کد خبر: ۶۱۸۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 12 June 2018
امام جمعه یاسوج گفت: طبق تحقیقات انجام شده چون قوت غالب مردم نان است، زکات فطریه هر نفر پنج هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علی اصغر حسینی در نشست هماهنگی ستاد برگزاری مراسم نماز عید سعید فطر افزود: افرادی که خمس و زکات نداده اند باید خمس و زکات خود را نیز پرداخت کنند.

وی بیان داشت: فطریه تنها مختص افرادی که روزه دارند، نیست و افرادی که توانمتد هستند نیز باید فطریه پرداخت کنند.

حسینی تصریح کرد: عید فطر در گذشته نیز بوده و خاص و مختص مسلمانان است.

وی با بیان اینکه این عید، عید پاکیزگی است، گفت: این عید پاداشی است برای آنها که رنج تشنگی و گرسنگی را به جان خریدند و باید بدانند که ماه رمضان اولش برکت وسطش مغفرت و در انتها نیز رهایی از گناهان است.

امام جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه برای برگزاری نماز عید فطر در مرکز استان برنامه ریزی های لازم انجام شود، گفت: عید فطر یکی از اجتماعات مهم مسلمانان است و انشاالله دعاهایی که در این عید خوانده می شود به اجابت برسد.

 حسینی بیان داشت: فرصت همیشه کم است و کسانی که وظیفه داشتند روزه بگیرند اما نگرفتند فرصت را غنیمت بشمارند این چند روز نیز می توانند روزه بگیرند.

حسینی افزود: روزه تنها تحمل گرسنگی نیست بلکه روزه انسان سازی است، ماه قران است، قرآن را فراموش نکنیم چرا که قانون اساسی اسلام است و همیشه باید مد نظر باشد.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: یکی از چیزهایی که در روز قیامت ما را شفاعت می کند قرآن است و ما باید قرآن را همیشه مد نظر داشته  و قدر این کتاب شفاعت کننده را بدانیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار