کوچه هایمان را به نامشان کردیم که هرگاه آدرس منزلمان را می دهیم، بدانیم از گذرگاه شهید با آرامش به خانه می رسیم. بیایید و برای شادی روحشان گناه نکنیم.
کد خبر: ۶۱۶۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹ 09 June 2018

شمیم عطر شهدای عملیات رمضان
محمد چیره نژاد
بسم رب الشهدا و الصدیقین
امروز فضیلت زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست.(مقام معظم رهبری)
ای شهدا؛ در این ایام میمون و مبارک میخواهم از شما بگویم، شما قصیده های ناب و استعاره های لطیف، از شما که چون یک غزل، لبریز از احساس و چون مثنوی سرشار از حکمت و معنا هستید.
ای شهدا! ای از تبار باران ها و نسیم ها! واژه هایم بهانه شما را دارند، چون کودکانی یتیم و به مانند نفس های نزدیک رود، رو به آغوش دریا.
میخواهم آسمانی ترین نگاه واژه هایم را به چشمان شما بدوزم، می خواهم از آن راز بزرگ که آتشفشان درد عشق بود،بگویم
سلام بر شهدا، جانبازان، ایثارگران، سلام بر شهدای رمضان، زیباترین واژه ها، محبوبترین کنیه ها.
خواهران و برادران شایسته است که ما روزانه این جمله را تکرار و مد نظرداشته باشیم که: ما هر چه داریم از شهداست
عزیزان آیا می دانید حدود پانزده هزار شهید در ماه مبارک رمضان شربت شهادت نوشیده اند؟
نوجوانان و جوانان عزیز ما از هوایی که تنفس می کنیم بوی خون شهدای رمضان، والفجرو.....را می دهد، ما در زمینی راه می رویم که از خون شهید ماندنی چیره نژاد و سایر شهدا گلگون است.
شهید چیره نژاد یکی از شهدای رمضان بود که در لیالی قدر به شهادت رسید، پاسدار شهید در سن هجده سالگی برای مطالعه خود و دیگرجوانان کتابخانه ای از کتب مختلف سیاسی،علمی ،فرهنگی و دینی داشتند که در روستای زادگاه خود(پشت گچ )تشکیل داده اند که برای نوجوانان و جوانان زمان خود و بعد از خود بسیار مفید واقع شدند و اگر کمی در محتوای وصیت نامه این شهید تامل کنیم، نشان از معلومات بسیار بالا و ژرفنگری نسبت به حال و اینده بود.
ما مدیون جانبازانی هستیم که خاکریز را لمس کرده اند، خون را دیده اند، مرگ را به سخره گرفتند و هم چنان در انتظار شهد شهادت می سوزند.
عزیزان نحوه زندگی هر انسانی نشانه مرده یا زنده بودن اوست، از این لحاظ می توانیم ببینیم چگونه شهید زنده است.پس هرچه به شهدا در اندیشه وعمل نزدیکترباشیم، زنده ایم و گرنه مرده ای هستیم که دچار توهم زنده بودن هستیم.
"این روزها شهدای رمضان نوجوانان و جوانان امروز را خطاب می کنند که ما نیز مانند شما بودیم، شماهم می توانید مانند ما باشید"
مردم باید بدانند که اگر با آرامش و امنیتی دلنشین در کانون گرم خانواده روزها را سپری می کنند همه را مدیون خون سرخ پانزده هزار شهید عملیات رمضان و سایر شهدا هستند که بر این خاک مقدس جاری گشت.
کوچه هایمان را به نامشان کردیم که هرگاه آدرس منزلمان را می دهیم، بدانیم از گذرگاه شهید با آرامش به خانه می رسیم.
بیایید و برای شادی روحشان گناه نکنیم.
خدایا کمک کن اگر در صف شهدا غایبیم، در صف پیام رسانان راهشان غایب نباشیم.
 
شمیم عطر شهدای عملیات رمضان / شهید کهگیلویه و بویراحمدی لیالی قدر


پی نوشت:
عملیات رمضان در شب ۲۱ رمضان در ساعات ۲۱ و ۳۰ دقیقه شامگاه ۲۳ تیر ماه ۱۳۶۱ در پنج مرحله با رمز یا صاحب الزمان ادرکنی در منطقه عملیاتی شلمچه و شرق بصره آغاز شد.
شهید ماندنی چیره نژاد در عملیات رمضان در حالیکه فرماندهی یک گروهان را بر عهده داشته و حماسه ها و رشادتهای به یادگار گذاشت (۱۳۶۱/۰۴/۲۳ مصادف با شب ۲۱ رمضان) در محور کوشک به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
شهید ماندنی چیره نژاد در سال 1341 در دهکده ای بنام پشت گچ از توابع بخش مرکزی شهرستان بهمئی دیده به جهان گشود. ماندنی چیره نژاد در سال 1359 موفق به اخذ دیپلم در رشته علوم تجربی میشود و ازآنجائیکه اشتیاق فراوانی به نهادها و ارگانهای انقلابی داشتند خدمت در سپاه را یک وظیفه شرعی میدانست او در حین درس خواندن در بهبهان روزها را در کتابخانه مطالعه و شب ها را در بسیج و سپاه پاسداران به حراست می پرداخت.
شهید چیره نژاد ابتدا در جهاد نصر بهبهان مشغول به فعالیت شد. سپس در سال 1360 به عضویت سپاه پاسداران بهبهان درآمد و سرانجام در عملیات رمضان به شهادت رسید.
برچسب ها: شهید لیالی قدر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار