کد خبر: ۶۴۱۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ 11 August 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از چیتاب اولین المپیاد مسابقات بومی محلی ویژه بانوان در بخش کبگیان سالن حوزه خاتم الانبیاء شهر چیتاب برگزار وبه نفرات برتر جوائزی اهداء شد. 

اَیوب  فلسفی مهر ریاست هیئت روستائی و بازیهای بومی محلی بویراحمد باتشکر از میزبانی مردم شهر چیتاب خاصه حوزه خاتم الانبیاء در اجرای پرشور و منظم این همایش گفت:این مسابقات در بقیه جاهای شهرستان بویراحمد با حضور بازیکنان بومی هر محل بامدیریت شهرستان و قضاوت دقیق داوران برای شناسائی استعدادهای نوظهور و معرفی به استان برای انتخاب و اعزام به مسابقات قهرمان کشوری برگزار شد که امروز میزبان مردم میهمان نواز وخونگرم شهر چیتاب وبخش کبگیان بودیم. 
مدیر بازی های بومی محلی شهرستان بویراحمد گفت: رسالت بازی های بومی و محلی در اصل احیاء ورزشهای بومی محلی و ترویج این بازی ها برای فرهنگ سازی و انتقال این بازی ها به نسل جوان است. 
فلسفی مهر تصریح کرد: متاسفانه بازی های بومی  محلی که زمانی خارج از چارچوب دلبستن به دنیای مجازی و وابستگی به  رایانه در بین جوانان و مردم ما بصورت خودجوش باگرمی خاص برگزار میشد اما الان به دست فراموشی سپرده شده است و این وظیفه ماست که با ترویج این بازی ها جوانانمان را که اسیر رایانه ودنیای مجازی شده اند به سمت سوی این بازیهای پرنشاط و گرم وبدون ضرر سوق دهیم.
فلسفی افزود: هدف و وظیفه اصلی ما کشف استعداد در تمام رشتهای ورزشی در بین روستایان است که با شناخت استعدادهای برتر در رشته های مختلف ورزشی با انتخاب و معرفی آنان به هیئت استان درنهایت به مسابقات کشوری اعزام بشوند.
وی افزود در سطح شهرستان بویر احمد قریب چهار جشنواره بازیهای بومی محلی ازجمله؛ طناب کشی ،چوب کشی،دالپلان، هفت سنگ . . . داشتیم که با انتخاب نفرات برتر با اهداء جوایز ویژه به آنان جهت معرفی به مرکز استان برای اعزام به مسابقات کشوری معرفی و منتخب شدند.
این مدیر باتشکر از همکاری شورا و حوزه خاتم الانبیاء چیتاب در هرچه منظم وباشکوه برگزار کردن مسابقات گفت:جا دارد از بانوی ورزشکار فعال چیتابی خانم زینب شعبانپور که بانی اجرای برنامه بودند و در کسوت مربی ورزش فعالیت موفقیت آمیز و چشمگیری دارند تشکر ویژه داشته باشیم.
وی افزود: با استقبال گرمی که از مردم و مسئولان شهر چیتاب دیدیم انشالله در آینده ای نزدیک این بازیها باحضور آقایان درمسابقات متعدد درشهر چیتاب برگزار خواهد شد.
لازم به ذکر است که درپایان این مسابقات به افراد اول تاسوم هر رشته به رسم یادبود با اهداء جوائز تقدیر و تشکر به عمل آمد و خانم حلیمـه فرامندی از چیتاب بعنوان نفر برتر مسابقات جهت اعزام به مسابقات کشوری انتخاب شد٫.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ابرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
یه دختر پوشش اسلامی رعایت نکرد
مهدی شعبانپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
عالی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
اوف چه ......
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار