کد خبر: ۶۵۶۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۲ 18 September 2018
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: گرایش به مصرف ماده مخدر ماری جوانا در میان جوانان و نوجوانان این استان افزایش پیدا کرده است.
سید ناصر رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مصرف مواد مخدر به طور چشمگیری در میان دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
وی افزود: بیشترین ماده مخدر مصرفی در میان دانشجویان این استان ماری جوانا بوده است.
رضایی بیان کرد: با وجود گسترش روز افزون مواد مخدر صنعتی در جامعه، میزان مصرف مواد مخدر سنتی در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مواد مخدر صنعتی 60 درصد است.
وی عنوان کرد: با توجه به فروش مواد مخدر در برخی دکه های موجود در شهرهای استان به ویژه شهر یاسوج نیاز است دکه های فاقد مجوز شناسایی و با آن ها برخورد شود.
ماری جوانا، گُل، گِراس، مرجان، علف و یا ماری، گُلِ خشکِ گیاه شاه‌دانه(Cannabis) است که از آن به‌عنوان محرک و داروی روان‌گردانِ طبیعی استفاده می‌شود و در بین مصرف‌کنندگان در ایران بیشتر با نام گل، ماری یا مرجان شناخته شده است.
در سال 1396 چهار تن و 696 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف و ضبط شد.
از این مقدار چهارهزار و 71 کیلو گرم از نوع تریاک و مابقی حشیش، ماری جوانا، هرویین و دیگر انواع مواد مخدر بوده است.
پارسال یکهزار و 846 نفر قاچاقچی مواد مخدر در استان دستگیر، 337 دستگاه خودرو توقیف و 68 باند تهیه و حمل مواد مخدر منهدم شد.
79 مرکز درمانی و 21 مرکز اقامتی در راستای ترک اعتیاد در این استان فعالیت می‌کنند.
کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر به یکی از محورهای حمل و توزیع مواد مخدر از جنوب و شرق به مناطق مرکزی و غرب کشور تبدیل شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار