شنیده ها حاکی از این است که جمعیت هلال احمر خوزستان قصد دارد سینما را به یکی از متنفذین واگذار کند و حتی آن را به اداره کل ارشاد معرفی کرده است، هر چند تاکنون این حرف در حد شنیده باقی مانده است و هیچ منبع رسمی آن را تا این لحظه تایید نکرده است اما مسئولان جمعیت هلال احمر خوزستان نیز واگذاری سینما به بخش خصوصی را به طور صد درصد رد نکرده اند.
کد خبر: ۶۴۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹ 18 August 2018
اختلاف بر نحوه مدیریت سینما هلال اهواز باعث شد تا سازمان هلال احمر خوزستان با حکم قضایی اقدام به خلع پیمانکار و باز پس گیری این سینما کند.
 
مسئولان سازمان هلال احمر خوزستان معتقدند به دلیل بدقولی های مکرر و وعده های بی سرانجام پیمانکار سینما هلال و عمل نکردن به تعهدات کاری توسط وی این سازمان را بر آن داشته که با طرح شکایت از دستگاه قضائی حکم قطعی خلعی ید را از پیمانکار بگیرد.
 
سینما هلال اهواز پنج سال پیش توسط جمعیت هلال‌احمر خوزستان به یک پیمانکار واگذار شد تا در عمل این جمعیت به صورت مستقیم در مدیریت آن کنار رود.
 
مسئولان جمعیت هلال احمر می گویند پس از مدت های طولانی و با حکم قضایی دادگاه به طور موقت و برای سیاست گذاری جدید و نوسازی، تجهیز و بهسازی سینما را از پیمانکار به جمعیت هلال احمر برگردانده است.
 
مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر می گوید :اگر پیمانکار به تعهدات خود عمل می کرد اکنون شاهد این وضعیت نبودیم. 
 
مجتی طحان افزود: از پنج سال پیش که سینما هلال بر اساس قرارداد و مزایده به بهره برداری به نام قیس و پس از آن به صورتی نامأنوس و بدون ضابطه به مدیر سابق سینما سپرده شد، قرار بود وضعیت آن سامانی بگیرد اما هر گز این سینما سامان نگرفت.
 
 احتمال برون سپاری سینما بسیار اندک است 
 
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان گفت:‌با توجه به وجود جوانان و داوطلبان فعال در جمعیت هلال احمر و هم در بیرون از جمعین در حوزه های فرهنگی و هنری، هلال احمر در نظر دارد که سینما هلال و واحدهای اطراف آن را به یک فرهنگسرا تبدیل کند تا همه جوانان علاقمند و هنرمندان استان بتوانند فعالیت های خود را بیش از پیش در این مجموعه پیگیری و انجام دهند. 
 
علی پهلوان افزود: همچنین برنامه های سینما هم در روزهای آینده به قوت خود باقی هستند و با توجه به تغییرات مورد نظر، نوسازی و تجهیز آن، سینما به زودی کار خود را شروع خواهد کرد. 
 
وی گفت: احتمال برون سپاری سینما هلال بسیار اندک است و تلاش ما بر این است که با برنامه های فرهنگی و هنری برای جوانان، این مجموعه را به یک فرهنگسرا تبدیل کنیم. 
 
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان توضیح داد: بر اساس حکم قطعی دادگاه، حکم تخلیه پیمانکار فعلی سینما هلال صادر و اجرا شده و پس از این هیچگونه ارتباطی بین پیمانکار و سینما وجود ندارد و این حکم برگشت پذیر نیست. 
 
وی بیان کرد: تلاش می کنیم با توجه به سابقه فرهنگی که در جمعیت هلال احمر وجود داشته و اینکه جمعیت هلال احمر یک نهاد عام المنفعه و غیرانتفاعی به شما می رود، برای جوانان این استان و مجموعه های فرهنگی و هنری، فرصت های بیشتری با هزینه کمتر ایجاد کنیم. 
 
پهلوان اظهار داشت:قطعا تمام فعالیت های سینما هلال اهواز با هماهنگی و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صورت می پذیرد و امیدواریم که این سینمای باسابقه، بهتر از قبل به همشهریان عزیز ارائه خدمت کند. 
 
معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر خوزستان تصریح کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد غیرانتفاعی عام المنفعه که در همه حوادث و بحران ها در کنار مردم بوده و هست، هیچگاه به دنبال سوداگری و انتفاع نبوده و نیست و سینما هلال اهواز بی شک در طول این سالها سود دهی برای این مجموعه نداشته است. 
 
وی گفت: پس از این نیز ما به دنبال سودآوری از این واحد فرهنگی هنری نیستیم و با توجه به مالکیت هلال احمر، این دستگاه خود را در سیاست گذاری سینما محق می داند.
 
ردپای آقازاده‌ها و نورچشمی‌ها در این ماجرا 
 
شنیده ها حاکی از این است که جمعیت هلال احمر خوزستان قصد دارد سینما را به یکی از متنفذین واگذار کند و حتی آن را به اداره کل ارشاد معرفی کرده است، هر چند تاکنون این حرف در حد شنیده باقی مانده است و هیچ منبع رسمی آن را تا این لحظه تایید نکرده است اما مسئولان جمعیت هلال احمر خوزستان نیز واگذاری سینما به بخش خصوصی را به طور صد درصد رد نکرده اند. 
 
حکم تخلیه را صادر کردند 
 
مدیر سابق سینما هلال اهواز نیز اظهار داشت: در پی اختلافاتی که میان بخش خصوصی و سازمان هلال احمر خوزستان وجود داشت 10 روز پیش این سازمان با پلمپ سینما اقدام به تعطیلی سینما کرد و حکم تخلیه برای این سینما صادر نمود. 
 
مهدی اکبریان افزود: سازمان هلال احمر خوزستان ادعا می‌کند که قصد دارد از این به بعد خود سینما را اداره کند یا این که آن را به دست بخش خصوصی مورد نظر خود بسپارد. 
وی خاطرنشان کرد: لازم است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به عنوان متولی فرهنگ و هنر این استان به این موضوع ورود کند. 
 
جریان موزه هنرهای معاصر این بار برای سینما هلال اهواز رقم می خورد 
 
پس از خبر تعطیلی سینما بسیاری از هنرمندان و فعالان فرهنگی خوزستان در فضای مجازی به این کار واکنش نشان داده و اعتراض خود را اعلام کردند.
 
آن ها معتقدند با این اتفاق سینما هلال اهواز به سرنوشت موزه هنرهای معاصر دچار می شود چراکه معتقدند روند فعالیت های سینمال در حوزه فرهنگ و هنر قابل قبول بوده است. 
 
یکی از فعالان فرهنگی خوزستان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: سازمان هلال احمر چند گزینه برای واگذاری سینما هلال اهواز انتخاب کرده است و در حال رایزنی برای واگذاری سینما به آن ها است این درحالی است که این افراد هیچ کدام اهل فرهنگ و هنر نیستند. 
 
رضا دیلمی گفت: هلال احمر حتی شخص مورد نظر را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان معرفی کرده است و قرار است یک کنسرت نیز در آنجا برگزار کند. 
 
وی بیان کرد: این که سینما را به یک بخش خصوصی برون سپاری کنند تنها ظلم به فضای فرهنگی و هنری این شهر است چرا که مدیریت سینما، یک مساله تخصصی است و کسی که قصد مدیریت سینما را دارد باید از بدنه فرهنگی باشد. 
 
این فعال فرهنگی گفت: سینما هلال اهواز برای مردم این شهر نوستالژی دارد و پیش از این که به بخش خصوصی واگذار شود یک مخروبه بوده است که عکس‌ها و مستندات آن موجود است. 
 
وی ادامه داد: قصد و هدف جمعیت هلال احمر استان این است تا سینما را به مدیریت سطحی و دهه شصتی بازگرداند این درحالی است که اگر به روند فعالیت سینما هلال در چند سال اخیر نگاه کنیم شاهد پیشرفت در حوزه های مختلف آن و استقبال بیش از پیش مردم بوده ایم. 
 
دیلمی تاکید کرد: علاوه بر اکران فیلم های روز ایران با تجهیزات پیشرفته نمایش فیلم، در کافه گالری سینما بیش از 80 نمایشگاه برگزار شده است که در نبود موزه هنرهای معاصر توانسته فضایی برای هنرمندان تجسمی نیز ایجاد کند. 
 
وی افزود: سینما هلال اهواز برای خدماتی که به مردم ارایه داده است هیچ هزینه ای از ارگان های یا نهاد ها مختلف دریافت نکرده است و به صورت مستقل تلاش کرده خدماتی را بدون هیچ چشم داشتی به مردن اهواز ارایه دهد. 
 
این فعال فرهنگی تاکید کرد: سینما متعلق به شهروندان است و تنها مربوط به هلال احمر یا بخش خصوصی نیست و با وجود پایین بودن تعداد سینماهای اهواز که اغلبشان کیفیت خوبی نیز ندارند تعطیلی این سینما فاجعه ای برای کلانشهر اهواز محسوب می شود. 
 
 جمعیت هلال احمر خوزستان باید در این باره پاسخ گو باشد 
 
معاون فرهنگی و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این خصوص به ایرنا گفت: مالک سینما جمعیت هلال احمر خوزستان است که ظاهرا با مستاجر که مدیریت فعلی سینما است به توافق نرسیده است. 
 
ناصر چنانی افزود: چندین بار در این باره وساطت کردیم تا مشکل میان آن‌ها حل شود اما هلال احمر به این نتیجه رسیده است که نمی‌خواهد این مدیر فعلی برای سینما مدیریت کند.
 
وی تاکید کرد: ما همچنان وساطت خواهیم کرد اما علت های این اتفاق را باید خودشان پاسخ گو باشند چراکه آنها نیز برنامه ای برای اداره سینما دارند و آن طور که رییس جمعیت هلال احمر خوزستان گفته برنامه ای برای سینما دارند. 
 
 امور سینما هلال به حوزه معاونت امور جوانان هلال احمر استان محول شده است. 
در کلانشهر اهواز علاوه بر سینما هلال، سینماهای قدس(اهواز)، بهمن (فلسطین)، اکسین(آفریقا) و ساحل نیز فعالیت می کنند.
 
منبع: ایرنا
برچسب ها: سینما هلال احمر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار