مدیر فرودگاه یاسوج خبر داد؛
با توجه به پیگیری‌های انجام شده و با اعلام شرکت هواپیمایی آتا قرار است پرواز‌های فرودگاه یاسوج کمتر از ۱۰ روز آینده دوباره از سرگرفته شود.
کد خبر: ۶۱۹۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰ 17 June 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیرفرودگاه یاسوج اظهار داشت: پرواز‌های فرودگاه یاسوج که پس از گذشت ۷۸ روز از سانحه سقوط هواپیما ای تی آر ۷۲ تهران - یاسوج، به طور رسمی از ۱۶ اردیبهشت سال جاری از سرگرفته شده بود با اعلام شرکت هواپیمایی آتا به طور موقت لغو شد.

علی محسنیان با بیان اینکه پرواز‌ها تا ۱۰ روز آینده آغاز می‌شود عنوان کرد: مسئولان شرکت آتا بروز مشکلاتی در ناوگان ام. برائر را دلیل لغو موقت پرواز‌ها اعلام کرده اند.

وی افزود: پرواز‌های فرودگاه یاسوج پس از بروز سانحه هوایی در روز‌های یکشنبه، سه شنبه، پنجشنبه و جمعه با هواپیمای جت ام. برائر ۱۴۵ و ظرفیت حمل ۵۰ مسافر انجام می‌گرفت.

محسنیان ابراز داشت: پرواز‌ها از مقصد تهران به یاسوج ساعت ۶ صبح و از یاسوج به تهران نیز در ساعت هشت صبح انجام می‌شود.

مدیرفرودگاه یاسوج در ادامه بیان کرد: با تلاش وزارت راه و شهرسازی، شرکت فرودگاه‌های کشور و مسئولان اجرایی استان تمامی زیرساخت‌ها و شرایط لازم برای انجام پروازهای ایمن در این فرودگاه فراهم شده است.

محسنیان تصریح کرد: طرح توسعه باند فرودگاه یاسوج نیز به اتمام رسیده و به زودی با حضور برخی مسئولان کشوری و استانی به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به تغییر مسیر پروازی فرودگاه یاسوج بیان کرد: هماهنگی‌ها و مقدمات لازم در این زمینه با شرکت فرودگاه‌های کشور و وزارت راه و شهرسازی نیز انجام شده و پیشنهادات اولیه ارسال شده است.

از زمان سقوط هواپیمای‌ای تی ار ۷۲ در تاریخ ۲۹ بهمن سال گذشته تاکنون پروازی در فرودگاه یاسوج انجام نگرفته است.

این هواپیما هر روز ۲ پرواز رفت و برگشت در مسیر تهران به یاسوج انجام می‌داد که در هر نوبت به طور میانگین ۵۰ تا ۶۰ مسافر را جا به جا می‌کرد.

پس از وقوع سانحه هواپیمای آسمان (تهران- یاسوج) در ۲۹ بهمن ماه سال گذشته در ارتفاعات دنا، پرواز‌های فرودگاه یاسوج تعطیل شد.

در سانحه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج ۶۵ مسافر و خدمه هواپیما جان خود را از دست دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار