کد خبر: ۶۵۶۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۴ 18 September 2018
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مربیان بهداشت مدارس در این استان کم بوده و جوابگوی نیاز نیست.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، اورنگ ایلامی ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد از مطالعه چالش‌ها و موضوعات مرتبط با حوزه پیشگیری از مواد مخدر استان خبر داد و اظهار داشت: کم بودن مربیان بهداشت مدارس و گذار از مواد مخدر سنتی به صنعتی از مهم‌ترین مشکلات این حوزه است.
وی با بیان اینکه جغرافیای کوچک استان و تعامل و مشارکت مردم از جمله فرصت‌هایی است که در حوزه پیشگیری از مواد مخدر داریم، افزود: هدف کلی ما افزایش دانش و بینش و تغییر در نگرش مردم نسبت به اعتیاد و پیشگیری از شیوع مواد مخدر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تولید محتوای رسانه‌ای، مشخص کردن گروه‌های هدف، فعالیت آموزشی در فضای مجازی و تاسیس مراکز مشاوره را از مهم‌ترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در راستای مبارزه با مواد مخدر عنوان و بیان کرد: هم‌اکنون 34 روانشناس بالینی در مراکز جامع سلامت ما در این زمینه مشغول به فعالیت بوده و برای افراد پرخطر نیز پذیرش رایگان داریم.
ایلامی به اقدامات درمانی انجام شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر استان اشاره داشت و عنوان کرد: 50 مرکز فعال متادون‌تراپی در استان راه‌اندازی شده و چهار تیم سیار مشاوره و درمان در شهرستان‌های کهگیلویه و گچساران به فعالیت مشغول هستند.
وی گفت: کل اعتباری که سال گذشته توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص یافت  99 میلیون تومان بود که از این میزان، 34 میلیون تومان در حوزه درمان و 60 میلیون تومان در مراکز دی.آی.سی هزینه شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر امسال 200 میلیون تومان اعتبار برای دانشگاه علوم پزشکی در نظر گرفته است، ابراز کرد: یکی از مشکلات ما این است که گاهی افراد معتاد به بهانه‌های مختلف در اطراف برخی مراکز درمانی از جمله کلینیک آموزشی شماره 2 شهید مفتح یاسوج پرسه می‌زنند که در این راستا درخواست داریم ساماندهی دوره‌گردها و دکه‌هایی که پروانه کسب ندارند در دستور کار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار