در سی و سومین جلسه شورای شهر دهدشت عنوان شد؛
صبح دیروز پنج شنبه 25 مرداد ماه سال جاری سی و سومین جلسه شورای شهر دهدشت با حضور معاون عمرانی استانداری، مدیر کل راه و شهرسازی، فرماندار کهگیلویه واعضای شورای شهر به منظور بررسی مشکلات اساسی پیش روی شهر دهدشت در محل شورای شهر برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۴۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰ 17 August 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، صبح دیروز پنج شنبه 25 مرداد ماه سال جاری سی و سومین جلسه شورای شهر دهدشت با حضور معاون عمرانی استانداری، مدیر کل راه و شهرسازی، فرماندار کهگیلویه واعضای شورای شهر به منظور بررسی مشکلات اساسی پیش روی شهر دهدشت در محل شورای شهر برگزار شد.

در ابتدای جلسه رئیس شورای شهر دهدشت با اشاره به مشکلات اساسی شهر دهدشت اظهار داشت: کمربندی سوم یکی از اساسی ترین مشکلات پیش روی شهر دهدشت است.

زین العابدین بالوایه ابراز داشت: از دیگر مشکلات مهم حوزه شهری دهدشت میتوان به ساماندهی ورودی های شهر دهدشت، جاده ارتباطی قبرستان جدید، مشکلات ایستگاهای آتش نشانی، نامعلوم بودن وضعیت روستای سمغان بین شهر و روستا و از همه مهمتر کمبود اعتبارات عمرانی شهرداری دهدشت اشاره کرد.

در ادامه بیان مشکلات، شهردار دهدشت با بیان میزان اندک سهمیه قیر شهر دهدشت در سال 96، عنوان کرد: از میزان یک هزار و 860 تن حواله قیر شهرستان تنها 75 تن قیر به شهرداری دهدشت اختصاص داده شد.

اسفندیار برخه ابراز داشت: از تمام سرفصل‌های عمرانی تنها 4 میلیارد تومان برای شهر دهدشت در نظر گرفته شده است و از آن جایی که جاده قبرستان جدید جز سرفصل ها نبوده است و تکمیل آن نیازمند اعتبار زیادی است، استانداری اعلام کرده است که از همین 4 میلیارد تومان، یک میلیارد تومانش به جاده قبرستان جدید اختصاص داده شود.

در ادامه جلسه سخنگوی شورای شهر دهدشت اظهار داشت: متاسفانه نوع نگاه مسولان استانی به شهر دهدشت نسبت به سایر شهرستان‌های استان کاملاً تبعیض آمیز و متفاوت است.

وی افزود: چگونه بودجه شهرداری دیگر شهر‌های استان با 100 میلیاردتومان بسته می‌شود اما بودجه شهرداری دهدشت فقط با 12 میلیارد تومان بسته شده است؟

محمد حسین جمشیدی ابراز داشت: دهدشت در حوزه های مختلف شهری مشکلات بسیار زیادی دارد و نیازمند آنست که مسئولان نسخه شفا بخشی برای شهرداری دهدشت بپیچند.

وی در ادامه گفت: بدهکاری شهرداری دهدشت رقم بسیار بالایی است و همین باعث شده است که شهرداری به نوعی سرطان مبتلا شود.

جمشیدی با اشاره به صحبت های فرماندار کهگیلویه مبنی بر عدم تغییر و توسعه شهر دهدشت بعد از 20 سال در خطاب به دکتر نیکبخت عنوان کرد: 20 درصد از عدم تغییر و توسعه ی چهره شهر دهدشت به دلیل کوتاهی شهرداران وقت و 70 درصد آن نیز به دلیل کوتاهی فرمانداران وقت این شهرستان است که نتوانستند در مسیر جذب بودجه و اعتبارات لازم گام بردارند.

سخنگوی شورای شهر دهدشت تصریح کرد: چنانچه فرماندار کنونی کهگیلویه نتواند بودجه های لازم را برای توسعه و پیشرفت شهرستان جذب کند و راه فرمانداران سابق را ادامه دهد مطمئن باشید که تا 20 سال دیگر نیز چهره شهر تغییری نخواهد کرد.

جمشیدی خاطرنشان کرد: برای فصل عمرانی حداقل پنج میلیاردتومان نیاز است تا بتوان برای این شهر گامی برداشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد که به عنوان میهمان ویژه در این جلسه حضور داشت، در ابتدای صحبت های خود با اشاره به بلاتکلیفی سمغان بین محدوده شهر و روستا عنوان کرد: برای اتصال سمغان به شهر ابتدا باید مراحل کارشناسی صورت بگیرد و همین عامل تاکنون باعث شده است که نتوانیم اعتبار خاصی را برای این منطقه در نظر بگیریم.

عزیز فیلی طول کمربندی سوم را 6 کیلومتر عنوان کرد و افزود: ابتدا برای مطالعه این طرح حداقل اعتباری را در نظر خواهیم گرفت و امیدواریم که بتوانیم با توافق مالکین عملیات اجرایی آن را شروع کنیم.

در پایان وی از کمک امدادی و خرید یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی تا پایان سال 97 به دهدشت خبر داد.

 

تنظیم گزارش: سید مصطفی گنجی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار