نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی؛
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فرایند شهرستان شدن بخش مارگون به مرحله نهایی رسیده و بخش لوداب نیز وارد مر حله عملیاتی و اجرایی برای تبدیل به شهرستان شدن شده است.
کد خبر: ۶۴۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳ 16 August 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، بخش های لوداب و مارگون از مناطق پرجمعیت و با قابلیت های توسعه ای گوناگون اما در عین حال محروم در فاصله حدود 60 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده اند.

جمعیت بخش لوداب بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 حدود 14 هزار نفر و جمعیت بخش مارگون نیز 26 هزار نفر اعلام شده است.

غلام محمد زارعی روز یکشنبه در نشست شورای اداری بخش های مارگون و لوداب بویراحمد اظهار داشت: پرونده مربوط به شهرستان شدن مارگون در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت تصویب شده است. 

وی افزود: طرح جامع تقسیمات کشوری موضوع شهرستان شدن مارگون را به تأخیر انداخته و نامه ای نیز با امضای 120 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای وزیر کشور مبنی بر شتاب بخشی به فرآیند این طرح ارسال شده است. 

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: موضوع شهرستان شدن بخش لوداب از توابع شهرستان بویراحمد نیز در دستور کار قرار گرفته و مطالعات لازم در حال انجام است.

  زارعی عنوان کرد: هم اینک 500 میلیارد ریال طرح راهسازی در بخش مارگون و 300 میلیارد ریال طرح در حوزه راه روستایی در بخش لوداب در حال اجراست.

وی ابراز داشت: 2 هزار میلیارد ریال برای اتصال 60 کیلومتر از جاده بخش لوداب بویراحمد به جاده ملی پاتاوه - دهدشت هزینه شده که سبب برخورداری مردم این بخش از راه ارتباطی مناسب شد. 

زارعی ابراز کرد: در حالی که راه های ارتباطی بخش لوداب تا پیش از این نامناسب، باریک و دارای پیچ های خطرناک بود. 

وی اظهار داشت: خدمات ارائه شده به مردم بخش های مارگون و لوداب در زمینه های مختلف در پنج سال گذشته قابل مقایسه با دوران پیش از آن نیست و مردم باید بیش از پیش قدردان تلاش های شایسته دولت تدبیر و امید باشند. 

 

تنظیم گزارش : سید مصطفی گنجی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار