به مدیر کل بحران استانداری توصیه می شود ضمن در نظر داشتن توصیه های فیلی ، فعلأ بیشتر ذهن خود را متوجه بحران های ناشی از آتش سوزی های گاه و بیگاه استان بنماید و مانند مدیران قبلی نباشد که معتقد به «مدیریت اروپایی» در مدیریت بحران بوده اند!
کد خبر: ۶۳۰۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷ 14 July 2018
استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به شرایط خاص جغرافیایی خود همواره و در فصول سرد و گرم با چالش هایی مواجه می شود که هر کدام از این چالش ها می توانند به یک بحران تبدیل شوند. در فصل بارش و سرما ، جاری شدن سیل در مناطق گرمسیری و بارش برف و یخبندان و اختلال در ترددهای شهری و روستایی در مناطق سردسیری می تواند مهمترین چالشی باشد که اگر به خوبی مدیریت نشود امکان تبدیل شدن به بحران را داشته باشد.
اما در فصل گرم سال همانند آنچه این روزها شاهد آن هستیم خشکی مراتع خصوصاً در مناطق دوردست و آتش سوزی های گسترده یکی از بحران های جدی است که متاسفانه در میان مدیران بحران و مسئولان در کهگیلویه و بویراحمد جدی گرفته نشده است و هر ساله شاهد وقوع آتش سوزی های عظیمی هستیم که بخش های زیادی از طبیعت استان را دست خوش تغییرات اجباری و نابود کننده می نماید.
 
توصیه های زمستانی به مدیر جدید در چله تابستان !
 
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پیش از ظهر امروز مراسم تودیع و معارفه مدیران کل جدید و قدیم بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد که یکی از سخنرانان این مراسم ، معاون عمرانی استاندار بود و البته آنگونه که سخنان وی در رسانه‌ها منتشر شده است عزیز فیلی توصیه هایی در خصوص لزوم آمادگی مدیر کل بحران برای مقابله با بحران های زمستانی پیش رو را داشته است!
عزیز فیلی معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در بخشی از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن فصل زمستان!  گفت: آقای محمدی‌تبار باید برنامه‌های مدونی در این خصوص داشته باشد و جلسات مربوطه را مرتب برگزار کند و چاره‌اندیشی‌های لازم را داشته باشد. وی افزود: باید در بحث بازگشایی جاده‌ها، مقاوم‌سازی و نوسازی تجهیزات و مسکن‌های روستایی و عشایری که در زلزله‌های اخیر دچار حادثه شدند، از همین امروز برنامه‌ریزی نماید.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مطمئنا منظور معاون عمرانی استاندار از چنین توصیه هایی به مدیر کل جدید بحران استانداری ، تذکر این نکته بوده که باید آمادگی مقابله از پیش در مواجهه با بحران ها برای غافلگیر نشدن را داشته باشد اما در حال حاضر و در فصل تابستان مهمترین بحران در کهگیلویه و بویراحمد، آتش سوزی های پی در پی مناطق مختلف استان است و به مدیر کل بحران استانداری توصیه می شود ضمن در نظر داشتن توصیه های فیلی ، فعلأ بیشتر ذهن خود را متوجه بحران های ناشی از آتش سوزی های گاه و بیگاه استان بنماید و مانند مدیران قبلی نباشد که معتقد به «مدیریت اروپایی» در مدیریت بحران بوده اند!
ماجرای تفکر «مدیریت اروپایی» بحران مربوط به یکی از جلسات پی‌گیری های مدیریت بحران در سالن جلسات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد است که وقتی حجت الاسلام مزارعی، قاضی القضات استان از مدیر کل بحران وقت در خصوص همراهی میدانی مردم در هنگام آتش سوزی ها سوال می کرد ، مدیر کل بحران وقت با این توجیه که در کشورهای اروپایی و پیشرفته اتاق مدیر کل بحران دارای استحکامات ویژه‌ای است که آسیبی به مدیر مذکور نرسد و وی آخرین شخصی خواهد بود که با مشکل مواجه خواهد شد ، عدم حضور میدانی خود را به منظور مدیریت شرایط در اتاق مدیریت بحران توجیه کرد که البته این توجیه عجیب موجب عصبانیت رئیس دادگستری استان شد و گفت : آن مدیریتی که شما از آن صحبت می کنید مربوط به کشورهایی است که همه ی امکانات روز برای مواجهه با چنین بحران هایی را دارد نه در منطقه محرومی که کمترین امکانات هم وجود ندارد و حضور مسئولین در میان مردم و تشویق آنان به همکاری در جهت خاموش کردن آتش تنها امکانات موجود است.
 حال به نظر می رسد مدیر کل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد، باید در سریعترین زمان ممکن بر شرایط موجود استان خصوصاً در زمینه آتش سوزی ها احاطه پیدا کند و دقت و تلاش نماید و به گونه‌ای نباشد که در آتش سوزی های احتمالی بعدی مانند آتش سوزی های چند هفته ی اخیر با سردرگمی مسئولین، جنگل ها و مراتع بکر استان نابود شوند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ممدوح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
حاج عدل کجایی؟
دقیقا کجایی؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار