳۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸ 04 October 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی ماجرای فروشگاه رفاه یاسوج ، چند روزی است که به شدت در رسانه ها و شبکه های مجازی سر و صدا به پا کرده است . در این ماجرا ، که در متن آن جعفر گوهرکانی معاون اقتصادی استاندار قرار دارد ، فروشگاه رفاه یاسوج دقیقا لحظاتی پس از ورود یک محموله کالا "روغن خوراکی" (طبق اسناد ارائه شده) به انبار فروشگاه که در خود فروشگاه قرار دارد ، با حضور بازرسان صنعت و معدن ، مورد بازدید سرزده قرار می گیرد و علیرغم اعلام بازرسان صنعت و معدن مبنی بر عدم احتکار اما گوهرکانی اصرار می کند که اینکار احتکار است و البته بازرسان صنعت و معدن حاضر به تایید این موضوع نمی شوند که گوهرکانی هم بازدید را نیمه کاره رها کرده و اعلام می کند " بازرسان صنعت، معدن استان عامل اصلی گرانفروشی، کم‌فروشی و احتکار هستند و چون صنعت و معدن در این خصوص دخیل است بازدید از فروشگاه‌ها و بازار متوقف می‌شود."(اینجا)
ماجرا وقتی پیچیده تر می شود که برخی پرسنل فروشگاه رفاه با خبرنگاران برخوردهای تندی انجام می دهند و همین موضوع باعث می شود اخبار و کلیپ های متعددی سرتاسر فضای مجازی را پر کند .
فردای اتفاقات مدیر فروشگاه رفاه خبرنگاران را جمع و به ارائه اسنادی جهت دفاع از خود و مجموعه فروشگاه در موضوع احتکار می پردازد و در ادامه هم از خبرنگاران عذرخواهی می کند (اینجا) اما ماجرا به اینجا ختم نمی شود و همچنان سر خط ویژه برخی خبرها در تعدادی از رسانه ها پرداختن به موضوع احتکار است . این موضوع در نشست تنظیم بازار با حضور استاندار مورد اشاره قرار می گیرد اما استاندار به موضوع احتکار این فروشگاه اشاره ای نمی کند و پای مالیات نپرداخته فروشگاه رفاه را در میان می کشد و البته اشاره ای هم به قومیتی شدن برخی مباحث اینچنینی می کند.
موضوع احتکار از لحاظ اسنادی و گزارشات تقریبا منتفی می شود اما همچنان در راس اخبار برخی رسانه ها قرار می گیرد و پای دو مدیر استانی یعنی دیودیده مدیر صنعت و معدن استان با محوریت بازرسان و جعفر گوهرکانی معاون اقتصادی استاندار در ماجرا پررنگ تر می شود ولی خبرها سعی بر عدم برجسته سازی موضوع دارد.
 
پشت پرده ها از ماجرای عجیب  
 
در این ماجرا موضوع آنجا مهم می شود که چرا اگر واقعا احتکاری صورت گرفته است ، اعلام نمی شود و اگر بازرسان صنعت و معدن تخلفی در این موضوع دارند ، به صراحت بازخواست نمی شوند. چرا که رئیس دستگاه قضا به صراحت در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم در 20 شهریور نکاتی را در مورد توجه ویژه به برخی موضوعات مرتبط با بازرسان صنعت و معدن ، اعلام کرده بود و حتی از مسئولین ارشد استان خواسته بود در خصوص معیشت و نظارت بازرسان نگاه ویژه ای داشته باشند. با توجه به سخنان رئیس دستگاه قضا در این خصوص مقام ارشد صنعت و معدن استان باید پاسخگو باشد.
اما در طرف دیگر عده ای بر این عقیده هستند که این حضور فوری پس از تخلیه بار کالا توسط جعفر گوهرکانی و بازرسان و مسئول تعزیرات با حضور چشمگیر رسانه ها ، یک سناریوی از پیش تعیین شده بوده است و برخی خبرهای تایید نشده از پیگیری های شخصی استاندار برای روشن شدن واقعیت برای قربانی نشدن بی مورد کسی را دارد.
بر اساس آنچه که برخی اعتقاد دارند ، این یک سناریوی قومیتی بوده و جعفر گوهرکانی دانسته یا ندانسته در متن آن قرار دارد که احتمالا استاندار در پی کشف ماجرا است .
البته برخی خبرها هم حکایت از برکناری مدیر فروشگاه رفاه یاسوج دارد که هنوز تایید نشده است اما به هر جهت و با توجه به این که فروشگاه رفاه یک مکان تجاری است برای اعتماد عمومی هم که شده احتمال برکناری مدیر استانی فروشگاه بسیار زیاد است اما نکته مهم ماجرا بررسی وضعیت دو مدیر درگیر در این ماجرا است و باید دید که کدام یک از این دو مدیر در این موضوع برکنار خواهند شد. و آیا استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، به اندازه مدیر کشوری فروشگاه رفاه این انگیزه را دارد که مسببین دولتی سلب اعتماد عمومی را از یک فروشگاه که در شرایط سخت می تواند پشتیبان اصلی تهیه مایحتاج مردم باشد را برگرداند یا نه؟
و در این ماجرا اگر بازرسان صنعت و معدن تخلف کرده اند باید ضمن برکناری مدیر این دستگاه ، بازرسین متخلف را تحویل مراجع قضایی دهند و اگر حضور گوهرکانی آن هم فقط در این فروشگاه یک سناریوی از پیش تعیین شده بوده است ، آیا وی برکنار شده و یا تحویل مسئولان قضایی می گردد چرا که اکنون فضای جامعه به شدت بر علیه فروشگاه رفاه است بنابر این روشن شدن واقعیت می تواند صحت یا عدم صحت احتکار را برای افکار عمومی روشن کند.
در نهایت در این ماجرا اگر استاندار نتواند "دیودیده" و یا "گوهرکانی" (با مشخص شدن مقصر) را برکنار کند ، باید گفت : یک حق کشی واضح و صریح در حق مردم این استان صورت گرفته است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Germany
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
گوهرگانی و عوض وابو؟ کاشته بی
شهابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
استاندار جرأت برکناری هیچ کدام راندارد. چون همان آنهایی که این استاندار رااورده اند همان آنها هم این مدیران را آورده اند. این خط این نشون
جلیلی
|
Germany
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
خدا خیرتون بده.استاندار که در این استان کاره ای نیست. نمایندگان مینشینند و تصمبم میگیرند و استاندار هم ابلاغ میزند.هیچکس هم برکنار نمیشود.بدا به حال مردم.
بیطرف
|
Germany
|
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
مدیر فروشگاه رفاه توسط مدیران بالا دستیش برکنار شد و از مردم هم عذرخواهی شده
این یعنی قصوری در کارش بوده...
حالا در پس لابی گری مدیران چ میگذره خدا میدونه...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار