کد خبر: ۶۱۹۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳ 16 June 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره پیامک‌های تهدیدآمیزی که چندی پیش برای تصویب نکردن لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی مبارزه با تامین مالی تروریسم به نمایندگان مجلس ارسال شد به «اعتمادآنلاین»‌ گفت: پیامک یک پدیده جاری کشور است و نمی‌توان از آن ایراد گرفت. می‌توان اسم آن را تهدید گذاشت اما ما برای طرح‌ها و لوایح معمولا با انبوهی از پیامک‌ها مواجه هستیم. در برخی موارد غفلت هم می‌کنند و مواخذ آن پیام‌ها را نیز برای ما می‌فرستند که چه کسی آن پیام‌ها را داده است.

او ادامه داد: برای مثال سال گذشته مرکزی که پیامک می فرستاد نوشته بود که امشب ساعت 10:30 به این 5 شماره حمله کنید. حدود 3 سالی است که پیامک‌هایی ارسال می شود. علاوه بر این شاهد ارسال پیامک هایی از سوی فرهنگیان، مددجویان، رانندگان کامیون و حق‌التدریسی‌ها هستیم. اما نوع پیامک در خصوص fatf سیاسی و یک مطالبه خاص به شکل خاص بود که از دو مواخذ منتقل شد. این پیامک‌ها بیشتر از طریق بسیج دانشجویان و طلاب ارسال می‌شد که طومار آنها هم آمده بود.

این نماینده مجلس گفت: من تهدیدی از این پیامک‌ها ندیدم و بیشتر می‌توان آن را مطالبه‌ای با لحن تند عنوان کرد. ما نمایندگان شهرستان از این نوع مطالبات تند بسیار داریم. ارسال پیامک به نمایندگان پدیده‌ای است که در فضای اجتماعی شکل گرفته است و نمی‌توان با آن برخورد کرد. نماینده مجلس باید ظرفیت این موضوع را داشته باشد اگر نمایندگان دارای منطق باشند و از محیط پیرامونشان شناخت داشته باشند، خودشان می‌توانند تصمیم بگیرند.

تاجگردون در خصوص برخی اظهار نظر ها مبنی بر ارسال پیامک ها از مشهد، گفت: پیامک‌ها نشان می‌دهد که جامعه نسبت به چه موضوعاتی حساس هستند و این امر یک پدیده اجتماعی است و نمی‌توان کاری کرد. پیامک‌های مختلفی با کدهای مختلف برای بنده ارسال می‌شد. نوع پیامک‌ها فرق می‌کرد، پیامکی که از قم ارسال می‌شد محترمانه‌تر بود و از اصفهان، شیراز و خوزستان هم پیامک‌هایی داشتم. اما پیامک‌هایی که از مشهد ارسال می‌شد، تندتر بود.

او تاکید کرد: تمام این پیامک‌های انبوه قطعا سازماندهی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار