مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام خبر داد؛
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام از جذب 140 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالی روستایی و عشایری در استان خبر داد.
کد خبر: ۶۲۰۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸ 18 June 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ شکراله شیرخانی اظهار کرد: مجموع اعتبار اشتغال روستایی و عشایری استان 900 میلیارد ریال است که تاکنون استان ایلام توانسته است 140 میلیارد ریال آن را جذب کند.


وی ادامه داد: امیدواریم با همکاری بانک های عامل روند جذب این تسهیلات شتاب بیشتری بگیرد و استان ایلام بتواند سهم قابل توجهی از آنرا در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار روستایی استان جذب کند.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام افزود: از آنجایی که مهلت جذب این تسهیلات تا پایان تیرماه است امیدواریم روند جذب آن شتاب بیشتری به خود گیرد.


شیرخانی از فرمانداران، دستگاه های مرتبط، کمیته فنی و کارشناسی و همچنین بانک های عامل خواست نسبت به تسریع روند جذب تسهیلات و معرفی طرح های قابل توجیه شتاب بیشتری دهند.


شیرخانی گفت: 9 هزار و 500 طرح در سامانه کارا تاکنون برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کرده اند که یک هزار و 420 طرح در کمیته های شهرستانی در دست بررسی و 118 طرح نیز در بانک ها در مرحله پیگیری و استعلام قرار دارند.


وی افزود: طرح های معرفی شده برای جذب تسهیلات روستایی در بخش های کشاورزی، دامپروری، زراعت، گلخانه ، صنعت، ، خدمات، صنایع تبدیلی و تکمیلی و آی سی تی هستند.


وی ادامه داد: بر اساس آئین نامه هیاتی برای نظارت بر روند اجرای طرح هایی که تسهیلات دریافت کرده اند تشکیل شده که در همه مراحل برای به سرانجام رساندن این طرح ها و ایجاد اشتغال مولد نظارت می کند.


وی افزود: بیشتر طرح ها به دلیل مشکلات بانکی مجریان آنها پس از ثبت از سیستم بانکی عودت داده می شود که این مساله روند جذب تسهیلات را تعیین تکلیف بدهی ها کند کرده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار