رئیس اداره کار، رفاه و تامین اجتماعی اندیمشک خبر داد:
رئیس اداره کار، رفاه و تامین اجتماعی اندیمشک گفت: بیش از یک هزار فرصت شغلی در اندیمشک ایجاد و گامی بلند برای رونق اقتصاد جامعه روستایی شهرستان برداشته می‌شود.
کد خبر: ۶۴۴۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 18 August 2018

سید ناصر حسینی عنوان کرد: امید بخشی، بیان ظرفیت‌ها، استعدادها و پتانسیل‌های شهرستان از کارها و اقدامات مهم خبرنگاران و رسانه‌ها در شهرستان و کشور است.

وی بیان حقایق، انتقاد سازنده، ارائه راهکار از خصوصیت های رسانه پویا در مسیر توسعه پایدار کشور دانست و افزود: اگر به دنبال توسعه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و پویایی شهرستان هستیم باید از ظرفیت رسانه با شناخت از نفوذ قلم برای معرفی زمینه‌های کارآفرینی و سرمایه‌گذاری خورد و کلان استفاده کنیم.

رئیس اداره کار، رفاه و تامین اجتماعی اندیمشک با تاکید بر استفاده از ظرفیت رسانه گفت: با استفاده از رسانه‌ می‌توان چالش‌ها را به فرصت و تهدیدها را به عاملی برای رشد و تولید حداکثری و خودکفایی کشور تبدیل کرد.

دوره‌های آموزشی و مشاوره برای کارگران

حسینی تصریح کرد: ارتباط کارفرما و نیروی‌کار ارتباطی ناگسستنی و ملزوم یک‌دیگر بوده از این روی اداره‌کار، رفاه و تامین اجتماعی با رویکرد حمایت از کار و کسب ایرانی به دنبال توسعه اقتصادی و حمایت همه‌جانبه از نیروی کار است.

وی افزود: بیمه تکمیلی، معرفی به مهمانسراها در شهرهای قم و مشهد و نیز حمایت از صاحبان مشاغل و بنگاه‌های کوچک برای توسعه کسب و کار با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود برای رونق اقتصادی از اقدامات مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک در سال گذشته و چهار ماه نخست سال بوده و از الزامات توسعه رفاه اجتماعی محسوب می‌شود.

رئیس اداره تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک با بیان اینکه دوره‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در اندیمشک برگزار شد، اظهار کرد: دوره‌های مشاوره و آموزشی پیشگیری از بیماری‌های مسری با هدف آگاه‌سازی جامعه با تمرکز بر کارگران به عنوان سرمایه‌ی عظیم نیروی انسانی در اندیمشک برگزار شد.

حسینی افزود: شهرستان اندیمشک در حوزه مشاغل خانگی با توجه به فرهنگ غنی، صنایع دستی، بانوان هنرمند و جوانان خوش‌فکر شهرستان در زمینه اشتغال خانگی از ظرفیت مناسب برخوردار بوده و رسانه‌ها با معرفی زمینه‌های اشتغال خانگی در ایجاد رونق اقتصادی مشارکت فعال کنند.

وی گفت: تسهیلات ۶ درصدی ۲۰ طرح در حوزه مشاغل فراگیر و روستایی پرداخت و ۶۸ طرح در استان خوزستان مصوب و در مجموع ۸۲ طرح در کارگروه اشتغال شهرستان تایید و در حال طی مسیر قانونی برای دریافت تسهیلات هستند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک تصریح کرد: با اختصاص اعتبار مورد نیاز ۸۲ طرح روستایی و فراگیر اندیمشک در مجموع بیش از یک ۱۰۰۰ فرصت شغلی در اندیمشک ایجاد و گامی بلند برای رونق اقتصاد جامعه روستایی شهرستان برداشته می‌شود.

طرح‌های روستایی در اندیمشک حمایت می‌شوند

حسینی گفت: دستگاه‌های اجرایی به ویژه جهاد کشاورزی، صنایع دستی و میراث فرهنگی، صنعت و معدن برای ایجاد طرح‌های خود اشتغالی و مشاغل خانگی آماده حمایت، مشاوره و معرفی برای دریافت تسهیلات در صورت طرح مطالعاتی هستند.

وی تصریح کرد: طرح‌های اشتغال اولویت اصلی شهرستان و دستگاه‌های اجرایی بوده و با توجه به دغدغه مدیران شهرستان و کشور از سرمایه‌گذاران، طرح‌های خود اشتغالی و طرح‌های اشتغالزا در شهرستان حمایت و از ظرفیت‌های کارگروه اشتغال شهرستان حمایت خواهیم کرد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک گفت: توسعه عدالت نیازمند نگاه به همه مناطق و برنامه‌ریزی برای توسعه مناطق کم‌تر توسعه یافته است، از این روی مجموعه مدیریتی شهرستان، استان و کشور در مسیر توسعه اقتصادی روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته آماده حمایت از طرح‌های روستایی برای ایجاد اشتغال و توسعه روستاها است.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار