این جنگ های قومی و طایفه ای به این زودی ها از این استان دور نمی شود و سال های زیادی باید شاهد تیترهایی با مضمون های قومی و قبیله ای باشیم ! یا اینکه دفتر نظارت شورای نگهبان استان نشان دهد که کاملا بیدار است و همه ی این موارد را بررسی و مستند می کند.
کد خبر: ۶۵۶۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸ 17 September 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / سیاسی ، آنچه که در ادامه می خوانید ، تحلیل ارسالی یکی از مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و به گونه ای نیست که تابناک آن را تایید یا تکذیب کند اما این سایت خبری تحلیلی به احترام مخاطبان و به منظور در اختیار قرار دادن فضای رسانه به کسانی که می خواهند در مورد مسائل مختلف اظهار نظر یا تجزیه و تحلیل کنند ، قرار داده می شود. لذا این فضا توسط مدیریت تابناک کهگیلویه و بویراحمد در اختیار همه افراد و یا گروه های سیاسی که بنابر اعلام دیدگاه های خود دارند با همین شیوه و بدون تایید یا تکذیب ، قرار خواهد داشت.
زمانی که رهبر انقلاب به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد در یکی از سخنانش جمله تاریخی ، حکیمانه و با انتقاد صریح فرمود که متاسفانه استان شما گرفتار مسائل شبه سیاسی و قومی و طایفه‌ای شده امیدوارم روزی آن را کنار بگذارید. پس از آن سخنان و طی سال های متمادی نه در مدیریت ها و نه در سطح جامعه و رسانه ها چندان خبری از کوبیدن بر مسائل قومی و قبیله‌ای نبود اما متاسفانه در چند سال اخیر دوباره مسائل قومیتی به صدر اخبار و اقدامات مدیران برگشته است و در این بین برخی رسانه ها هم به آتش بیار معرکه تبدیل شده اند و بر این طبل می کوبند! 
متاسفانه چند سالی است که اخبار مربوط به حوزه انتخابیه گچساران و باشت به طور انبوه فقط با تیترهای قومیتی بر روی سایت های خبری می رود که گاها این تیترها از رسانه های معتبر کشوری هم سر در می آورند!
 
تیترهای خبری که فقط در یک حوزه انتخابیه به وفور یافت می شود ! / شورای نگهبان استان خواب است یا بیدار ؟
 
به این تیترها توجه کنید!
«همایش پر حاشیه قشقایی ها در گچساران ! »«نشست شبانه بزرگان اصولگرایان ترک و لر در امامزاده جعفر(ع) پیرامون انتخابات شورای شهر دوگنبدان »«امتیازات قطره چکانی تاجگردون به ترک ها»«ترک ها به غیر ترک هم رای می دهند»«فشارهای مخفیانه پزشک خوشنام قشقایی ها به تاجگردون»«قشقایی به تاجگردون نیازمند است یا او به قشقایی ها»«تاجگردون : اگر بازی تُرک و لُر شد نتیجه بازی مشخص است ، با ۵۵ هزار رأی پیروز می شوم »«نشست تاجگردون با طوایف ۹ گانه باشت و باوی»«نشست تاجگردون با سادات بهره عنا»«حضور تاجگردون در جمع بویراحمدی‌ها»«واکنش عجیب فرماندار گچساران به اعتراض یک جوان دیلی» « تحلیلی بر نشست قشقایی‌ها در گچساران »« مرد آرام قشقایی خطرناک تر از کاندید چشم سبز» «بی اعتنائی صفحه اتحاد اصولگرایان گچساران به قشقائی ها و سکوت اصولگرایان»  و .....
متاسفانه در اکثر این تیترها و یا در محتوای خبر و گزارش غلامرضا تاجگردون پای ثابت ماجرا است و بدتر اینکه این تیترها در رسانه هایی که بیشتر حوزه فعالیت آن ها باشت و گچساران است ، منتشر می شود! و از همه بدتر اینکه در افکار عمومی اکثر این رسانه ها منتسب به نماینده فعلی گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی است!
 حال این سوال پیش می آید که شهرستانی مانند گچساران که عنوان فرهنگی ترین مردم استان را به سبب مراودات متعدد با فرهنگ های مختلف کشور و حتی جهان (به سبب ورود نیروهای متخصص حوزه نفت) از قبل از انقلاب تاکنون داشته است چگونه ظرف چند سال اخیر این‌گونه به چاه کوبیدن بر مسائل قومیتی گرایی افتاده است ؟ ایجاد جو قومی قبیله‌ای چه منافعی برای مردم گچساران و باشت دارد ؟ ایجاد جنگ و جدل ها بر سر نام استان و اشاره تاجگردون به قانع بودن بر سهمیه «و» در نام استان آن هم بعد از آنهمه تخریبی که در رسانه ها صورت گرفت ، کدام گره از مشکلات استان باز نموده است؟ چرا غلام رضا تاجگردون یکبار به صورت جدی و عملی از رسانه های حامی و منتقدش نخواسته است در شهرستانی که دو قوم ترک و لر در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی دارند اینقدر از واژه های «ترک و لر » در تیترها و صف بندی ها استفاده نکنند؟ و سوالات بی‌شمار دیگری که در این خصوص وجود دارد!
از طرف دیگر چرا همیشه پای ثابت این خبرهای قومیتی غلام رضا تاجگردون است ؟ این ماجراها گاهی به جدل های بویراحمد و گچساران هم منتهی می شود و متاسفانه با ورود به حوزه مدیریتی بویراحمد این منطقه را تقریبا وارد مسائل قومیتی نموده است .
تاجگردون در اواسط اسفند ماه سال گذشته در جمع مردم و مسولان گچسارانی گفت: من  اکنون حاضر هستم با توجه به اینکه دوستی من با دو نماینده کهگیلویه بزرگ و بویراحمد بسیار است و در بسیاری از امور همراه هستیم اگر آقای زارعی اجازه بدهند در دور بعد برای کاندیدا شدن و خدمت رسانی به یاسوج بروم چرا که می‌دانم  مردم بویراحمد به  من رای خواهند داد ! 
این سخن تاجگردون در زمانی بیان شد که مسائل مربوط به استیضاح وزیران مرتبط با حادثه دنا مطرح بود و جنگ و جدل های زیادی بین رسانه های منتصب به دو نماینده (زارعی و تاجگردون) با شدت تمام صورت می گرفت!
به جرات می توان گفت تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد، نماینده ای موثرتر از تاجگردون وجود نداشته است اما متاسفانه ورود وی به بازی های قومی و قبیله‌ای (اگر تیترهای رسانه ای منتسب به وی را در نظر بگیریم) می توان گفت تاجگردون ضررهایش برای استان بیشتر از منفعتش بوده است ! و این جنگ های قومی و طایفه ای به این زودی ها از این استان دور نمی شود و سال های زیادی باید شاهد تیترهایی با مضمون های قومی و قبیله ای باشیم ! یا اینکه دفتر نظارت شورای نگهبان استان نشان دهد که کاملا بیدار است و همه ی این موارد را بررسی و به صورت مستند برای دفتر مرکزی فرستاده تا از هم اکنون جلوی دامنه دار شدن چنین جو قومی و قبیله ای را در استان بگیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار