عدل هاشمی در آئین تجلیل از خبرنگاران؛
آئین تجلیل از خبرنگاران کهگیلویه بزرگ به میزبانی دفتر نماینده و با حضور اعضای شورای اداری شهرستان کهگیلویه و خبرنگاران مناطق چهار گانه برگزار شد .
کد خبر: ۶۴۳۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸ 14 August 2018

آئین تجلیل از خبرنگاران کهگیلویه بزرگ به میزبانی دفتر نماینده و با حضور اعضای شورای اداری شهرستان کهگیلویه و خبرنگاران مناطق چهار گانه برگزار شد.

مسئول پیگیری مطالبات مردم از دولت هستم/ عده ای مریض احوال نمی خواهند ببینند!!/ نیروگاه خاص برای کهگیلویه / روزی را میبینم که ۳۰۰ تحصیلکرده برق در نیروگاه ۷۵۰ مگاواتی مشغول بکار میشوند/ خبرنگاران امید به جامعه تزریق کننددر این آئین هاشمی پور نماینده شهرستان های کهگیلویه، بهمئی ، چرام ولنده در مجلس شورای اسلامی با تبریک روز خبرنگار در ابتدای سخنان خود گفت؛ سخن گفتن در میان جمعی که خود دردهای جامعه را میدانند سخت است،لکن خوشحالم در میان جمعی هستم که درد آشنا هستند .

سردار هاشمی افزود؛ اگر جامعه رسانه نبود که اینگونه حق مردم را مطالبه نمایند با امروزمان فاصله داشتیم، و الحق باید گفت شما انسان های بزرگی هستید که عاشقانه و به عشق مردمان دیارتان قلم میزنید و من به عنوان سرباز وطن بر دستانتان بوسه میزنم .

نماینده کهگیلویه بزرگ با اشاره به اینکه دستان منتقدین خود را به گرمی می فشارم بیان داشت؛ منتقدین باعث میشوند نقاط ضعف براحتی شناسای شوند، ازینرو بنده به عنوان وکیل مردم و شما به عنوان صدای مردم نقاط مشترکی داریم، لکن امروز آزادانه میگویم عدل هاشمی هیچگاه به دنبال معامله و زدوبند سیاسی نبوده و نخواهد بود و یقین دارم تاریخ بعدها خواهد گفت که حقیر همچون دوران دفاع مقدس همچنان سرباز ولایت و این مردم بوده و خواهد ماند .

هاشمی پور در جمع خبرنگاران گفت؛
نمی توانم به مردم خیانت کنم، چرا که اگر سرباز وطن به مردم خیانت کند فاجعه است و ظلمی نابخشودنی.

این بخش از سخنان سردار هاشمی همراه شد با حدود انتظارات جامعه از دید نماینده به خبرنگاران و در این راستا ایشان بیان کرد؛ شما خبرنگاران سلاحی به نام قلم دارید، در دنیای که پر شده از خبرهای رنگی و آدم های رنگی تر مراقب باشید که تشخیص درست بسته به هنر شما دارد .

وی با اشاره به سختی کار خبرنگاران افزود؛ خوب میدانم که کار سختی دارید وبا نقدهایتان مورد اذیت آزار عده ای قرار می گیرید، اما میدانم قلم بدستانی هستند که وجدان کاری آنها اجازه نخواهد داد که فریب هیاهوها را بخورند یا تحت تاثیر قرار گیرند.

هاشمی پور خطاب به خبرنگاران گفت؛ من و شما وقتی میتوانیم آزادانه فریاد بزنیم، قلم بزنیم و در کنار مردم قدم بزنیم که برای مردم باشیم ،نه برای قوم و جریانات سیاسی خاص .

وی با اشاره به شخصیت مستقل نماینده مردم، خبرنگار یا نماینده مجلس تصریح کرد؛ مگر میشود گفت من یک خبرنگارم و یا نماینده ام ،اما قلم و فعالیت هایمان را برای منافع قوم و جریانات سیاسی خاص بکار ببریم و اگر اینچنین باشد به خود وجامعه خود خیانت کردیم .

هاشمی با اشاره به اینکه کسی که برای مردم قلم میزند و قدم بر میدارد بی عدالتی ها را میبیند و از تبعیض ها خواهد گفت و کسی که خود را خبرنگار و نماینده مردم میداند اگر چنین روشی نداشته باشد وکیل مردم نیست .

وی بیان کرد؛ چگونه میتوانیم مدعی زبان گویای مردم محروم دیارمان باشیم، اما بر سر مردم برای بقای خود معامله کنیم.

هاشمی پور افزود؛ قلم و صدای من نماینده و شمای خبرنگار اگر برای جریانات و لابی گری ها باشد دیگر نامش وکیل مردم و قلم مردم نخواهد بود، پس خبرنگاران عزیز نیک بدانید، فریاد من و قلم شما اگر برای مردم باشد می توانیم به این جامعه امیدوار باشیم لکن در قید و بند جریانات سیاسی قرار نگریم که این چنین واژگانی امروز پرچم منفعت طلبان شده است، چراکه اگر غیر از این بود وضعیت مردم امروز این نبود .

نماینده کهگیلویه بزرگ در بخش دیگر از سخنان خود در جمع خبرنگاران اشاره به بازدید اخیر خود به کشور ایتالیا و بازدید از چگونگی روند ساخت توربین نیروگاه برق کهگیلویه داشت و در این باره گفت؛ یکی از بهترین روزهای عمرم آن روز بود، ازینرو که در ذهن متصور میشدم که روزی قریب به ۳۰۰ نفر از تحصیلکردگان برق دیارم در این نیروگاه مشغول بکار خواهند شد .

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خاص بودن نیروگاه برق کهگیلویه ازینرو که نیروگاهی ۷۵۰ مگاواتی ساخته خواهد شد بیان کرد؛ نیروگاه ۷۵۰ مگاواتی یعنی اینکه این نیروگاه برق گچساران را خواهد داد، برق مرکز استان را خواهد دادو این پایان کار نیست و این نیروگاه برق صنعت و پتروشیمی دهدشت، فسفات چرام و تصفیه خانه آب چهار شهر را جابگو است و از افت ولتاژ برق این دیار جلوگیری میکند.

وی به ضرورت مانور دادن اصحاب رسانه بر روی پروژه ای مانند نیروگاه برق کهگیلویه اشاره و افزود ؛ خدمات نظام را بگوید و قلم بزنید تا امید به جامعه تزریق شود.

وی خاطرنشان کرد؛ زیر ساخت نیاز اولیه و توسعه بخش صنعت از احداث کارخانجات گرفته تا پتروشیمی، سیمان وفسفات وغیر برق است، چرا که نمی توان هیچ کار بزرگی بدون از داشتن برق پایدار انجام داد و لذا ضروری است روی اینچنین پروژه ای عظیم مانور داده شود.

سردار هاشمی خطاب به اصحاب رسانه گفت؛ ۵ هزار میلیارد تومان در پروژه برق این منطقه هزینه میشود ولذا کاری به این عظمت به زمان نیاز دارد و شما خبرنگاران وظیفه دارید جامعه را آگاه و امید به زندگی و امیدواری در جوانان را ترویج دهید.

عدل هاشمی در این بخش از سخنان خود گفت راه های اصلی مواصلاتی از جمله مسیر های لنده به تشان ، دهدشت به پاتاوه، جایزان به لیکک مطالبات اولویت دار هستند و امروز باید بگویم؛ جاده ی جایزان به لیکک فعال است و پیشرفت کار دراین پروژه مناسب و ذکر این نکته نیز ضروری است، در این ایامی که تعطیلات تابستانی مجلس شورای اسلامی بود و باید به منطقه می آمدم ولی در پایتخت ماندم تا از این فرصت استفاده نمایم و این ماندن نتیجه اش تعیین تکلیف فاز اول جاده ی لنده به تشان به طول ۱۵ کیلومتر است که خوشبختانه این خبر خوب را به مردم نجیب لنده بدهم استارت کار فاز اول تا دوماه آینده زده خواهد شد.

وی در ادامه تشریح فعالیت های خود در حوزه راه های اصلی افزود؛ خبر دیگر جذب ۶۰ میلیارد تومان اعتبار از محل دفتر مقام معظم رهبری برای پروژه دهدشت به پاتاوه است و دیگر نگران این پروژه نیستم .

هاشمی پور در جمع خبرنگاران گفت؛ عده ای مریض احوال برای آنکه تفرقه بیندازند مدام میگویند هاشمی پور خدمات دولت و مجلس را از هم جدا میکند، و من امروز به آن عده می گویم تا بدانند اگر شرح وظایف من را نمیدانند، بنده مسئول پیگیری مطالبات مردم از دولت هستم .

ایشان خاطرنشان کرد؛ در کنار استفاده از اعتبارات دولت برای آنکه بتوانم گوشه ای از مشکلات منطقه ام را حل نمائیم از ظرفیت های دیگری چون خیرین و بخش خصوصی استفاده خواهم کرد و خوشبختانه نمونه های بسیاری در چهار شهرستان از کمک های این عزیزان در حوزه های بهداشت و درمان ، آموزش وپرورش دیده میشود .

تنظیم خبر`مجید مرادی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار