هرگونه عزل و نصب و انتخاب اعضای اصلی هیئت مدیره های شرکت های تابعه وزارت کار تنها از طریق فراخوان عمومی اعتبار دارد.
کد خبر: ۶۴۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵ 17 August 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد/اجتماعی، دکتر محسنی بندپی؛ سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستوری فوری و مهم هرگونه عزل و نصب و انتصاب در هیئتی مدیرعامل شرکت ها و هلدینگ های وزارت کار را تنها با فراخوان عمومی و از طریق ضوابط علمی و اجرایی حساب شده، دارای اعتبار دانست.

در متن این دستور آمده است:

همانگونه که واقفید، بکارگیری بدون ضابطه افراد در سطح مدیریتی شرکت ها و هلدینگ های تابعه، اساس هرگونه ناکارآمدی، منشأ فساد و تبعیض و لاجرم عامل تخریب و تضعیف اعتماد عمومی نسبت به اعتبار نظام مدیریتی کشور می باشد.

بنابراین در راستای ساماندهی مسأله خطیر عزل و نصب ها، پایبندی به اصول تخصص گرایی و ضوابط شایسته سالاری و نظر به حساسیت و مطالبه قاطبه جامعه، تاکید می نمایم وفق بخشنامه شماره ۹۳۹۶۵ مورخ ۱۵ مرداد ۹۷ و به منظور فراهم سازی فرصت های برابر برای همه واجدین شرایط، انتخاب اعضای هیئت مدیره ها و نیز مدیران عامل شرکت ها و هلدینگ های تابعه و شرکت های رده اول که مستقیماً به هلدینگ ها متصل هستند، صرفاً از طریق فراخوان عمومی و بررسی رزومه نخبگان صورت خواهد گرفت.

در این خصوص لازم است گزینه منتخب کمیته انتصابات، به منظور تصمیم گیری نهایی،منضم به اسناد مثبته و پیوست گزارش دقیق فرایند انتخاب، به دفتر اینجانب ارسال شود‌، بدیهی است هرگونه انتصاب خارج از این فرایند، غیر قابل قبول است.

همچنین در خصوص انتصاب معاونین و مدیران بلافصل ستادی و اجرایی لازم است رؤسای محترم سازمان ها، صندوق ها و موسسات وابسته پس از هماهنگی و اخذ تأیید اینجانب اقدام نمایند.

انوشیروان محسنی بندپی؛ سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
 
دستور ویژه برای جلوگیری از عضویت غیرقانونی در هیئت مدیره شرکت‌ها و هلدینگ های وزارت کار +سند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار