حضور سرداری انصاری و تلاش های وی برای کنترل موضوع تا جایی بود که صدای وی گرفته بود و اما همچنان سعی در مدیریت اوضاع و خارج کردن مردم عادی (تماشاچی ها) از محل را داشت.
کد خبر: ۶۶۲۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱ 03 October 2018

تابناک کهگیلویه و بویراحمد / حوادث شب گذشته جمعه بازار یاسوج که حدود ۹۰۰ غرفه فروش در آن قرار دارد طعمه حریق شد.

گزارش میدانی خبرنگار تابناک

بنابر این گزارش تعدادی از غرفه های این مکان دچار حریق شد که با حضور نیروهای آتش نشانی عملیات اطفاء حریق انجام شد اما با توجه به اجناس موجود در مغازه ها تا مدت زیادی عملیات کند سوزی انجام می شد.
شب بودن زمان حادثه و تعطیلی جمعه بازار خوشبختانه هیچگونه تلفات جانی در پی نداشت ، اما کوچه های تنگ و تاریک و غیراستاندارد و هجوم مردم به محل حادثه کار را برای آتش نشانان سخت کرده بود.

در همان لحظات اولیه اعلام حادثه در شبکه های اجتماعی ، هجوم گسترده مردمی به محل صورت گرفت به گونه ای که در خیابان های اطراف جمعه بازار ترافیک شدیدی به وقوع پیوست.

عده ی زیادی از مردم به محل حادثه (نقطه آتش سوزی در جمعه بازار) وارد شدند که با توجه به هجم زیاد دود در کوچه های تنگ و تاریک این محل ، تعدادی از مردم دچار سرفه های شدیدی می شدند اما همچنان سعی می کردند خود را به نقطه مرکزی حادثه نزدیک کنند!

نیروی انتظامی در سریعترین زمان ممکن در محل حاضر بودند و با توجه به اینکه احتمال سرقت از مغازه ها بر اثر شلوغی و بی نظمی زیاد وجود داشت ، سعی زیادی در مدیریت اوضاع داشتند اما متاسفانه تعدادی از افراد تماشاچی کمترین همکاری را داشتند.

گزارش میدانی تابناک از آتش سوزی در جمعه بازار یاسوج / حضور چشمگیر نیروهای انتظامی برای تامین امنیت + تصاویر

 

سردار مهدی انصاری فرمانده نیروی انتظامی استان از همان لحظات اولیه در محل حاضر و به همراه نیروهای خود به صورت میدانی در حال کمک به تامین امنیت محل داشت اما به کرات مشاهده می شد که برخی افراد سعی در عدم همکاری با نیروهای انتظامی داشتند و اصرار بر ماندن و تماشا! داشتند.

فردی به نام سعید که یک جوان بود در غرفه کفش فروشی خود نشسته بود و می گفت در همان لحظات اولیه حادثه سریع خود را به محل رساندم و سعی کردم اجناس مغازه ام را از محل آتش سوزی دور کنم و به مغازه ای دیگر ببرم اما متاسفانه در این بین مقداری از کفش هایم را برخی افراد بردند!

گزارش میدانی تابناک از آتش سوزی در جمعه بازار یاسوج / حضور چشمگیر نیروهای انتظامی برای تامین امنیت + تصاویر

 

سرهنگ انصاری جانشین سپاه فتح استان هم با تعدادی از همکارانش به صورت مستمر در محل در حال کمک به حفظ امنیت به همراه دیگر نیروهای حاضر در مکان حادثه بودند.

شهردار یاسوج و برخی دیگر از پرسنل شهرداری در محل حاضر و در حال مدیریت اوضاع بودند. نستهن مقدم به تابناک گفت : هنوز هیچگونه برآورد خسارتی نداشته ایم و اطلاعات جزئی تر خسارات صبح روشن می شود.

نیروهای آتش نشانی به وفور در محل حاضر بودند و با سرعت ، دقت و جدیت تمام در حال اطفاء حریق بودند. برخی آتش نشانان در مغازه ها در حالی که عملیات کند سوزی را انجام می دادند ، سعی می کردند محتویات مغازه ها را جداسازی تا اگر مدارک ، یا اجناسی سالم مانده اند در گوشه ای از مغازه نگه داشته شوند. برای نمونه در یک غرفه که خیاطی بود سعی شد دفتر حساب و کتاب مغازه که تا حدودی سالم مانده بود در گوشه ای امن از مغازه گذاشته شود.

حضور سرداری انصاری و تلاش های وی برای کنترل موضوع تا جایی بود که صدای وی گرفته بود و اما همچنان سعی در مدیریت اوضاع و خارج کردن مردم عادی (تماشاچی ها) از محل را داشت.

در آخر اینکه

1در حادثه دیشب مردم عادی و تماشاچیان کمترین همکاری را داشتند به گونه ای که نیروی انتظامی مجبور شد فراتر از نیاز چنین حادثه ای از نیروهای خود استفاده کند!

2 جمعه بازار یاسوج اگر به فوریت فکری برای ساماندهی آن نشود در حادثه ای که کمی از این حادثه شدیدتر باشد ، مطمئنا به فاجعه ختم می شود.

3 حضور بی مهابا و غیرمسئولانه مردم به عنوان تماشاچی هیچگونه سودی که ندارد می تواند هر لحظه را به موقعیتی برای وقوع یک تراژدی تبدیل کند به عنوان مثال اگر در هر کدام از این مغازه ها سیلندر گاز یا هر گونه ماده سوختنی عمدا یا سهوا نگهداری می شد و منجر به یک انفجار می شد ، مطمئنا تلفات سنگینی از مردمی که فقط برای تاشا آمده بودند ، می گرفت!

جزئیات حادثه از زبان مدیر عامل سازمان آتش نشانی

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری یاسوج گفت: علت وقوع آتش سوزی سه شنبه شب جمعه بازار یاسوج که توسط آتش نشانان مهار شد در دست بررسی است.

هاشم یوسفی اظهار داشت: این حادثه تلفات جانی نداشت اما موجب بروز خسارات مالی شده است.

وی افزود: پنج گروه 6 نفره از نیروهای امدادی در حال عادی سازی شرایط جمعه بازار یاسوج هستند.

یوسفی بیان کرد: ازدحام مردم در محل آتش سوزی فعالیت امدادگران را مختل کرده است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج نیز پیش از این گفته بود که روز به روز احتمال وقوع حادثه از جمله آتش سوزی در صنوف مختلف جمعه بازار شهر یاسوج وجود دارد.
رستمی عنوان کرد: جمعه بازار یاسوج از جمله کانون های حادثه خیزی است که احتمال وقوع هر حادثه ای در آن وجود دارد.

وی افزود که وجود تعداد زیادی غرفه های پارچه فروشی، لباس و فرش در این مکان خطر وقوع آتش سوزی را افزایش می دهد.

وی بیان کرد: سازه های موجود در بازار مقاوم نبوده و هر لحظه امکان تخریب انها وجود دارد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج ابراز داشت: با بررسی کارشناسان تاکنون یک صد مورد اخطار ایمنی به جمعه بازار یاسوج از سوی این نهاد به متولیان ابلاغ شده است.

شهردار یاسوج پیش از این گفته بود که همه غرفه‌ های فعال جمعه بازار این شهر غیر استاندارد بوده و از لحاظ ایمنی به‌گونه‌ای هستند که در صورت بروز حوادث مختلف‌ از جمله آتش‌سوزی امکان خدمات رسانی کمتر وجود دارد.

ساماندهی و جمع آوری جمعه بازار فعلی یاسوج به‌طور جدی در دستور کار شهرداری یاسوج قرار دارد.

شهرداری در تلاش است که مغازه‌داران جمعه بازار با میل و رغبت خود به محل جمعه بازار جدید نقل و مکان کنند.

جمعه بازار فعلی یاسوج با توجه به خطر آفرین بودن آن برای حفظ جان مردم به‌زودی ساماندهی و جمع آوری خواهد شد.

900 غرفه در جمعه بازار یاسوج وجود دارد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار