نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران حاضر و ضمن توضیح در خصوص برخی اقدامات در دوران نمایندگی خود به سوالات خبرنگاران هم پاسخ داد.
کد خبر: ۶۴۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ 17 August 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد /سیاسی ، نماینده مردم شریف بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی  عصر امروز در نشست خبری که با اکثریت رسانه های استان در سالن  جلسات فرمانداری شهرستان دنا و با حضور فرماندار این شهرستان و مدیر دفتر وی برگزار شد به سوالات خبرنگاران استان پاسخ داد.

در نشست خبری نماینده بویراحمد و دنا با اصحاب رسانه چه گذشت؟(متن کامل سخنان زارعی )
مشروح سخنان نماینده مردم بویراحمد و دنا به شرح زیر است :
نقش رسانه ها بر کسی پوشیده نیست
از مناسبت های ارزشمند در تقویم مناسبت روز خبرنگار است نقش مهم اصحاب رسانه برکسی پوشیده نیست و خبرنگار را به قلب تپنده تنویر افکار عمومی تعبیر کرد.
خوشبختانه یکی از امتیازات منحصر به فرد نظام جمهوری اسلامی بالا بردن سطح آگاهی آحاد مردم و جامعه بوده است و امروزه تبادل اطلاعات به لحظه است.
با توجه به شرایط کشور، کمبود منابع، تحریم های حاکم و سایر موانع و مشکلاتی که وجود دارد الحمدالله از روند توسعه و پیش رفت قابل قبولی برخوردار هستیم.
در هر استان یا شهری که روند توسعه وجود داشته باشد می توان امید داشت که در آن جامعه یک رونق و فرصتی برای بهره مندی از زندگی وجود دارد.
در نشست خبری نماینده بویراحمد و دنا با اصحاب رسانه چه گذشت؟(متن کامل سخنان زارعی )

اعتبارات ۲۶۰ میلیارد تومانی برای شهرستان های بویراحمد و دنا در سال ۹۷
شهرستان های بویراحمد و دنا در سال ۹۷ بالغ بر ۲۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی و استانی بهره مند خواهد شد، این رقم در مقایسه با سال های گذشته با وجودی که ما کاهش ۵۰ درصدی در اعتبارات استان ها داشتیم یک آ مار قابل توجهی است و نشان از پیگیری همه جانبه از سوی مسئولان به استان ما دارد.
از همه دستگاهها خواهش کردیم که عدالت را در توزیع اعتبارات رعایت کنند در مجلس و دولت چانه زنی های خودمان را داریم اگر نبود به سقف ۲۶۰ میلیارد هرگز نمی رسیدیم .
از یک ریال اعتبار نمی توانیم چشم پوشی کنیم چون حق مردم است ،ما در اعتبارات سال جاری بعد از یک همگرایی ککه با نمایندگان مجلس و مدیران ارشد استانی داشتیم موفق شدیم ۳۹ میلیارد تومان به اعتبارات بویراحمد و دنا اضافه شود تا خلا عدم توازن پر شود.
امیدواریم انشاالله ما بتوانیم با پیگیری و با نظارت بیشتر در پایان سال ۹۷ و اوایل سال ۹۸ شاهد دگرگونی ها و تحولات گووناگونی در حوزه زیرساخت های استان باشیم.
شما در جای جای شهرستان های بویراحمد و دنا که قدم بگذارید آثار و تلاش های پروژه های انجام شده و در حال انجام نمایان است.
در حوزه اشتغال ما در تلاش بودیم که فعالیت های عمرانی متوقف نشود و بخشی از اشتغال به فعالیت های عمرانی وابسته است ما در تلاش هستیم فعالیت های عمرانی لحظه ای متوقف نشود.
پرو ژه های شهرستان های بویراحمد و دنا عمدتا فعال و در حال اجرا هستند و ما در سال ۹۷ کمتر اعتبار نقدی داشتیم.
در واقع در بحث سرمایه گذاری وقتی که ما به مجلس رفتیم سهم استان در اشتغال کمتر از یک درصد بود امروز یک و سه دهم درصد از صنعت کشور در استان ما وجود دارد و ما نه تنها با ریزش نیروی کار مواجه نبودیم بلکه با ایجاد فرصت های جدید کاری مواجه بودیم.
اهتمام مجلس به اختصاص ۱ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با درخواست دولت و  تلاش های بسیار انجام شده در مجلس به سهم استان تعلق پیدا می کند که می توان از این مبلغ جهت اشتغالزایی کوچک و یا متوسط با بهره بسار کم استفاده کرد.
با توجه به بخش صنعت و رونق طرح های عمرانی و زیر بنایی مبالغ استغالزایی که در مجلس تصویب شد و در اختیار استان قرار گرفت از طریق ادارات مختلف مانند اداره کار و رفاه اجتماعی وصندوق های مختلف و… در حال توزیع است می تواند به بخشی از بیکاری پایان بدهد.
در نشست خبری نماینده بویراحمد و دنا با اصحاب رسانه چه گذشت؟(متن کامل سخنان زارعی )

بیکاری چالش برانگیز ترین مضل کشور
مسعله بیکاری یکی از ابر چالشه های کشور است که خوشبختانه یک همگرایی بسیار خوبی در سطح ملی برای مقابله لا این ابر چالش در حال انجام است.
در حوزه اشتغالات اداری اگر جایی سهمیه ای وجود داشته باشد در سطح استان هم پیگیری هایی انجام می شود و سهمیه هایی هم وجود دارد.
کما اینکه ما در حوزه دانشگاه علوم پزشکی آخرین استخراجی که از قبولی ها صورت گرفته بالغ بر ۳۰۰ نفر از طریق آزمون به کار گیری خواهد شد.
در خصوص سوال از رییس جمهور گفت : در مجلس حق مسلم نمایندگان است که سوال و استیضاح را به عنوان ابزار نظارتی برای پیگیری مطالبات مردم داشته باشند که تعدادی از نمایندگان سوالات خود را پس گرفتند و تعداد سوالات ار حد نصاب افتاد  و اخیرا به حد نصاب رسیده و اعلام وصول شده است که رئیس جمهور طبق قانون یک ماه فرصن دارند که به صحن مجلس بیاید و به سوالات نمایندگان پاسخ دهند.
رهبر از همه دولت ها به خصوص دولت تدبیر و امید حمایت کردند، دولت را برآمده از رای مردم مردم می دانند.
قرار نیست آب مصرفی بویراحمد وارد سد خرسان شود
سد خرسان در انتهای مرز استان ما با چهار محال و بختیاری احداث خواهد شد. مخزن سد تا حدودی در استان ما ساخته خواهد شد اما بدنه و سازه سد در استان چهارمحال و بختیاری است این سد در گذشته های دور قبل از اینکه بنده نماینده مجلس باشم به مناقصه رفته و طراحی و کلنگ زنی شده، عملیات اجرایی آن آغاز شد اما به دلایل زیست محیطی عملیات اجرایی متوقف شد.
به جهت اینکه بخشی از روستاها و مناطق حوزه سادات محمودی در محدوده مخزن سد قرار می گیرند برای اینکه بتوانند ار حقوق خودشان بهره مند شوند صحبت ها و توافقاتی صورت گرفته است و متناسب با توافقات در آینده ابن کار با هدف تامین انرژی برقی(نیروگاه آبی) ساخته خواهد شد.
ما در واقع موافق احداث سد نیستیم به جهتی که بخشی از مناطق ما در مخزن سد قرار می گیرد و چون در پایین دست استان ما ساخته می شود به دلیلی که مخزن سد در استان ما می باشد می توانیم از مسائل زیست محیطی ، گردشگری  و تامین آب کشاورزی اراضی اطراف مخزن سد استفاده کنیم.
چون این سد کاملن در پایین دست ما ساخته می شودما همه بهره برداری های لازم را از بالا دست انجام می دهیم ولی سد تنگ سرخ سدی است که در بالا دست  و در مرز ما با استان فارس ساخته می شود، همه آبریزی که ما از طریق فارس داریم در ورودی استان ذخیره می شود و در پایین دست استان مورد استفاده کشاورزی، شرب و صنعت قرار می گیرد.
در نشست خبری نماینده بویراحمد و دنا با اصحاب رسانه چه گذشت؟(متن کامل سخنان زارعی )
 

در هیچ استانی این میزان راه در دست اجرا نیست
زیرساخت ها در واقع زیربنای توسعه و پیشرفت هر جامعه ای هستند و بدون این زیرساخت ها نمی توانیم روبناهای خوبی در جامعه ایجاد کنیم به همین جهت تمرکز ما روی بحث زیرساخت ها می باشد.
اولین و اساس ترین زیرساختی را که دنبال کردیم بحث راه ها بود.شما در شهرستان های بویراحمد و دنا راه های اصلی در اجرا می بینید. در هیچ استانی به این میزان راه در دست اجرا نیست.بیش از ۳۰ میلیارد تومان فقط در بخش مارگون راه اصلی در حال اجرا است.
در سال ۹۷ بیش از ۲۶ میلیارد تومان برای راه یاسوج– اصفهان از منابع مختلف اعتباری پیش بینی کردیم آخرین قطعه ای که تا محدوده پاتاوه باید مشخص می شد به مراحل واگذاری و مناقصه انجام و پیمانکار مشخص شده است  انشاالله در روزهای آینده بیش از ۱۸ میلیارد تومان عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و تا الان بیش ۲۰ کیلومتر از طول مسیر عملیات چهار خطه به پایان رسیده است و تا پایان سال ۷ کیلومتر دیگر به پایان می رسد.
جاده یاسوج شیراز همه قطعات تا مرز استان فارس مشخص شده و پیمانکار در حال اجرا می باشد که اعتبار بسیار خوبی در سال ۹۷ برای آن منظور کردیم.
در مسیر یاسوج به بابامیدان تنها مسیر باقی مانده حد فاصل دشت روم تا دو راهی سپیدار می باشد که آخرین کاری که انجام شده در سفر اخیر معاون راه به استان یک مبلغ ۲ میلیارد تومانی به این پروژه تخصیص دادند که پل های بتونی آن در حال اجرا است و در نهایت تمام مسیر از یاسوج یک مسیر چهار خطه می باشد ضمن اینکه عملیات روشنایی آن محور ازیاسوج به تنگاری و یاسوج به شیراز هم به طور کامل با اعتبار حدود ۲/۵ میلیارد تومان به اتمام خواهیم رسید.
در عملیات یاسوج به اقلید که عملیات چهار خطه آن در حال انجام می باشد با اعتبار خوبی که امسال منظور شده است بتوانیم ادامه مسیر را هم انجام دهیم.
ده  درصد اعتبارات فرودگاههای کشور به فرودگاه یاسوج تعلق گرفت
فرودگاه یاسوج توانست ۱۰ درصد از کل اعتبارات فرودگاه های کشور را به خود اختصاص دهد و بیش از ۶۰۰ متر طول باند را افزایش دهیم و عملیات کل لایه بیرونی باند انجام شود که به یک باند بسیار با کیفیت تبدیل شود و با روشنایی باند جهت پروازهای شب مورد استفاده قرار بگیرد.
در همان روزهای آغازین و دوره اولی که مجلس رفته‌ام، چهار نفر از بستگان و هم محلی‌های ما کارخانه سنگ شکن داشتند که در حد فاصل پل بشار تا مختار فعالیت می‌کردند، و تاریخ تاسیس آن‌ها مربوط به ۳۰ سال قبل بود، آن کارخانه‌ها را تعطیل کردند و هنوز هم لاشه‌هایشان آنجاست.
بنده هیچ دخالت، پیگیری و ممانعتی در تعطیلی آن‌ها نداشتم، و معتقد بودم که در آن محدوده باید تعطیلی انجام شود.
اما در هیچ فعالیت زمین خواری نه بنده و نه بستگان و اقوام بنده نقش ندارند و نقش نخواهند داشت، جالب این است که بدانید از سال ۵۴ تا کنون ما در شهر یاسوج زندگی می‌کنیم، کدام یک از شما به اندازه ما در شهر یاسوج بودید؟ قبل از آن هم ما در شهرگچساران زندگی می‌کردیم و خانه، زمین و امکاناتی هم داشتیم. که از سال ۵۴ تا الان که بیش از ۴۰ سال هست، یک مترمربع ما زمین از دولت، منابع طبیعی و نه از اشخاص خریداری نکردیم، و یک مترمربع باغ و ویلا نداریم، اگر کسی پیدا کرد در این جمع بیاورید بنده هم از شماها عذرخواهی می‌کنم و هم جایزه می‌دهم.
اشکال ندارد که سوال کنید اما متاسفم در جامعه ما کسانی که به دنبال غرض‌ورزی‌های  سیاسی یا مادی هستند برای رسیدن به اهدافشان و عقده گشایشان دست به هر تهمتی که هست، می‌زنند.
نباید فرصت‌های زندگی مردم را از بین برد، اگر این حرف نا به جایی است شما به بنده اعتراض کنید.
پدر بنده در سال ۵۴ در خیابان آیت الله طالقانی یاسوج در مرکز شهر یک مغازه‌ای احداث کرده، که هنوزهم آنجا کار می‌کند، یعنی بعد از ۴۰ سال آدم‌هایی که آمده‌اند و هزار معلق زدند و رفتند و کارهای بزرگتر کردند اما پدرم هنوز همان جا مانده است، حالا بنده تازه آمده‌ام و رفتم و یک مغازه‌ای را تاسیس کرده‌ام، فشار روزنامه و رسانه هست که آن مغازه باید تعطیل شود چون نماینده هستم یا اینکه مشتری به مغازه داران نمی‌رسد، آیا این نقد خدایی، وجدانی، انسانی و اخلاقی است این نقد با چه اصول انسانی سازگاری دارد.

در مسیر جاده اصفهان – یاسوج با طبیعت معامله ناجوانمردانه کردند
ما چون نوک حمله به سمت نماینده است، بنا بر این فکر می‌کنیم که نقدها درست است، اشکالی که ما داریم این است که بین نیت، حرف‌ها و انگیزه‌ها در رابطه با این نوع نقدها، مسائل را در واقع تفکیک نمی‌کنیم و یا نمی‌شود تفکیک کرد و یا تفکیک برای ما سخت است.
یک عده‌ای رفته‌اند در اطراف و اکناف با وام‌های بزرگ و امتیازات فراوان به جان محیط زیست افتاده‌اند و تخریب و برای خودشان کار می‌کنند، این‌ها برای اینکه انحصار ایجاد کنند و همه چیز در اختیار خودشان قرار بگیرد و انحصاری هر طور که خواستن رفتار و قیمت گذاری کنند، ۴ فرد دیگری که از سال‌های سال ۴۰ سال پیش در این مجاورت رودخانه بشار سرمایه گذاری و کار کردند، می گویند که شما هم باید تعطیل شوید و این اتهام آن را به نماینده می‌زنند مگر بنده مجوز داده‌ام و رفتتد آنجا کار کردند ۴۰ سال پیش بود مگر بنده آن زمان نماینده بودم؟ آن‌ها هم حق دارند، حیات می‌خواهند، آن‌ها هم زندگی می‌خواهند، مالیات می‌دهند و خیلی تحت فشار از آن‌ها عوارض می‌گیرند.
اما در مسیر جاده اصفهان- یاسوج هر طوری که خواستند با طبیعت معامله ناجوانمردانه کردند صرفاً چون مخالف بنده هستند کسی با آن‌ها کاری ندارد، و تازه تیتر برخی از رسانه‌ها، حرف برخی از مسئولین و انتقاد برخی از مردم می‌شود آیا این جوانمردانه و درست است؟ یک مقداری باید عادلانه و منصفانه رفتار کرد، منصفانه حرف زد و ما گاهی وقتی اعتراض می‌کنیم که نمی‌کنیم و داریم دفاع می‌کنیم که انجام نمی‌دهیم برای این است که همه حق حیات دارند و باید زندگی کنند.
برخی از فضای رسانه ای سوء استفاده می کنند
مگر بنده گفته‌ام که فلان شخص نباشد، دیروز در روستای دلی بجک سپیدار رفته‌ام،  زن و مرد جلوی بنده آورده‌اند که یا ما خودمان را می‌کشیم یا اینکه باید این واحد صنعتی باید تعطیل شود بنده گفته‌ام که این واحد صنعتی مشکلاتی دارد همان فرد رفته و نامه‌ای به سازمان بارزسی کشور داده، همان فرد آنجا به مردم ظلم کرده اینجا می‌آید و می گویند که فلان کارگاه که در آنجا کار می‌کند حتماً مال فلان فرد خاص است.
حمایت بنده انسانی و قانونی است، از همه پشتیبانی و حمایت می‌کنم، باید به این مردم پاسخ داد.
امروز ممکن است که فضایی ایجاد شود و برخی از این فضا سوء استفاده کنند، رسانه‌ها اجازه ندهند افرادی از فضای رسانه‌ها سو استفاده کنند شما حسن نیت دارید و دلسوز هستید و نظر مثبت دارید و برای تنویر افکار کار می‌کنید اما برخی‌ها می‌آیند و با یک سری زرنگی، زیرکی و ترفندی در این رسانه‌ها نفوذ می‌کنند و ذهن این رسانه را به شکلی شست و شو می‌دهند که آن رسانه بلندگوی خواسته‌های نامشروع بنده یا فرد دیگری می‌شود.
هیچ کدام از فامیل‌های نزدیک، برادران، پسر برادرها، دختر برادرها، خانواده، پسرعمه و پسرخاله بنده سرکار دولتی نیستند، در خانواده ما تنها یک نفر کارمند وجود دارد و آن بنده هستم، و همیشه هم مسوولیت داشته ام.
به آن فرد گفتم حیا کن
۱۴ پسر خواهر و برادر دارم و هر چه به بنده مراجعه می‌کنند یک نفر را نمی‌توانم جایی سر کار ببرم، اما بارها گفته‌ام و باز هم می گویم که خداوکیلی اگر یک مدیری برای فردی شغلی ایجاد کند، حاضرم همراه اش به زندان بروم و نه در دادگاه، چرا چون اینقدر دلم برای فرد بیکار می‌تپد، اینقدر برای آدم بیکار ناراحت هستم. خانواده‌های زیادی با بنده در ارتباط هستند و افراد زیادی مراجعه می‌کنند، پدر، مادرم و خانواده‌ام همه محل ملاقات مردم هستند و می گویند که ما بیکار هستیم و حقیقت هم می گویم  هیچکس در این استان به اندازه بنده تحت فشار جریان بیکاری نیست، و هرکس که بتواند یک نفر را سر کار ببرد، حتی مخالف بنده هم باشد با تمام وجودم به او ارادت پیدا می‌کنم.

در همین دانشگاه یاسوج که متاسفانه خیلی فضاسازی می‌کنند، رفتم و مشاهده کردم که چه کسانی استخدام شده‌اند و ۱۰ نفر استخدام شده را هم نمی‌شناختم، و از طرفی فردی فوق لیسانس از دانشگاه شیراز رشته معماری و شهرسازی و در دانشگاه یاسوج فارغ التحصیل شده است تنها یک میلیون تومان حقوق می‌گیرد، آیا این شغل است؟ آیا این درآمد؟ آیا این فله‌ای؟
ممکن است چون نمی‌توانیم به همه پاسخ دهیم، و نیاز همه را تامین کنیم هرکسی می‌آید و اعتراض می‌کند.
در دوران ما استخدام فله‌ای نداشتیم، وقتی که نماینده شدم، رفتم دانشگاه علوم پزشکی و دیدیم که در یک روز ۳۰۰ نفر سرکار رفته‌اند، و هیچکس سوال نکرده است، یک فردی آمد پیش بنده و گفت که ۲ فرزندم سرکار رفته و می‌خواهم فرزند سومم را هم بفرستم سرکار شما نامه‌ای بدهید، به آن فرد گفتم که حیا کن، یک فردی ۱۰ فرزند بیکار دارد و شما می‌خواهید یکی دیگر هم استخدام کنی؟
هیچگونه قید و بند و کنترلی نبود، اما الان که یک فردی می‌خواهد سرکار برود، فریاد همه بلند می‌شود و هرکسی به این موضوع حاشیه‌ای می زند.
در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، آقایی از فلان جا آمده و ۲۰ نفر از گچساران سرکار برده است، هیچکس سوال نکرد
در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، آقایی از فلان جا آمده و ۲۰ نفر از گچساران سرکار برده است، هیچکس سوال نکرد، می گویند نماینده بویراحمد و دنا برده است، بنده این‌ها را کجا سرکار برده‌ام، چرا نمی‌آیند و یقه‌ی آن فرد را بگیرند، آن شخص استخدام فله‌ای کرده بنده نماینده مردم هستم محل مراجعه مردم هستم، مردم از بنده توقع و انتظار دارند. بنده باز هم می گویم اگر یک نفر را سرکار ببرند بنده دستش را می‌بوسم و پشتیبانی می‌کنم.
تعامل خوبی با سایر نمایندگان استان دارم
کلید انتخابات را هیچ زمانی نمی زنم و تا در مسئولیت هستم و تا دقیقه آخر برای پیشبرد اهداف مردم تلاش خواهم کرد.
هیچ وقت به آینده فکر نکرده ام و معتقدم باید آدم زمان باشیم و اینکه وظیفه خود را به خوبی انجام ندهیم و تنها به آینده فکر کنیم کار درستی نیست.
همواره با همه رقیب هایم محترمانه برخورد کردیم در دورانی که کاندید مجلس بودیم و قبول نشدیم در هیچ محفل و رسانه ای کوچکترین بی احترامی به نماینده وقت نکردم
در دو دوره حضور در مجلس شورای اسلامی تعامل خوبی با سایر نمایندگان داشته و دارم و باید نسبت به حقوق افراد احترام گذاشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار